Achteras probleem hulp gezocht !

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter k
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2011, 20:11
Locatie: Brunssum

Achteras probleem hulp gezocht !

Bericht door Peter k »

Hallo
Heb vermoedelijk een probleem met de achteras van mijn camper met Mercedes 310 D onderstel Bj 93
Bij de laatzte rit horden wij een steeds harder worden grommend geluid vooral als wij iets bergaf reden op de gelijke snelheid verder viel ons op dat de camper voor dat die bijna stil stond in een gelijkmatig tempo trilde .
Heb toen de achterwilen opgekrikt en voelde achter links een tikken in het wiel bij het draaien .Dacht dat het wiellager gaar was en heb dit vernieuwd maar de tik bleef er in !
Heb nu bij div bedrijfen geinformeerd en iedereen verteld wat anders (wiellager, lager kroonwiel andrijfsas, middellager aandrijsas ,motorsteun ????)
Ik zoek nu iemand of bedrijf voor een redelijk prijs waar ik ernaar kan laten kijken voelen laten kan die mij ook kan zeggen wat er nu aan de hand is en dan ook evt wil repareren!
Wonen in Brunssum (zuid limburg ) en wil eigenlijk niet meer zo veer gaan rijden en zoek nu iemand hier in de buurt !
Alvast bedankt voor jullie reacties
Peter & Wenny
Alles komt goed ooit !
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Achteras probleem hulp gezocht !

Bericht door vanhooltje »

Heb je al gekeken of er speling zit op de aandrijf as bij het differentieel? Of lekt hij daar olie?
Of nog erger, zit er wel olie in :shock: ?
Het kan ook een steekas zijn, vrij makkelijk te testen. Een achterwiel van de grond en de versnelling in zijn vrij, draai aan het wiel en kijk of de aandrijfas mee draait, zo niet dan is de kant die je opgekrikt heb de steekas stuk.
Ik woon te ver weg, anders had ik voor je kunnen kijken.
Woensdag is mijn dif weer aan de beurt, moet opnieuw afgesteld worden.
Laat maar weten wat het is.
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter k
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2011, 20:11
Locatie: Brunssum

Re: Achteras probleem hulp gezocht !

Bericht door Peter k »

Hoi Peter 58
Heb jou sugesties al door gewerkt en kan nix bezonders ontdekken ! :?:
Lieg nu ook in de oprit onder de wagen en kan niet overal tegelijk kijken voelen en luisteren ! Is op het moment ook niet zo gezellig buiten vandaar mijn hulp roep ! :ooo
Willen de camper voor dat hij in de winterstalling gaat eigenlijk in orde hebben .Kunnen wij hem in het voorjaar bij goed weer direct gebruiken zonder eerst te moeten sleutelen .

Alvast bedankt voor jullie verdere reacties
Peter & Wenny
Alles komt goed ooit !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten