Voorstellen + klein restauratie-topicje

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Paulus407
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:42

Voorstellen + klein restauratie-topicje

Bericht door Paulus407 »

Heren (en dames wellicht),

Het is gebruikelijk dat men zich even voorstelt, dus bij deze:
Mijn naam is Paul, 31 jaar en woonachtig in de omgeving van Gemert (NB).
Sinds een weekje eigenaar van een '78-er 407 met "wat" werk :)
In het dagelijkse leven ben ik docent motorvoertuigentechniek en werk ik met jongeren met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.
Ik heb weinig tot geen ervaring met de mercedes-bussen, maar hoop middels dit forum aan de benodigde info te komen.
Vooralsnog ga ik maar eens beginnen met het restaureren van de carrosserie en gaandeweg hoop ik dat wat inzicht te krijgen in de 407-specifieke techniek en gegevens.
Wellicht dat ik nog een restauratie topicje aanmaak mocht daar interesse voor zijn. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik voldoende foto's maak.
Hier alvast een foto van mijn busje.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Paulus407 op 23 jan 2014, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Paulus407
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 jan 2014, 12:42

Re: Paulus407

Bericht door Paulus407 »

Wellicht een leuke toevoeging: de camper zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor de motorsport; mijn grote passie. Ik mag graag crossen en enduro en supermoto rijden. De camper wordt dan ook voorzien van een hydraulisch in- en uitschuifbare motordrager.
Hiervoor heb ik hier een transit mk2 voor gebruikt (en nog), maar deze camper vind ik veel karaktervoller en ze zijn groter.
Mijn vriendin heeft zoiets van: als je het dan toch doet, knap de camper dan zo op en richt deze dan zo in dat we er ook mee op vakantie kunnen. Er zullen ongetwijfeld ooit kinderen komen en dan ga je de eerste jaren toch niet met de ijzeren vogel op vakantie. Dan is een camper een welkome oplossing.