Skeptisch verhaal

Heeft u een leuke site gezien die andere bezoekers ook zeker moeten zien? Of een boeiend artikel gelezen in een blad? Post hier in dit topic!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Skeptisch verhaal

Bericht door Admin »

Een nogal negatieve kijk op de realiteit.
Deze mevrouw gelooft kennelijk niet in de kracht van proven technology. Lijkt me heel naar voor haar partner :x
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door dereiziger »

Alles went Ernst :| :cry: 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door dereiziger »

En namens de 'mevrouw' :ooo : Het is niet het gebrek aan vertrouwen in de 'proven technique' dat het probleem vormt. Wel het vertrouwen in Nice Depannage en aanverwanten. :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door Admin »

Tsja, voortaan rolletje 6 mm koper meenemen op reis ;-)
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
humenjan
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 jul 2008, 21:50

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door humenjan »

Och, ik heb ook wel wat voorbeelden hoe het kan gaan. De
slechte garage/depanneur zit niet alleen in Nice maar b.v. ook in Becancon.
Laatst gewijzigd door humenjan op 05 aug 2013, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael de Ridder
MB613
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door Admin »

... en daarbij spreken jullie nog vloeiend Frans. Kejje nagaan!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door Maxer »

Vreemd dat een slechte remleiding niet gezien wordt tijdens de apk keuring. Zo'n leiding rot niet zomaar 1 2 3 door, dat duurt jaren. Maar inderdaad: dit kan met een nieuwe niet gebeuren, daarin heeft ze gelijk!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door paulv »

Ik vindt pech nooit erg, voeguh bij Dubbellucht all risk verzekerd geweest en altijd alles vergoed gekregen, mooi luxe hotel, prima eten en een wendbare snelle huurauto. Hadden ze nog een koopje aan mij, ik heb nooit de hele dagvergoeding geclaimd 8) .

Nooit problemen gehad met pechdiensten, het kon mij niet lang genoeg duren :mrgreen: .
Want eigenlijk was ik er bij pech namelijk veel beter af :lol: .

Het heeft alleen even geduurd voordat ik door had hoe het werkte en waar ik allemaal voor verzekerd was :cry: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door Frank.fjph »

Zegt dat iets over jouw camper Paul ???
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door paulv »

Nee eigenlijk meer over de Mercedes onderdelen voorzieningen.

De eerste keer ging mijn koppeling kapot in Antequera. Kan gebeuren, kon niet binnen een paar dagen gemaakt worden.
Gebeld met de verzekering, gevraagd waar ik recht op had, en met dat budget ben ik gaan shoppen.
Met de plaatselijke Parador (*****) onderhandeld, 50% korting gekregen, viel nu binnen het budget, en voor een paar nachten geboekt.
Even zoeken naar een leuk huurautotje, ook met korting geboekt.
Wisten ze bij Mercedes niet wat voor een koppeling eronder zat, werd nagevraagd. Prima, wij naar Malaga enz. Handig klein karretje, zuinig rondrijden en onderweg goed eten. Wel om de bonnetjes vragen.
Heeft in totaal een dag of 10 geduurd 8) .

Daarna dezelfde koppeling hier in Limoges kapot, viel onder garantie. Weer gebeld en toen met dat budget naar Parijs.

En laatst een kapotte achteras in Belgie, kregen ze het weer niet voor elkaar om binnen een paar dagen te maken.
Een pracht van een Aparthotel geboekt aan de Maas, en uiteindelijk zelfs een paar honderd euro's van de verzekering gekregen om zelf maar voor een achteras te zorgen omdat Mercedes het niet snel meer kon leveren.
Dat was voor hun goedkoper dan het Aparthotel door te betalen tot Mercedes de onderdelen gevonden had. In Coevorden op de sloop een mooie achteras gevonden en door een andere garage onder laten zetten.

Je ziet het, niks geen ellende, wel even onderhandelen.
Er is heel wat speling bij die verzekering jongens, want anders moeten ze je een andere camper bezorgen voor de voortgang van je vakantie en dat oude ding repatriëren.
Na elke telefonische afspraak wel om een bevestiging per e-mail vragen.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Misschien moet ze dit maar eens lezen :mrgreen: :lol:

http://b-u-globetrotter.de/Crafter.htm
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door DVIII »

ja ik vind het ook wel eens lastig uit te leggen aan mensen , buseigenaren en meerijders dat een auto altijd voor problemen kan zorgen. de meeste mensen denken echt dat ze het geluk kunnen kopen, maar sommige autotypen zijn niet in bepaalde landen gelevert waardoor je zelfs met een dure mercedes SLK of een volkswagen passat dagen kan wachten op onderdelen. het voorbeeld aan het begin van dit draadje is in-triest , er lijkt een hele psychose op punt van uitbarsten te staan , die twee mensen vertrouwen elkaar niet.
en het verhaal dat remleiding van zes millimeter moeilijk zou zijn in frankrijk , dan vraag je het zeker bij de bakker of zo.
feit blijft dat je een netwerk moet kunnen raadplegen , een dikke envelop met remleiding is zo opgestuurd , evt met nippels eraan !
Laatst gewijzigd door DVIII op 02 aug 2013, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door Admin »

Maar een leuke stijl van schrijven heeft ze wèl!!!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door paulv »

Jullie moeten eens googlen waar ze was bij Nice Depanage: het duurste stukje Frankrijk op 3km van de zee.
Een voorstadje van Nice, een luxe villawijk zal ze bedoelen. Geen veldje om de hond uit te laten :lol: :lol: , midden in een natuurgebied?
Maar ja ze durfde de camper niet uit het oog te laten, Ja, je weet het, onbetrouwbare Fransen die geen Engels praten, uitgebrande autowrakken, en dan heb je inderdaad alleen een parkeerterrein om je heen :mrgreen: .
En dan moet je wel met de Taxi een huurauto bij die betrouwbare Italianen 8) gaan halen, want die hebben ze in Nice niet :lol: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door DVIII »

maar nu begrijp ik dat we als testbaan voor schots en scheef schrijftalent zijn gebruikt, christien boomsma is een schrijfster , en dan is het niet erg om met uithalen naar verschrikkelijk en innemendheden te schieten die je versteld doen staan, want de taal niet machtig , toch maar weer mooi complimenten kan uitspreken in de taal van de vijand. de emotionele uithalen waren slechts sensatie. nog een paar avonden schrijfcursus en je bent er !
hoe heet dat , een talentvolle dilettant !
Laatst gewijzigd door DVIII op 05 aug 2013, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door dereiziger »

Paul . om even te reageren . We stonden op een industrieterrein .. id geen villa's .. maar op het terrein van een metaaldestructiebedrijf .. het niet kunnen verkrijgen van onderdelen kwam .. tot overmaat door een storing van kpn waardoor we niet in staat waren om dat netwerk waar Dave het over had te kunnen raadplegen, als ik wel gewoon mijn telefoon had kunnen gebruiken was ik ook niet 4 dagen kwijt geweest maar had het zelf kunnen oplossen . Wat betreft de huurauto .. dat ging via de anwb ( verangende autoservice).. die doen enkel zaken met Logix tegenwoordig .. en tja .. dat was dus 90 km verderop waar dan nog een wagen stond .. zelf huren zit niet in ons budget .. En toen we de Volvo v40 met amper 1400 km op de teller hadden hebben we wel degelijk de bus gewoon laten staan .. .. En wat het Frans betreft .. ze spreekt het vloeiend ..
Afbeelding
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door paulv »

Oh, ben jij het :lol: .

Maar zo'n ramp was die pech toch niet. Het zat even tegen, meer niet.
Als je daar niet tegen kunt, moet je maar een Rijntochtje boeken.

Maar misschien zie ik het leven te positief :P en heb ik wel erger meegemaakt.

Er waren geen gewonden en het was zo opgelost. Om nou alle negatieve dingen op te gaan noemen zonder nuances :mrgreen: ??
Die nuances :lol: heb ik er maar aan toegevoegd.

Dus die taxi, huurauto, hotel?, restaurants? heb je vergoed gekregen en jullie hebben niet al die tijd op dat parkeerterrein gezeten.
Kijk, dat stond er even niet bij.

Maar nu is het voor mij duidelijker, een leuk stukje proza met het eigen kommervolle leven als bron van inspiratie.
Geen volledig verslag van een waargebeurde gebeurtenis.

Groeten, Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 05 aug 2013, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door DVIII »

Nu de aap uit de mouw komt ,wil ik maar even zeggen dat niemand tegen het hoofd wil stoten. Maar als er een spel gespeeld wordt, en er een verhaal opduikt wat tamelijk inconsistent in elkaar zit, kun je de bal terug verwachten. Het is in drie tellen uit te zoeken wie en wat aan de hand is. Ik had dan ook verwacht dat de auteur zo open was het schrijfsel meteen op te eisen op dit forum zodat er geen misverstand zou ontstaan. Over het schrijfsel , ik noemde het al een epistel vol uitersten en sensatie , dat is het ook. Het is warrig geschreven en heeft geen centraal punt . Ook is het niet geredigeerd of op stijl gecontroleerd, jammer. Normaal zou je de gedachten en uitspraken niet zo in één verhaal proppen , het gaat van het ene uiterste in het andere wat de geloofwaardigheid ondermijnt. Ik denk Christien, dat je nog veel moet schaven en controleren voor je frivool kan gaan zitten bloggen met een flinke schep fantasie. Ook fantasie heeft schrijfregels en geboden die je niet aan je voorbij kan laten gaan, als schrijver dan. Misschien verberg je het gebrek aan lijn in "een moderne stijl" , maar dan kan je gewoon niet goed schrijven. Beterschap gewenst bij openheid en directheid, en ik zal je geen talentvol dilettant meer noemen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door Admin »

:mrgreen: Ik heb de link in "Gezien op het web of in de krant" gezet (zonder enige verwijzing naar de identiteit van de betrokkenen) omdat ik weet dat het om een Düsseldorfer gaat, een type voertuig waarvoor op dit forum nu eenmaal een meer dan gemiddelde belangstelling bestaat.
Dat Christien haar schrijfstijl onze DVIII niet bevalt, is natuurlijk jammer. Ik heb dit en andere schrijfsels van haar hand wèl met plezier gelezen.

FYI Christien is beroepsmatig journaliste, redactrice en schrijfster van o.a. tijdschriftartikelen, weblogs en goed verkopende (jeugd-)boeken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door DVIII »

nou ja , we gaan er niet te veel op door hoop ik , en FYI is niet aanmatigend bedoeld neem ik aan. en dat iets goed verkoopt en aan alle voorwaarden voldoet is voor bijvoorbeeld een macdonalds ook geen garantie voor smaak.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Skeptisch verhaal

Bericht door Admin »

McDo en smaak....? Slecht voorbeeld!

OK, discussie (?) gesloten. Leuk dat een Düdo weer eens de media heeft gehaald :ooo
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten