Pagina 1 van 1

Motor kap doormidden zagen van 814/817 enz

Geplaatst: 22 okt 2005, 21:42
door berriaaf
Dubbelluchters

We lopen tegen een probleem aan , we moeten de motorkap doorzagen omdat we anders straks niet bij de motor kunnen, nu zit de versnellingspook aan de onderzijde van de kap vast hoe of wat is hier een goede oplossing voor.

we moeten er een oplossing voor vinden anders hebben we een probleen en zullen we een klein luik in de kap moeten zagen maar dat is niet voldoende

Graag hulp en ideen

Bertus

Geplaatst: 22 okt 2005, 22:46
door Lambert
hallo bertus

ik heb een idee

















bouw een automaten bak in en weg is het probleem

Geplaatst: 22 okt 2005, 23:02
door Herman508
automaten-bak... tja...

Bertus, heb je ook fotos hiervan ?
inclusief een omschrijving van het een en ander ?
(waar zit de versnellingsbak t.o.v. de pook, hoe zit de motorkap vast ?

Anders kunnen alleen eigenaren van een 814..17 meedenken.

Geplaatst: 22 okt 2005, 23:33
door berriaaf
Saskia ik zal er morgen even enkele foto's van maken

Bertus

Geplaatst: 23 okt 2005, 11:13
door KWF-704
bertus
volgens mij ben jij de enige die het antwoord weet de vorige kamper kon zijn cabine ook niet kantelen en daar kon je vast ook aan de motor
dit is dus een retorische vraag

Geplaatst: 23 okt 2005, 12:31
door Admin
Bertus,

Ik neem aan dat je, voordat je aan je project begon, een plan hebt gemaakt.... Dus waarom stel je deze vraag eigenlijk op het forum?

Je kunt de oplossing van je Sparkasse (waar me het al eens over gehad hebben, toen ìk in dubio stond over een doorgang in een 814/817) toch gewoon kopiëren?

Bij het bekijken van de foto'tjes op je site viel me trouwens op dat je bij het vastzetten van ket kantelmechanisme ook de vering van de cabine hebt verwijderd. Dat zal het rijcomfort niet ten goede komen.

Je chassis ziet er wel uit als nieuw! Klasse!

Succes,
Ernst

Geplaatst: 23 okt 2005, 14:13
door Unknown User
Hi Ernst

Volgens mij kan ik het antwoord over dat kantel mechanisme wel beantwoorden, ik had namelijk ook de zelfde gedacht dat dit het comfort
niet ten goede komt. Maar als je een open kabine naar achter wel kun je volgens mij niet anders dan de cabine vast te zetten.

En over die bak, hoe meer mensen er over nadenken hoe mooier meestal de oplossing. Kom maar op met die foto's, ik wel er wel eens over nadenken , heb een creative geest :-)

Bart Keser,

Geplaatst: 23 okt 2005, 16:39
door berriaaf
Maar onze Sparkasse is denk ik nooit een kantel cabine geweest denken wij nu die is zo van de fabriek gebouwd en toen naar de firma Hartmann gegaan

Maar de vering moet uit de cabine anders kan er ja geen alkoof op, anders zou dit binnen de korste keren gaan scheuren denk ik toch, en we hebben alle twee een lucht geveerde stoel dus comfort hebben we zeker nog wel


ons grootste probleemis dat de versnellings pook vast aan de motor kap zit , en die moet aan de onderkant van de motor kap af


Bertus

Geplaatst: 24 okt 2005, 09:14
door Berthil
Beste Bertus,

Naast ons op het laatste treffen in de roompot stond ook een 814 met alkoof erop.
Ze hadden de cabine ook vast gezet en de motor toegankelijk gemaakt via de cabine.
Hij had het zelfde gedaan wat jij nu ook wil, een 814 gekocht daar het camper gedeelte kaal op laten zetten en de rest zelf gedaan.
Misschien kunnen deze mensen je helpen.
Ik weet dat deze mensen eind september voor een maand met de camper naar griekenland gingen, dus zullen ze binnenkort weer terug zijn.
Ernst en Silvia weten waarschijnlijk wel wie het zijn, want die hebben de camper uitvoerig bekeken.

Groeten Berthil.

Geplaatst: 24 okt 2005, 11:39
door Sylvia
Waren dat de mensen die de lezing hebben gehouden op het weekend? Die stonden op de verharde plek naast het sanitairgebouw. Klaas Timmerman?? Gerard van Laar weet dat waarschijnlijk wel; stuur even een mailtje naar evenementen@dubbellucht.nl.
Of stonden ze op het grote veld achteraan? Dan herinner ik me alleen dat ze uit Sliedrecht kwamen. .... Maar Ernst heeft natuurlijk een ledenadministratie, dus als Berthil kan zeggen wie hij bedoelt, valt er wel iets op te zoeken.
Groeten, Sylvia

Geplaatst: 24 okt 2005, 12:28
door berriaaf
Ik zou dit graag willen weten natuurlijk en als het zou kunnen deze week nog want volgende week gaat het chassis naar de casco bouwer en zou ik het wel graag willen hebben , maar het ken ook nog na dat het casco er op is gezet maar we kunnen er nu nog gemakkelijk bij
Bertus

Geplaatst: 24 okt 2005, 13:44
door Berthil
Of stonden ze op het grote veld achteraan? Dan herinner ik me alleen dat ze uit Sliedrecht kwamen.
Ze stonden inderdaad op het grote veld meteen vooraan en ze kwamen inderdaad net ten zuiden van Rotterdam.
Die man wil er vast wel meer over vertellen aan je Bertus, want wie wil dat nou niet over iets wat je gootendeels zelf gebouwd hebt.

Groeten Berthil.

Geplaatst: 24 okt 2005, 18:10
door berriaaf
Dubbelluchters

Heb net via een Duitse Camper Fan
Een goed en bruikbaar idee gekregen

men maakt achter de versnellingspook een gat waar je met een sleutel 17 makkelijk door kan
De versnellingspook zit namelijk met een bout van 17 vast aan een stangenstelsel
Dus als men de bout van 17 los draait dan is de versnellingspook los

En nu kan men eenvoudig de motorkap doormidden zagen,
en men maakt boven op het gat even een plaatje en zet dat met schroeven vast en klaar is de afneembare motorkap

Zal hiervan zeker foto's maken

Bertus

Geplaatst: 26 okt 2005, 12:46
door berriaaf
Zo de motorkap is door midden gazaagd en nu alleen nog een stevige bevestiging maken voor de motorkap om die weer vast te zetten

laatste update foto's end: http://www.camper-freaks.nl

Ga dan naar: New zelfbouw camper project

Bertus

Een link met de motorkap doormidden gezaagd

Geplaatst: 08 jun 2006, 22:15
door berriaaf
Een foto album over onze camper de 814 maar dan alleen van het bouwen Hulp Chassis en het door zagen motorkap en bouw casco

http://hh-vanwijk.fotoalbum-medion.de

Klik dan op Wohnmobil 814-95

O ja wil je zelf ook een foto album dan meld je direct bij Medion aan

Veel kijk plezier

Bertus