herfst in de ardennen

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juul881
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2013, 09:25
Locatie: Maastricht

herfst in de ardennen

Bericht door Juul881 »

Hallo allemaal
Tijdens de herfstvakantie willen ik en 3 vriendinnen met de camper naar de ardennen gaan voor een paar dagen. Weet iemand een leuke locatie in de ardennen? wij willen daar aan outdoor activiteiten doen, bv MTB'en. Wij zijn alle 4 nog nooit in de Ardennen geweest dus vandaar deze vraag :mrgreen:
Gebruikersavatar
Juul881
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2013, 09:25
Locatie: Maastricht

Re: herfst in de ardennen

Bericht door Juul881 »

oo en ook nog een vervolg vraagje. Twee vriendinnen van mij hebben al een MTB. Een andere vriendin en ik waren de enige zonder fiets, maar nu heeft zij een MTB hier online gekocht. Ik ben wat huiveriger wat betreft dit soort aankopen op het internet. Maar heb denk ik wel een goede fiets gezien van Giant, met schokdemping en een goede verende vork. Heeft een van jullie ervaring met online fietsen kopen of adviezen wat te doen?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: herfst in de ardennen

Bericht door DVIII »

ik zou naar boullion gaan , daar is veel te fietsen en veel te zien , van fietsen kopen weet ik niets !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: herfst in de ardennen

Bericht door De Rooie Reus »

Wij gingen vroeger nogal eens naar Virton, tegen de Franse grens:

http://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=58

Voor wat betreft de fietsen denk ik dat velen eerst de fietsenwinkel bezoeken en dan op internet kopen. Ik geef er de voorkeur aan om de fiets ook bij de winkelier te kopen. Dan kun je eerst nog inrijden en daarna kan die 'm nog eens afstellen voordat je de Mont Virton op gaat.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Uil
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:57

Re: herfst in de ardennen

Bericht door Uil »

Online fietsen kopen (of wat dan ook) kan prima, maar dan moet je zelf eigenlijk kennis van zaken hebben om te bepalen wat je nodig hebt, en om daar zelf eventueel wat basis onderhoud aan te doen (versnelling en remmen afstellen, ketting smeren of vervangen etc.). Als je die kennis niet hebt kun je bij een fietsenmaken een fiets kopen*, die kan je dan helpen met een keuze maken en na een paar honderd kilometer de fiets nog eens nakijken/afstellen.

BTW, als je je fietskennis bij wilt spijkeren kun je eens kijken op http://www.m-gineering.nl (Nederlands en redelijk compleet) of http://www.sheldonbrown.com (Engels, maar bijzonder compleet).

*Advies inwinnen bij een winkel maar vervolgens op het internet kopen is in mijn ogen een soort intellectuele diefstal. De pakkans is klein, maar de fysieke winkels gaan er wel versneld door kapot.
Zelf klussen bij Arie en Nico.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: herfst in de ardennen

Bericht door DVIII »

ik denk niet dat en appel op een categorisch imperatief de fietsenmaker gaat redden , zo zouden meer mensen moeten denken !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten