Gashevel brandstofpomp loopt tegen motorsteun aan...
Geplaatst: 04 mei 2012, 17:16
... waardoor mijn D141 niet aan zijn maximum toerental komt en dus ook niet harder wil als 78 op de GPS.
Dit is gekomen nadat ik de pomp iets later gezet had omdat de motor zo slecht startte. Trekt, loopt en rijdt naar mijn idee nu goed, dus deze instelling wil ik graag houden!
Nu kun je de afstelling doen aan de voorkant, achter een deksel, met het aandrijftandwiel, wat met sleufgaten gemonteerd zit, en/of door het kantelen van de pomp. Naar de motor toe draaien (richting bestuurder) is vroeger, andere kant... you get the point.
Nu wil mijn huidige afstelling behouden, maar ontkom ik er dus niet aan beide te verdraaien om de gashevel ruimte te geven langs de motorsteun te bewegen zodat hij bij de aanslag van de pomp komt.
Hoe kan ik dit het makkelijkste doen?
Ik zit zelf te denken op het tandwiel met tippex o.i.d.er een markering op te maken t.o.v. één van de boutkoppen, dan de boel wat te verdraaien, de afstand t.o.v. de markering op te meten, en dan aan de bovenkant op het blok (waar de pomp zelf tegenaan gebout zit) ook een markering te maken hoe het nu zit, dan het hele pomphuis dezelfde richting en de eerder gemeten afstand in mm te verdraaien.
Aangezien dit niet mijn vakgebied is en zodoende nog wel eens in kringetjes denk, zijn er nog mensen met andere ideeën? Heb niet zoveel zin alles weer los te slopen, en weer te etteren met die pijltjes en merktekens. Dat gaat handiger met 2 personen, en ik moet het alleen doen...
Groeten Jeroen
Dit is gekomen nadat ik de pomp iets later gezet had omdat de motor zo slecht startte. Trekt, loopt en rijdt naar mijn idee nu goed, dus deze instelling wil ik graag houden!
Nu kun je de afstelling doen aan de voorkant, achter een deksel, met het aandrijftandwiel, wat met sleufgaten gemonteerd zit, en/of door het kantelen van de pomp. Naar de motor toe draaien (richting bestuurder) is vroeger, andere kant... you get the point.
Nu wil mijn huidige afstelling behouden, maar ontkom ik er dus niet aan beide te verdraaien om de gashevel ruimte te geven langs de motorsteun te bewegen zodat hij bij de aanslag van de pomp komt.
Hoe kan ik dit het makkelijkste doen?
Ik zit zelf te denken op het tandwiel met tippex o.i.d.er een markering op te maken t.o.v. één van de boutkoppen, dan de boel wat te verdraaien, de afstand t.o.v. de markering op te meten, en dan aan de bovenkant op het blok (waar de pomp zelf tegenaan gebout zit) ook een markering te maken hoe het nu zit, dan het hele pomphuis dezelfde richting en de eerder gemeten afstand in mm te verdraaien.
Aangezien dit niet mijn vakgebied is en zodoende nog wel eens in kringetjes denk, zijn er nog mensen met andere ideeën? Heb niet zoveel zin alles weer los te slopen, en weer te etteren met die pijltjes en merktekens. Dat gaat handiger met 2 personen, en ik moet het alleen doen...
Groeten Jeroen