In de familie is een 508, deze produceert overmatig veel roet. De wagen is vroeger met alkoof uitgerust geweest, en de roetstop zal wel open gedraaid zijn geweest voor meer power. Olieverbruik is nihil en de motor trekt best netjes.
De vraag is (want ik kon het antwoord met zoeken niet vinden): kan iemand me zeggen waar de afstelmogelijkheid op de pomp zit voor de opbrengst? Welke ik kan verstellen zodat ie iets minder brandstof krijgt. Goed voor de portemonnee en de medeweggebruiker. T is nu vrij asociaal hoeveel zwarte rook er onder load uit komt....
508 / OM314: veel roet, waar zit de roetstop?
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:22
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: 508: veel roet, waar zit de afstelmogelijkheid?
Ik weet vrij zeker dat Leo de afstelling van de pomp van een 314 uitputtend heeft beschreven op dit forum. Heb je de ingebouwde zoekfunctie geprobeerd met alle in aanmerking komende zoektermen?
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:22
Re: 508: veel roet, waar zit de afstelmogelijkheid?
Ik heb best veel gevonden. Alleen nog niet de locatie van de betreffende schroef. Ik wil liefst weten dat ik op de goede plek zit ipv te gaan draaien in het wilde weg :)
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: 508 /OM314: Veel roet, waar zit de roetstop?
Daar ik er zelf met de zoekfunctie ook niet snel genoeg uit kom.... :shock:
Rode cirkel: Beschermkapje verwijderen, moertjes van elkaar lossen, binnenste moertje rechtsom draaien voor minder max opbrengst.
Indien het in jouw geval een schroefje met 1 borgmoertje is: Borgmoertje lossen en schroefje linksom draaien.
Misschien dat je daarna het stationair een tikkie omhoog moet draaien, maar da's ook geen rakettechniek. Daartoe zit een schroefje onder gashandel 11.
Rode cirkel: Beschermkapje verwijderen, moertjes van elkaar lossen, binnenste moertje rechtsom draaien voor minder max opbrengst.
Indien het in jouw geval een schroefje met 1 borgmoertje is: Borgmoertje lossen en schroefje linksom draaien.
Misschien dat je daarna het stationair een tikkie omhoog moet draaien, maar da's ook geen rakettechniek. Daartoe zit een schroefje onder gashandel 11.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:22
Re: 508 / OM314: veel roet, waar zit de roetstop?
Dank u vriendelijk voor de heldere uitleg! Mocht het niet lukken, daar zal het in ieder geval niet aan liggen!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 24 jan 2013, 22:18
Re: 508 / OM314: veel roet, waar zit de roetstop?
http://www.youtube.com/watch?v=SnujWjPE ... C8C3E33596
Hier ook nog een filmpje van die meister Sanblech :mrgreen:
Hier ook nog een filmpje van die meister Sanblech :mrgreen:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten