Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Gesloten
Gebruikersavatar
lucconcorde
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mar 2013, 19:11
Locatie: Waar mijn motorhome staat...

Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door lucconcorde »

Heeft iemand ervaring met een uitrusting om een Dieselmotor ook met LPG te gebruiken ?
Zoals bvb: http://www.ecomixnl.nl/voorbeelden/auto ... amper.html
Luc

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door paulv »

Jazeker, Leo. Maar begin er maar niet over :ssh: .
De conclusie mag je wel weten :angel: , begin er niet aan.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door GerardM »

Even zoeken op 'gasotronic' en je kunt er veel over lezen.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door Leo »

paulv schreef:Jazeker, Leo. Maar begin er maar niet over :ssh: .
De conclusie mag je wel weten :angel: , begin er niet aan.
Hahaha... Tjah, die goeie ouwe tijd Paul... :clap:
Maar je hebt het aardig samen gevat.


Echter, nu ik hier tóch ben :angel:, wil ik nog wel even iets toevoegen:
Op de site die topicstarter linkte is het volgende gestuntel te vinden:
Dieselmotoren halen gedurende de verbrandingscyclus geen volledige thermale efficiëntie, en benutten slechts circa 70-80% van de brandstof die in de verbrandingskamer wordt geïnjecteerd. Moderne dieselmotoren zijn weliswaar efficiënter (80-85%), maar produceren nog steeds veel uitstoot en bereiken geen 100% verbranding.
Een zooi kromme dieseltechnische bullsh*t van de eerste orde om het maar eens heel netjes uit te drukken. :crazy:
Men heeft héél in de verte een klok horen luiden, maar weet niet eens dat er een klepel bestaat, laat staan dat ze weten waar hij hangt.
Onnodig om te zeggen dat door dit soort tenenkrommende semi-intellectuele verkoopkretologie mijn vertrouwen in het "vakmanschap" van de verkopers daalt tot uitermate bedenkelijke waardes...
Zeg maar gerust nul eigenlijk.


Zo, ben weer helemaal uitgepraat over dat gedoe. :wave:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
lucconcorde
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mar 2013, 19:11
Locatie: Waar mijn motorhome staat...

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door lucconcorde »

Dank aan iedereen voor de nuttige info. :up:

Al zoekend/lezend op de www kom ik tot de vaststelling dat er vooral in Duitsland meerdere Dieselmotorige voertuigen rijden op/met gas.
En dan vooral de bussen, in de grotere steden ...
Tja, indien geld geen rol speelt, enkel de "politieke publiciteit" ...

"Afblijven van die rommel" is dus nog altijd de boodschap... :wave:
Luc

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door DVIII »

vooral de uitspraak "thermale efficientie" (kan je pas bereiken in een goede sauna) , maar mijn sauna is te klein voor heel de bus
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door DVIII »

wat ook weer de ronde doet is de VIRAL , ( zo heet een actuele hoax) zelf waterstof maken met de stroom in je auto die je toch over hebt ( en dat dan weer opstoken tijdens de rit) , A heb je geen stroom over en B dan kost het meer energie dan dat het oplevert . toch leuk om je vrije tijd mee te verspillen . mensen die nog betere onzin willen lezen , zoek naar "permanent magnet energy"
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door Admin »

Ach... zelfs op dit forum waart een bezoeker rond, die nog steeds op zoek is naar het perpetuum mobile :wave:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Grumble
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door Grumble »

DVIII schreef:vooral de uitspraak "thermale efficientie" (kan je pas bereiken in een goede sauna) , maar mijn sauna is te klein voor heel de bus
Nee, da's "terminale efficiëntie" :angel:
DVIII schreef:wat ook weer de ronde doet is de VIRAL , ( zo heet een actuele hoax) zelf waterstof maken met de stroom in je auto die je toch over hebt ( en dat dan weer opstoken tijdens de rit) , A heb je geen stroom over en B dan kost het meer energie dan dat het oplevert . toch leuk om je vrije tijd mee te verspillen . mensen die nog betere onzin willen lezen , zoek naar "permanent magnet energy"
Extra zonnepaneel, speciaal om de waterstof uit water te halen? :up:
jan camper
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2012, 09:47

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door jan camper »

Hallo

ik heb dit dus op m,n 613,en werkt je hebt een kleine 10% ekstra vermogen ik heb dit zelf ingebouwd niks gastronic
dit via m,n damptank en een inspuiter in inlaat na luchtfilter en ben er tevreden over gebruik dit in de bergen.posting.php?mode=reply&f=21&t=7374#
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door paulv »

Zolang het over "soms 10% extra vermogen" gaat is er (denk ik :OO: , om het echt te weten moet je meer bij Leo wezen) weinig aan de hand. Meer vermogen houdt overigens wel in; meer slijtage door de hogere belasting.

De problemen met Gasotronic lagen meer bij zijn andere claims zoals "zuiniger", "goedkoper"en "schoner" :crazy: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
jan camper
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2012, 09:47

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door jan camper »

hallo

dat verhaal van zuiniger en goedkoper is commercieel,maar als je dit met beleid gebruikt is er niks mis mee
ik kom uit de motorrevisie (24jaar)en weet dus iets van motoren enz.
maar je moet een keuze maken als je denkt wil wat ekstra
wij zijn overwinteraars en momenteel in midden Marok en rijden zo,n 15000 per jaar.
en met dit nu een 10jaar gereden motor heeft bijna 500000 gelopen en draait se bon.

gr
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door DVIII »

er is altijd wel een voordeel van soms procenten te vinden als je gaat zoeken naar de mogelijkheden van de bestaande techniek. maar het beeld dat o.a. door gastronic werd voorgehouden is een beetje gelardeerd met overtuigingsargumenten die niet relevant waren , de verschillen significant maar zeker niet revolutionair. als je er dan bij optelt dat de gastronic ondernemer het bestuur en de redactie van een toongevende vereniging uitgenodigd had zo goed als gratis van zo'n installatie te voorzien op hun voertuigen , was het overtuigpalet niet wetenschappelijk en moest de overtuiging het van opgeblazen verhalen hebben. de toon was "wij van WC eend" zeggen ......... Als je jezelf inleest op het beschikbare internet kom je ergens in canada uit waar een tankauto transport firma zo goed als gratis LPG kon kopen bij de producent waar ze andere producten voor vervoerden . daar is ontdekt dat als je LPG bijmengt je in een verhouding 10 liter plus , ongeveer 10 liter min diesel kon besparen , en dan kan je ongeveer 15% van je diesel "inruilen" voor het voor die firma veel goedkopere LPG. en de verbruikscijfers werden dus per saldo gunstiger. je moet niet denken dat er een dure regelinrichting werd gebruikt of ingewikkelde apparatuur . een drukregelaar van formaat in de cabine en daarna een simpele uitlaatgas temperatuur meter was de enige indicator dat je te ver kon gaan. de gasflessen werden aan de ( staande) uitlaat gebonden om het gas niet te laten bevriezen. mensen die geen uitlaatgas temperatuur meter wilde kopen reden op gevoel. het hele idee werkte maar om het nu te verbeteren en te accommoderen met een fikse investering bracht behalve dat je beter kan doseren geen sprongen verbetering. het rendement werd dus bepaald door de prijs van het gas wat in hun geval minder dan 10 % van die van diesel was. ja dan is het bijmengen een lonende bezigheid.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Wout Rockx
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2013, 14:34

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door Wout Rockx »

Ik hoorde laatst dat je een Euro3 vignet kan krijgen als je op Diesel/LPG gaat rijden..... Dan kan het nooit goed zijn.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door DVIII »

in europa is een actief beleid mensen niet op LPG te laten rijden , het is vanwege andere (politieke) "belangen" , of omdat het beperkt beschikbaar is. ik heb geen zicht op welke reden nu de echte is , maar de politiek rept er niet te veel over , wat ook weer een teken is dat het misschien wel juist goed is. met de verlaagde brandstofprijzen is investeren op dit moment niet interessant. maar de econoom zou nu dus middelen opzij moeten leggen om voor de toekomst een keuze te hebben.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
jan camper
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2012, 09:47

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door jan camper »

hallo

inderdaad het voordeel is geen voordeel maar je kan het ook als een uitdaging zien om dit dan zelf te konstrueren.
wat ik dus heb gedaan,wel kontact gehad daarvoor met die gasten van gastronic maar dat verhaal komt overeen als zeer onduidelijk en duur.
en dan word het verhaal ook heel anders,maar dit is met vele dingen zo
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaring met Diesel + LPG motoruitrusting ?

Bericht door Admin »

Fijn dat je (ook) tot dat inzicht bent gekomen.

Om te voorkomen dat dit uitgekauwde onderwerp tot in lengte van dagen de kop blijft opsteken, gaat er een slotje op deze thread. Als er fundamentele nieuwe ontwikkelingen zijn, verschijnt er wel een nieuw draadje.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten