badkamer vernieuwen hymer

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

Hallo,

Graag wil ik jullie iets vragen over de badkamer die ik wil gaan maken in mijn Hymer integraal camper.
Ik heb namelijk de oude eruit gehaald en wil een nieuwe douchebak plaatsen de wc tegen de zijwand aan zetten boven de wc wil ik dan een opklapwastafeltje maken.
Oude wastafelmeubel is weg en daardoor is er meer ruimte voor een grotere douche bak deze wil ik namelijk pressies zo breed en diep als de toilet.
Wat ik met deze verbouwing wil bereiken is dat er als de toilet/douche ruimte niet gebruikt word deze ruimte bij het woongedeelte getrokken kan worden.
Dit wil ik doen door schuif of klap deuren te maken die als je de ruimte niet gebruikt voor de wc en zijmuur geschoven/geklapt kunnen worden.
Mijn vraag is hoe ik dit kan maken: wat voor deuren, hoe te schuiven/klappen, wat voor douchebak, afwatering en natuurlijk of er mensen zijn die andere ideeën hebben (bijv. over ruimte besparen)

Hierbij ook een foto van hoe het was en hoe het na het slopen is: :wave:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door karmann »

Jorn.....Eerst plannen, rond neuzen en ideeen opdoen ,dan pas slopen , of kan alles weer teruggeplaatst worden?
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

karmann schreef:Jorn.....Eerst plannen, rond neuzen en ideeen opdoen ,dan pas slopen , of kan alles weer teruggeplaatst worden?
Bedankt voor reactie,

Helemaal gelijk het is inderdaad weer terug te plaatsen al zijn we dat niet van plan.
De oude douchebak was kapot en zag er niet mooi meer uit.

Groeten Jorn
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door karmann »

John ik heb mijn badkamer ook vernieuwd. En de bak gevonden in Schijndel, lijkt op die van U, zo diversen uit voorraad
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door paulv »

Als je toch bezig bent zou ik het toilet ook vervangen door een vermalingstoilet, voor minder dan €200 heb je zo'n ding, nooit meer met je poepemmertje zeulen :OO: . Gewoon lozen in je afvaltank.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Gino »

Vermalingstoilet is inderdaad ideaal, lekker lachen als je iedereen 's morgens met die poepdozen ziet sjouwen. Je afval tank zit alleen wat sneller vol.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door paulv »

Het voller worden van de tank valt reuze mee, ik spoel namelijk met gebruikt douchewater, dus dat tikt alvast niet aan.
Blijft over wat je zelf aan hard-en liquid-ware produceert, 250cc-500cc/pers/dag :OO: ?

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

Hallo,

Bedankt voor de reactie's ik ga goed nadenken of ik misschien een ander toilet aanschaf.
Hebben jullie nog ideeën over het maken van een schuif deur?
Kan dit bijv dmv een gleuf in de douche bak of is dat niet mogelijk doordat daar dan water in gaat staan?

Groeten Jorn
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door paulv »

De schuifdeur kan je boven de douchebak maken op plinthoogte. Het douchewater tegen de deur druipt dan gewoon de douchebak in.
Zelf had ik voor de schuifdeur ook nog een dochegordijn, als extra.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

Hallo,

Bedankt voor uitleg wat voor deur zou ik hiervoor kunnen gebruiken gewoon een oude kantoor kast?

Groeten jorn
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door paulv »

Ik had destijds gewoon een schuifdeuren-setje gekocht bij de Gamma? en een plaat multiplex gebruikt. Wel goed in de vernis gezet. Houdt het meer dan 10 jaar uit.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

Hallo,

Die schuifdeur is inderdaad een optie maar ik was eigenlijk opzoek naar een schuifdeur die aan de boven kant hangt aan een rails en aan de onderkant in een profiel. Deze deur moet dan zoals je van die schuifdeur kantoorkasten hebt bestaan uit allemaal lamellen zodat de deur flexibel een bocht kan maken en dus voor de wc kan schuiven. Weet er misschien iemand hoe ik dit kan fabriceren? Bijv. hoe ik zo mooi mogelijk een profiel in de douchebak kan maken.

groeten Jorn

hier foto van kantoor kast
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Admin »

Ik had in onze 817 een vrijstaande douchecabine van plaatstaal (Marktplaats!). Daarin zaten half-brede deuren van gebogen kunststof die naar binnen draaiden. Volledig spatwaterdicht. En misschien makkelijker te fabriceren.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

Admin schreef:Ik had in onze 817 een vrijstaande douchecabine van plaatstaal (Marktplaats!). Daarin zaten half-brede deuren van gebogen kunststof die naar binnen draaiden. Volledig spatwaterdicht. En misschien makkelijker te fabriceren.
Bedankt voor idee ik ga kijken of dit kan in verband met de wc waar ik hem voor wil laten schuiven.

Groeten Jorn
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door paulv »

Een gebogen houten schuifdeur kun je maken door twee platen buigtriplex in een mal op elkaar te lijmen.
Als rails zou je boven gebruik kunnen maken van buigbare gordijnrails.
Wat je onder gebruikt is niet zo belangrijk lijkt mij, zo'n deur is behoorlijk stijf en een paar geleidepennen zouden voldoende moeten zijn.

Als je per-sé lamellen wilt gebruiken zou je ook aan een laag buigtripex of vinyl met wat opgelijmde latjes kunnen denken, maar dat lijkt me wel erg slap, dus nu komt het wel aan op goede geleiders boven en onder.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door karmann »

Jorn zo, n kantoorkast deur heb ik ook als scheiding v.d.Alkoof hier vlakbij zit zo, n kast handel die ook losse deuren heeft, omdat alles incl.boven en onderrail kunststof is ideaal v.d. douche Postcode 5721, als het niet te ver is? Kostprijs 40,-compl.met rail, en een ander voordeel is dat de rails weer terug lopen als je soms niet veel plek hebt, bij geopende deur ?
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

karmann schreef:Jorn zo, n kantoorkast deur heb ik ook als scheiding v.d.Alkoof hier vlakbij zit zo, n kast handel die ook losse deuren heeft, omdat alles incl.boven en onderrail kunststof is ideaal v.d. douche Postcode 5721, als het niet te ver is? Kostprijs 40,-compl.met rail, en een ander voordeel is dat de rails weer terug lopen als je soms niet veel plek hebt, bij geopende deur ?
bedankt dit is wat ik wil gaan gebruiken
wat zijn de maten van deze deuren en hoe zien die geleiders eruit zijn die ook te buigen en in tekorten?

groet jorn
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door karmann »

Deze hoef je niet te buigen , rechte stukjes +- 20cm passende bochten, en retour bochten
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

Hallo,

Zal wel aan mij liggen maar word hier voor mij niet echt duidelijker van heb je misschien een foto of een website voor mij?

Groeten Jorn
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door karmann »

Jorn ik neem aan dat je vroeger, ook wel eens met treinen gespeeld hebt Nu dit werkt hetzelfde, als trein rails in elkaar steken...i.p.v.de trein loopt er boven en onder de deur over
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

karmann schreef:Jorn ik neem aan dat je vroeger, ook wel eens met treinen gespeeld hebt Nu dit werkt hetzelfde, als trein rails in elkaar steken...i.p.v.de trein loopt er boven en onder de deur over
Ha,

De rails is oke maar zijn de deuren dan gewoon in elk vormaat te maken ik heb er bijv. Twee nodig van 90 cm.
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door karmann »

1 kantoorkast heeft meestal 2 deuren , de hoogte kun je makkelijk afzagen,in de lengte kun je lamellen er af of aan elkaar schuiven tot de juiste lengte
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

karmann schreef:1 kantoorkast heeft meestal 2 deuren , de hoogte kun je makkelijk afzagen,in de lengte kun je lamellen er af of aan elkaar schuiven tot de juiste lengte
Hallo,

Oke heel erg bedankt sorrie voor mijn domheid.
Hoe breed is het paket dat je standaard krijgt (hoeveel losse lamellen zijn dat)?

Groeten jorn
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door karmann »

Dat ligt natuurlijk a.d. Grootte v.d. kast welke gesloopt is, ik had er een v 1.60 mtr gemaakt daar ik niet meer plek had om de deur weg te schuiven, dat is het voornaamste om rekening mee te houden , ik sluit er tijdens het rijden de alkoof mee af ,en s, nachts de leefruimte , door deze naar onder te laten, dus geen gordijnen of andere zaken meer netjes in de kleur zilver en afsluitbaar ,met 2 sleutels net zoals aan de kast
Jorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mar 2014, 18:47

Re: badkamer vernieuwen hymer

Bericht door Jorn »

Hallo,

Oke ik weet genoeg over de deuren heel erg bedankt ga zo snel mogelijk een oude kast kopen.

Mijn volgende vraag gaat over de opklap wastafel die ik wil gaan maken met kastjes erboven.
Weet er iemand hoe ik het zoals deze caravan heeft kan maken ziet er namelijk heel strak uit of is er een plek waat ik dit zo kan kopen??

http://budgetcaravan.nl/caravans-camper ... -luxe-390/

Groeten jorn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten