welk middel om blank staal te behandelen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door Knorkneutel »

Hammerite antie roest grondverf is ik ook erg fijn om mee te werken... Heel goed dekkend ( een dikke laag in 1 keer) en toch erg zuinig in gebruik. Oneffenheden trekken weg, perfect voor een onderlaag dus Het nadeel is alleen dat deze verf pas na 24 uur pas overschilderbaar is. Heb deze verf toen voor de dakgoten en lasstukken gebruikt
Berner roest stop is na een kop koffie al overschilderbaar dat kan handig zijn bij een snelle klus.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door Leo »

Hanomaad schreef:Wat is er mis met die test Leo?
Heel veel.
Ondergrondprodukten die daar niet voor gemaakt zijn blootstellen aan weer en wind en dan doen alsof dat iets zegt over de kwaliteit is nou niet bepaald nuttig te noemen.
Zo kun je net zo nutteloos aflakverf direct op blank staal aanbrengen. En je dan gaan verbazen dat het er binnen de kortste keren weer afbladdert... Gut, hoe is dát nu mogelijk?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door Hanomaad »

Je kunt op z'n minst de producten met elkaar vergelijken. Dat zegt wel iets over de verschillen m.i., want de omstandigheden zijn verder hetzelfde.

En ik vond de tweede test ook interessanter, om dat die erg lijkt op mijn situatie: staal voor zo ver mogelijk van roest ontdaan, maar zeker in de putten en naden nog oppervlakte roest.

Ik ben vooral geinteresseerd in de producten die wel werken, niet zo zeer in de dingen als lak direct op roestig staal. Dat dat niet werkt lijkt me logisch, maar er staan ook een paar successen tussen.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door DVIII »

om het milieu ,de aarde geven is als je een voertuig wilt rijden een rare spagaat . en om het even terug in de vraag te proppen , je kan meer vervuilen met niet loodmenie gebruiken dan met lapmiddelen vele malen de boel te moeten schuren en weer conserveren. ( het gebruik van loodmenie is onder druk van productie gezondheidsklachten ontmoedigt)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door Knorkneutel »

Heb net Action roestomvormer gebruikt. Dat is kleurloos dus. Vind ik zelf persoonlijk niet handig heb liever direct ook een grondverf
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door SergeL »

Blank staal zet je meteen in een goede 2k primer, mits koud gewalst (normaal tot 3mm); bij warm gewalst moet eerst de walshuid eraf, anders rot die samen met je verfsysteem tzt weg. Loodmenie is leuk maar niet luchtdicht, dus moet direct afgesloten met ander systeem, al met al vrij zacht product en dus weinig slijtvast. Verder zijn alle producten waar 'roestomvormer' op staat per definitie rubbish en zelfs de ruimte in de prullebak onwaardig.

Loop als je zinvol bezig wilt met conserveren een bunkerschip of een cooporatie in de visserijhaven binnen en vraag naar de meest verkochte primer en aflak; veel voor weinig :up:
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door Fvd »

how about gekookte lijnolie, al dan niet met verharder?

btw, die roestomvormer van de action, links laten liggen dat doet echt naks

Fvd
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door Hanomaad »

Ik heb bij mijn zoektocht hier wat aan gehad:

http://www.oldtimerautosite.nl/roest_test.htm
http://www.oldtimerautosite.nl/update_r ... n_2014.htm

http://www.oldtimerautosite.nl/roest_test_2.htm
http://www.oldtimerautosite.nl/update_r ... art_20.htm

Daar kwamen loodmenie en Brantho Korrux goed uit. Ik ben voor het laatste gegaan en heb er tot nu toe goede resultaten mee.
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door SergeL »

Fvd schreef:how about gekookte lijnolie, al dan niet met verharder?

btw, die roestomvormer van de action, links laten liggen dat doet echt naks

Fvd
Als je blijft bijwerken, zoals vele generaties scheepsbemanning een eeuw lang hebben gedaan, dan helpt het prima om de roest stil te laten staan. Echter met de 2k middelen van vandaag de dag heb je betere alternatieven.
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: welk middel om blank staal te behandelen

Bericht door Fvd »

Het enige juist middel lijkt mij, verwijderen en nieuw plaatwerk terug, maat het ging topcistarter om blank metaal, geen roest

Fvd
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten