Sachs 2-tact diesel
Geplaatst: 18 apr 2012, 16:47
Ik weet het, het is geen Camper, maar ik vervoer de 1-assige Trekker wel op een aanhanger achter de Camper.
Aangezien er van trekkers er geen Forum is, probeer ik het hier.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met advies.
De motor van de trekker is een luchtgekoelde 1-cilinder 600cc 2-tact diesel van Sachs.
De cilinder met de zuiger heb ik namelijk voor een andere motor nodig en die heb ik al los liggen.
De cilinder van de motor zit met 4 moeren vast, die heb ik eraf.
Uiteraard alle beplating/uit-inlaat/leidingen verwijderd.
De kop wil ik erop laten zitten, want die zit alleen met moeren aan de cilinder vast.
Dus naar mijn idee maakt dat niets uit.
Mijn conclusie is, dat de cilinder alleen met de pakking nog vast zit.
Ik heb al met een kunststof hamer van uit verscillende richtingen tegen de cilinder geslagen, niet al te hard is gietijzer.
Geprobeerd om met een dunne koubijtel op de naad er in te slaan, maar daar ben ik een beetje huiverig voor.
Heeft iemand een idee hoe ik dat los kan krijgen?
Aangezien er van trekkers er geen Forum is, probeer ik het hier.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met advies.
De motor van de trekker is een luchtgekoelde 1-cilinder 600cc 2-tact diesel van Sachs.
De cilinder met de zuiger heb ik namelijk voor een andere motor nodig en die heb ik al los liggen.
De cilinder van de motor zit met 4 moeren vast, die heb ik eraf.
Uiteraard alle beplating/uit-inlaat/leidingen verwijderd.
De kop wil ik erop laten zitten, want die zit alleen met moeren aan de cilinder vast.
Dus naar mijn idee maakt dat niets uit.
Mijn conclusie is, dat de cilinder alleen met de pakking nog vast zit.
Ik heb al met een kunststof hamer van uit verscillende richtingen tegen de cilinder geslagen, niet al te hard is gietijzer.
Geprobeerd om met een dunne koubijtel op de naad er in te slaan, maar daar ben ik een beetje huiverig voor.
Heeft iemand een idee hoe ik dat los kan krijgen?