Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Onderweg een opvallend voertuig gezien... Zit de chauffeur ook op dit forum?
Gebruikersavatar
Zombus
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:29
Locatie: Milnsom, Earthquake Valley
Contacteer:

Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Zombus »

Het heet cognitieve dissonantie, geloof ik: sinds ik zelf eigenaar ben van een Dusseldorfer, zie ik ze overal. Inmiddels herken ik ze zelfs aan een uitstekend stukje van de bumper rechtsachter.. Als ik ook maar enigszins in de gelegenheid ben, probeer ik er een foto van te maken. Soms betekende dat eerst doorfietsten naar huis om het fototoestel op te halen en dan later terugkomen voor de foto, of gehaast met de telefoon snel in het voorbijrijden een plaatje klikken. Slechts een handvol Dudo's is 'ontsnapt' voordat ik ze kon vastleggen. Dit is de collectie sinds pakweg 2010, met enkele onbedoelde toevalstreffers/uitschieters van eerder. De recentste foto's staan bovenaan, de oudste onderaan. Enkele uitzonderingen daargelaten (zoals de lange gele, de brandweer op Texel, en de Deen in Bussum) zijn alle onderstaande foto's gemaakt in de Stad Groningen of het omliggende platteland daarvan. De onderstaande collectie bevat bussen van vrienden en bekenden, van totale onbekenden, en van mensen met wie ik bij het maken van de foto nog even een praatje heb kunnen maken. Herkent iemand zichzelf of een bekende hieronder?

Afbeelding Afbeelding
[60] 2013; Groningen Stad. Vriendin van bekenden. [61] 2014; Bedum, provincie Groningen. Ex-brandweer op achtergrond is zelfde als op foto 4 hieronder.

Afbeelding Afbeelding
[58] 2013; Groningen Stad. In 2014 gespot op westelijke ringweg Groningen. [59] 2013; Middelstum, provincie Groningen.

Afbeelding Afbeelding
[56] 2013; Groningen Stad. [57] 2013; Groningen Stad.

Afbeelding Afbeelding
[54] 2013; Groningen Stad. [55] 2013; Garmerwolde, provincie Groningen.

Afbeelding Afbeelding
[52] 2013; Groningen Stad. Zelfde locatie en zelfde bus als op foto 26, maar heeft nu een nieuw kleurtje gekregen. [53] 2013; Groningen Stad.

Afbeelding Afbeelding
[50] 2013; Groningen Stad. [51] 2013; Groningen Stad. In 2014 ook in Bedum, provincie Groningen gespot.

Afbeelding Afbeelding
[48] 2013; Groningen Stad. Heeft enige tijd geleden via Marktplaats en dit forum te koop gestaan. [49] 2013; Groningen Stad.

Afbeelding Afbeelding
[46] 2013; Groningen Stad. [47] 2013; Groningen Stad. Eigenaren waren zich bewust van in wat voor unieks ze rondreden.

Afbeelding Afbeelding
[44] 2013; Ten Post, provincie Groningen. [45] 2013; Groningen Stad. Had te maken met hotelboten tbv Eurosonic festival.

Afbeelding Afbeelding
[42] 2012; Groningen Stad. [43] 2012; Groningen Stad. Zelfde bus als op foto 5 hieronder - rode elementen waren inmiddels zwart geschilderd. Heeft hier geruime tijd gestaan, maar is recentelijk verdwenen.

Afbeelding Afbeelding
[40] 2012; Groningen Stad. [41] 2012; Groningen Stad. Zuidelijke ringweg thv Julianaplein. Camper stond rondom dit moment te koop op Marktplaats.

Afbeelding Afbeelding
[38] 2012; Groningen Stad. Centrum, direct naast Martinikerk; Eigenaar was een beetje excentriek, net als zijn bus/woning. [39] 2012; Groningen Stad.

Afbeelding Afbeelding
[36] 2012; Groningen Stad. [37] 2012; Groningen Stad.

Afbeelding Afbeelding
[34] 2012; Groningen Stad/Aduard. Te koop bij autobedrijf. [35] 2012; Groningen Stad.

Afbeelding Afbeelding
[32] 2012; Groningen Stad. [33] 2012; Hongerige Wolf Festival, Noordoost-Groningen.

Afbeelding Afbeelding
[30] 2012; Groningen Stad. Heeft hier lange tijd gestaan, maar recentelijk niet meer. [31] 2012; Groningen Stad.

Afbeelding Afbeelding
[28] 2012; Groningen Stad. [29] 2012; Bussum (Kol. Palmkazerne). Ex Deense brandweer, verse import(?)

Afbeelding Afbeelding
[26] 2012; Groningen Stad. [27] 2012; Groningen Stad.

Afbeelding Afbeelding
[24] 2012; Groningen Stad, centrum, naast Martinikerk. Had iets te maken met eoa evenement in kerk. [25] 2012; Groningen Stad. Oeps@parkeerboete..

Afbeelding Afbeelding
[22] 2012; Groningen Stad. [23] 2012; Groningen Stad. Camper heeft hier lange tijd gestaan, maar heeft recentelijk te koop gestaan op Marktplaats en is sindsdien verdwenen.

Afbeelding Afbeelding
[20] 2012; Groningen Stad. Verbouwde ex-ME. [21] 2012; Den Burg, Texel.

Afbeelding Afbeelding
[18] 2011; Ten Boer, provincie Groningen. [19] 2011; Groningen Stad. Heeft hier enige tijd gestaan, maar is inmiddels verdwenen.

Afbeelding Afbeelding
[16] 2011; Groningen Stad. [17] 2011; Groningen Stad. Ex-paardenwagen met stuur rechts. Zijn vrienden van vrienden; bus is camper-ombouw-project.

Afbeelding Afbeelding
[14] 2011; Groningen Stad. [15] 2011; Groningen Stad. Verbouwde ex-ME. Heeft deze plek lang als thuisbasis gehad, maar is inmiddels verdwenen.

Afbeelding Afbeelding
[12] 2011; Groningen Stad. [13] 2011; Groningen Stad. Niet lang na foto verdwenen (verkocht?).

Afbeelding Afbeelding
[10] 2011; Groningen Stad. [11] 2011; Groningen Stad. Lang hier gestaan, daarna een tijdje op een binnenpleintje in een nabijgelegen industriegebied.

Afbeelding Afbeelding
[8] 2011; Groningen Stad. Bekende verschijning in Stad, en vaak rondrijdend tegengekomen. [9] 2011; Wedde, provincie Groningen. Meer gasten op ons tuinfeest met camping. Bus aangeschaft uit zuiden des lands, via Marktplaats.

Afbeelding Afbeelding
[6] 2011; Wedde, provincie Groningen. Incoming gasten op ons tuinfeest met camping. Camper is recent via Marktplaats verkocht. [7] 2011; Groningen Stad. Een van de weinige bussen die ik heb gespot die sinds first contact nog niet verdwenen zijn.

Afbeelding Afbeelding
[4] 2011; Groningen Stad. In 2014 gespot in Bedum, provincie Groningen. [5] 2011; Groningen Stad. Bus herkende ik van advertentie op Marktplaats iets daarvoor.

Afbeelding Afbeelding
[2] 2010; Groningen Stad. Staartje van Motomania-bus steekt achter de bar uit op het Gideon Festival. Bus heeft recent op Marktplaats te koop gestaan. [3] 2010; Zeist. Nationale Bakbrommer Kampioenschappen op het oude TNO-complex in de bossen. Camper heeft enige tijd geleden op Marktplaats te koop gestaan.

Afbeelding
[1] 2009; Groningen Stad. Brandweer-catering op Gideon Festival.

Edit: nu met captions: jaartallen, locaties en opmerkelijkheden :-)
Laatst gewijzigd door Zombus op 16 okt 2014, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
If it doesn't fit, force it. And if it breaks, it needed replacing anyway.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Admin »

Mooie collectie; ik wist niet dat Groningen zò groot was :lol:

Als je ervan uitging dat de Düdo een zeldzaamheid is, is er inderdaad sprake van cognitieve dissonantie. Maar als je je gerealiseerd had dat er 540.000 zijn gemaakt en dat de degelijkheid van de constructie voor een lang leven staat (gemiddeld dan), was er sprake geweest van cognitieve consonantie :crazy:

Ik heb trouwens iets vergelijkbaars: ik knipper nog steeds naar zelfbouw-campers op basis van een Düdo brandweerauto of ambulance. En ik heb al 10 jaar geen 608-camper meer. Die arme tegenliggers zitten zich de rest van de dag af te vragen waarom die rare Amerikaanse schoolbus naar ze knipperde....
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Hanomaad »

Leuk zo al die foto's bij elkaar. En ik herken er in ieder geval eentje, van een vriend van me. Ik zie ook een oude ME bus, niet dezelfde, maar zo eentje heeft een vriendin van me ook.
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Fvd »

Er rijden er gelukkig nog genoeg rond, kom er elke week wel een paar tegen , waar dan ook, ik herken er overigens heel veel van marktplaatsadvertenties
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door paul snip »

En dan staat mijn oude ex er niet eens tussen. Die rijdt toch echt ook in Groningen rond nu!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Admin »

En in Visvliet schijnt er ook een te wonen....
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Rolx
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2014, 21:35

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Rolx »

De blauw/witte bus met de keldertjes (rechterkolom, 5e van onderen) is van ons. Dit was voor zijn metamorfose. Kent iemand deze bus? Ik meende dat deze gebruikt is als "Foodtruck". Inmiddels bijna onherkenbaar veranderd:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Rolx op 17 okt 2014, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Arno Z »

@Rolx:

Mooie bus. Waarom vraag je er geen klassieker kenteken op aan?

Arno
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door dereiziger »

bij mij was je vast je camera vergeten :P..
Afbeelding
Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door rienold »

Eigenlijk wel vreemd dat de mijne er niet bij staat. Als Drent waag ik me wel eens met mijn "truck" over de grens naar Stad en/of Ommeland.
Rolx
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2014, 21:35

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Rolx »

@ Arno Z.
Ja dat was wel mooi geweest, maar helaas niet mogelijk:

Kenteken omwisselen voor historisch kenteken
Heeft u een personenauto, bedrijfsauto, motor, trike of quad met een datum eerste toelating van voor 1 januari 1978?
En bestaat het kenteken uit 2 groepen van 2 letters en 1 groep van 2 cijfers?
Het is dan mogelijk om een verzoek te doen voor omwisseling naar een historisch kenteken. Na de omwisseling mag u blauwe kentekenplaten voeren.

En laat ik niet voldoen aan de groepen van 2 x 2 letters...

Als je nog een handige suggestie weet... :up:
Gebruikersavatar
Zombus
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:29
Locatie: Milnsom, Earthquake Valley
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Zombus »

Admin schreef:Mooie collectie; ik wist niet dat Groningen zò groot was :lol:
Hahaha nee joh, het is gewoon dat alle Dudo's vroeg of laat hun weg naar Groningen vinden. Maar idd, ik heb me ook wel eens verbaasd over de hoeveelheid Dudo's die ik in de afgelopen jaren voorbij heb zien komen. Inmiddels heb ik geloof ik wel een vrij compleet beeld van alle Dudo's die er in de omgeving van Groningen te vinden zijn, en waar. En welke slechts eenmalige passanten/toevalstreffers waren. Maar ik weet zo nog in ieder geval twee exemplaren die hier in de buurt 'wonen' maar die ik nog niet heb weten te fotograferen:
- Een blauwe oplegger die regelmatig rondrijdt met oud ijzer/schroot. Vaak zien rijden, maar nog nooit weten vast te leggen.
- Een wit/creme Dudo in een afgesloten garage in Middelstum. Ooit een glimp van opgevangen in het voorbijlopen toen bij hoge uitzondering de garagedeur op een kier stond.

En daar komt er nu nog eentje bij:
paul snip schreef:En dan staat mijn oude ex er niet eens tussen. Die rijdt toch echt ook in Groningen rond nu!
Haaaa die! Ja, geloof het of niet, maar die kwam me een week of drie, vier geleden tegemoet op de westelijke ringweg ter hoogte van de Suikerunie. Heel herkenbaar met dat dak en die oranje vegen. Dacht dat het een 'passant' was, maar nu weet ik dat ik m'n ogen open moet houden..
Admin schreef:En in Visvliet schijnt er ook een te wonen....
Ja, dat is me bekend, maar Visvliet.. Da's toch bijna Friesland he? Daar durf ik niet te komen ;-) :-P Nee, in werkelijkheid ben ik slechts eenmaal in m'n leven bij Visvliet in de buurt geweest (toen ik naar de bandenhandel in Augustinusga onderweg was) maar had toen andere dingen aan m'n hoofd dan in Visvliet op jacht te gaan naar een illustere Dudo die met een beetje pech onzichtbaar verstopt is.. Maar *als* ik nog eens in Visvliet kom..
dereiziger schreef:bij mij was je vast je camera vergeten :P..
..dan zorg ik dat ik m'n camera bij me heb!
Hanomaad schreef:En ik herken er in ieder geval eentje, van een vriend van me.
Welke?
Rolx schreef:De blauw/witte bus met de keldertjes (rechterkolom, 5e van onderen) is van ons. Dit was voor zijn metamorfose. [...] Inmiddels bijna onherkenbaar veranderd:
Ha, wat tof om te horen dat-ie inmiddels van jou is! Het was me al opgevallen dat-ie sinds een jaar ofzo niet meer op z'n gebruikelijke hideouts te vinden is. Staat-ie dan nu inderdaad niet meer in Groningen? Hoe dan ook had ik wel twee keer moeten kijken voordat ik had geconcludeerd dat het dezelfde is. Die is inderdaad behoorlijk gefacelift (mocht ook wel, meen ik me te herinneren). Sluit me bij Arno aan: erg mooi geworden! :up:
Fvd schreef:Er rijden er gelukkig nog genoeg rond, kom er elke week wel een paar tegen , waar dan ook.
Ja? Bij jou wel? Ik vind dat er sinds het begin van dit jaar opmerkelijk minder Dudo's op straat staan. Een enkele keer zie ik er nog wel eens eentje rijden, maar de frequentie is echt heel veel lager dan eerst en van die lucky find-straatparkeerders in woonwijken zijn er uberhaupt haast niet meer. Ik was geneigd te stellen dat het opheffen van de belastingvrijstelling voor oldtimers een heleboel van deze oude beestjes van de weg gehaald heeft (hopelijk niet echt weg, maar slechts in een schuur oid gezet in afwachting van betere tijden), maar klaarblijkelijk is mijn ervaring niet noodzakelijk universeel. Wel interessant dat jij dat anders ervaart. Wonder why.. Ben je veel op de weg?
If it doesn't fit, force it. And if it breaks, it needed replacing anyway.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Arno Z »

Rolx schreef:@ Arno Z.
En laat ik niet voldoen aan de groepen van 2 x 2 letters...

Als je nog een handige suggestie weet... :up:
Zelf heb ik bij de import direct gevraag om een klassieker kenteken, dus dat was makkelijk.

Na deze pagina van de RDW gelezen te hebben snap ik de verwarring, een telefoontje met de RDW heeft eea opgehelderd.

De procedure die daar staat beschreven klopt, alleen de omschrijving is wat onhandig. Je mag alleen met een combinatie zoals 88-XX-88 met blauwe kentekenplaten rijden.

Tijdens de import wordt het kenteken afgegeven op basis van de datum eerste toelating tenaamstelling in Nederland. Via de eerdere link kan je een verzoek indienen om dat om te zetten naar een kenteken op basis van de eerste toelating (buiten Nederland). Dat kan alleen als de eerste toelating voor 1-1-1978 is.

De vriendelijke dame van de RDW geeft aan dat je prima een kenteken zoals 8-XXX-88 mag insturen voor vervanging, gebruikmakend van de op de site beschreven procedure.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Admin »

Voordeel van een blauwe plaat is dat je in Duitsland elke Umweltzone zonder sticker in mag.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Fvd »

dus bijv BD-45-56 komt nie in aanmerking?

zou jammer zijn want ik vind dat mijn 72-er toch echt blauwe platen verdiend
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Admin »

Waarom niet?

Van de RDW-site:
U mag alleen rijden met donkerblauwe kentekenplaten als:

de datum waarop het voertuig voor het eerst op de weg is toegelaten (datum eerste toelating) vóór 1 januari 1978 ligt én
het kenteken uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters bestaat.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Rolx
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2014, 21:35

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Rolx »

@Arno Z: Dat geeft hoop! Dus ik kan sowieso de aanvraag doen, met een kans dat het ook nog gehonoreerd wordt. Bedankt voor het uitzoeken dan! Ik ga er es even mee aan de slag, de blauwe platen zijn inderdaad veel mooier, dus als ik die kan voeren, ben ik een blij man...

@ Zombus: Nee hij staat niet meer in Groningen, maar in Friesland (als Groninger voer ik als verdediging aan, dat het net 5 meter binnen de provinciegrens is). En ja hij kon wel wat Sweet Tender Love gebruiken. Ik weet eigenlijk verder niets over deze bus, omdat ik hem van een tussenpersoon heb gekocht. Het enige wat hij mij wist te vertellen was dat erin gekookt werd op festivals. En dat geloof ik direct, gezien de vreemde plaats van de keuken aansluitingen en de vetlaag aan het plafond. Maar goed alles is eruit gegaan en een compleet nieuw interieur erin gezet (work in progress). De reden waarom ik nieuwsgierig ben naar het verleden, is omdat hij wat olie lekt bij de bak en ik erachter kwam dat de bak en de motor niet mooi op elkaar aansluiten. Als in dat de bak veel kleiner lijkt dan de aansluiting van de motor.
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Fvd »

ok, verkeerd gelezen, blauwe platen it will be , it will get:)
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Detlev »

Volgens mij ga je gewoon naar de kentekenplatendrukker ( :clap: ) met je kenteken en je krijgt zoveel blauwe platen als je maar wil!
Althans, dat heb ik gedaan. Deze mannen mogen de platen alleen afgeven als de kenteken gegevens kloppen.
Dus een gang naar de RDW zit er helemaal niet tussen :?:
Vreemd genoeg moet je wel je gele platen ergens paraat houden nadat je ze verwisseld hebt.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Admin »

Detlev, hij zal toch éérst z'n kenteken moeten ruilen voor een met twee letters en vier cijfers. Lees het draadje hierboven of lees de site van de RDW.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door a.de.boer »

Admin schreef:Waarom niet?

Van de RDW-site:
U mag alleen rijden met donkerblauwe kentekenplaten als:

de datum waarop het voertuig voor het eerst op de weg is toegelaten (datum eerste toelating) vóór 1 januari 1978 ligt én
het kenteken uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters bestaat.
Onze vorige camper had 1 groep van 2 cijfers en 2 groepen van 2 letters en rijdt nu ook rond met een oldtimerkenteken bij een nieuwe eigenaar.
Was BP-74-DJ en heeft nu blauwe platen met een nieuw nummer.
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Arno Z »

Dat hele kenteken wisselen is natuurlijk alleen een issue in geval van import. Dus als datum eerste toelating en datum eerste afgifte in NL op kentekenbewijs verschillen. Als eerste afgifte voor 1-1-1978 ia en eerste toelating na 1-1-1978 dan kan je een nieuw kenteken aanvragen opdat je blauwe platen kan voeren. zijn beide data voor 1-1-78 dan mag je sowieso blauwe platen. Na die datum mag het niet.
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door a.de.boer »

Oké duidelijk, beide data 's van de onze was van 1976.
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
johan millenaar
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 dec 2004, 22:28
Locatie: Hunzevallei
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door johan millenaar »

hallo Zombus
nummer 13 ( met kenteken ZL - 67 - DP ) is mijn oude 508, verkocht aan Hazelaar, spuiterij aan het Damsterdiep, die er een bus voor de autocross van maakte en hem na jaren verkocht aan iemand in de Achterhoek
mis in het fotoschema uiteraard mijn wide-body 613, waarmee ik toch wel 6 jaar in stad en ommelaand heb rondgereden, en die op de schroothoop is beland

groet

johan
Gebruikersavatar
Zombus
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:29
Locatie: Milnsom, Earthquake Valley
Contacteer:

Re: Dusseldorfers in Stad en Ommelaand (Groningen)

Bericht door Zombus »

johan millenaar schreef:nummer 13 ( met kenteken ZL - 67 - DP ) is mijn oude 508, verkocht aan Hazelaar, spuiterij aan het Damsterdiep, die er een bus voor de autocross van maakte en hem na jaren verkocht aan iemand in de Achterhoek
Ha, wat leuk om te horen! Ik had wel gedacht dat er toch wel foto's tussen zouden moeten zitten die iets van herkenning losmaken :-) Kenteken bestaat volgens RDW nog steeds, sinds 2012 op dezelfde naam. Zal wel een kwestie zijn van voldoende auto- en motorcrossevents af lopen en dan komt-ie vanzelf weer boven water ;-)
johan millenaar schreef:mis in het fotoschema uiteraard mijn wide-body 613, waarmee ik toch wel 6 jaar in stad en ommelaand heb rondgereden, en die op de schroothoop is beland
Schroothoop? He wat jammer.. Widebodies worden steeds unieker. In zoverre dat ik er, hoe gek het ook klinkt, nog nooit een in het echt gezien heb. Dat die van jou hier niet tussenstaat heeft misschien ook te maken met de tijd? Pas sinds mid 2010 zijn de Dusseldorfers pas echt op m'n radar verschenen, dus als die van jou voor die tijd al op de schroothoop beland is dan heb ik 'm wss onbewust niet geregistreerd.
If it doesn't fit, force it. And if it breaks, it needed replacing anyway.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten