Lekkage dak bakwagen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Lekkage dak bakwagen

Bericht door bambam1962 »

Hoi,

ben volop aan het bouwen in onze nieuwe bus, het is een ex meubel wagen of bakwagen, dat we hem kochten was hij droog, dak zag er goed uit, nu drie maanden in ons bezit en al die tijd ben ik bezig om de binnen zijde woonbaar te maken. In die tijd heeft hij dan ook altijd binnen gestaan, nu heeft het lekker hard geregend en stond hij eigenlijk voor het eerst lekker buiten.

Op het plafond duidelijk een natte plek die lekker aan het groeien is. Dak is van polyester, heb het dak van binnen uit met PIR 4 cm geïsoleerd, bevestigd met pur lekker strak..... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Nu wil ik snel wat op het dak doen, ik weet alleen niet wat, heb als pleister, en omdat ik snel iets wilde doen, weervoorspellingen, de randen gekit met Polymax! Dat had ik voor handen! Weet dat in de bouwmarkt producten zijn om je dak zonder brander geheel te bedekken, omdat ik niet weet waar dat gaatje is, lijkt het me daarom slimmer om alles in een opnieuw te doen.

Graag een advies.

groet

Dick
wiwiwes
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Lekkage dak bakwagen!

Bericht door wiwiwes »

Je hebt van Rubson een smeerbaar middel wat men bij lekke goten ook gebruikt, het is een goedkopere oplossing als die ik gebruikt heb maar in jou geval denk ik wel snel en doeltreffend.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Lekkage dak bakwagen!

Bericht door DVIII »

lijkt me beter het vermeende lek op te zoeken, de oorzaak is eenvoudig te verklaren, de bus die eerst soms binnen en veel buiten stond is in de maanden dat hij binnen stond uitgedroogd, de dak verbindingen zijn dus gekrompen en de kit op sommige plaatsen losgelaten.
daardoor zijn er misschien een paar capillaire lekjes ontstaan. die lekken dus ook weer op een andere plek als waar het water naar binnen trekt. Maar het HOEFT NIET zo te zijn dat water van buiten naar binnen lekt , als je sinds kort ook water kookt binnen en slaapt of veel verblijft in de wagen kan condens ook een oorzaak zijn , onderschat dat niet !!
Je kan natuurlijk de meest bouwvakkers eigen oplossing kiezen en de boel met dakbedekkings spul dicht branden , doen ze bij zeecontainers ook , het vocht probleem is vaak daarna lang niet opgelost omdat het om condens gaat !!!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: Lekkage dak bakwagen!

Bericht door bambam1962 »

Hoi Wiwiwes, dank voor je reactie, heb even rond geneusd op de RUBSON website.
Maar al hun producten zijn meestal niet geschikt voor Polyester als ondergrond!

heb een mailtje naar hun gestuurd in de hoop van wat advies.

DVIII de bus stond maar twee maanden binnen, en binnen is nog niet gekookt, we zijn nog volop aan het bouwen.
Trouwens maandag moet hij gekeurd worden.

Ik ga dit weekend de laatste puntjes op de welbekende i zetten, en dan ook het hele dak doorlopen!
Zoeken naar een spel in een hooi berg!

Dank voor jullie reactie.

groet

Dick
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door bambam1962 »

Hoi,

bij RUBSON hebben ze voor die toepassing geen product.

verder zoeken dus!

Dus heren graag jullie reactie!


groet

Dick
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door Leo »

Dick, wat dacht je van dit goedje?


(ps, zou je wat minder uitroeptekens willen gebruiken? Het staat zo paniekachtig.. :wink: )


Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door bambam1962 »

Top Leo,

klinkt goed.

Ik zal niet meer ! doen... :-)


groet

D!ck
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door Arno Z »

Weet je zeker dat het polyester is? Polyester is namelijk van zichzelf niet helemaal 100% waterdicht (en zal altijd zweten).

Persoonlijk zou ik het eens navragen bij de polyservice (http://www.polyservice.nl/), mocht je toevallig in de buurt van een vestiging wonen (bus meenemen). Die kunnen je niet alleen vertellen wat voor materiaal het is, maar ook hoe het waterdicht te maken. Wellicht insmeren met epoxy?

Succes!
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door Berthil »

Misscien kan dit een oplossing zijn:
http://www.liquidrubber.ca/products/sealroof_a100
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door bambam1962 »

Heren wederom dank voor jullie reactie.

Arno, ja het is polyester, het is een grote plaat polyester en weet niet of daar de lek in zit of in de verbinding met het dak, een aluminium rand met een soort rubbber.

Berthil, dat is zeer intressant, maar Canada, ligt niet naast de deur. Ga even informeren.
Wat daar het meest op lijkt is dat spul van waar Leo me op tipte, http://www.bostik.nl/uploads/pdf/Marothaan_nl.pdf
Heb een mailtje gestuurd naar de firma SIMSON (producent) om te horen of het op polyester kan en of het tegen UV kan.

Vannacht heeft het weer geregend, had na de eerste lekkage een lijntje gezet rond de vlek en had de naden gekit, maar de plek was weer groter geworden.

Ik wacht nog even SIMSON af.

dank jullie allen

groet

Dick
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door bambam1962 »

Arno,

heb die gevonden als alternatief op jou tip.

3Mtm POLYTECH en SEALTECH
vloeibare dakbedekking.

Veelbelovend.
Ook hun een mailtje gestuurd.

groet

Dick
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door karogegro »

Aqua Blocker, kost een paar centen, maar heeft het dak van onze vorige camper dicht gekregen.
Het is een vloeibare/rolbare derrie die, nadat het opgedroogd/t is een soort rubber laag wordt en beloopbaar is.
Het blijft flexibel en is goed te reinigen.
Voor specificatie's ff googelen.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door DVIII »

ik zelf zou trouwens twee vliegen in een klap slaan en een dak op het dak maken zoals ook landrovers dat hebben , dus wat alu profielen en daarover een plaat polyesterplaat schroeven/lijmen ben je van je lek af en houd je de zon tegen , die plaat kan je in een stuk kopen dus bv 5000 x 2400 mm :wink:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
bambam1962
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 feb 2012, 22:59

Re: Lekkage dak bakwagen

Bericht door bambam1962 »

karogegro,

dank voor je reactie, je middel lijkt op die van 3M, dit heeft mijn voorkeur.

DVIII,

ook geen gek idee, mijn dak is helaas niet vlak, er zit een behoorlijk verschil hier en daar, waardoor ik toch een hoop moet knutselen om dat goed te krijgen.
Dan moet ik ook al de net nieuw geplaatste dakramen en ventilatie pijpen verwijderen.

Qua isolatie zit het goed, ik heb 5 centimeter schuim dus dat dak is lekker warm of koel.
Komt nog bij dat ik over drie weken met vakantie ga, dus hurry hurry :-)

Ik ga voor de vloeibare rubber oplossing.

groet

Dick
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten