motorklacht Oldtimer Bedford
Geplaatst: 27 mei 2015, 17:25
Goedendag
Sinds ik mijn camper heb gekocht volg ik dit forum.
Ik ben zojuist lid geworden, omdat ik met een probleem zit en ik kom er niet uit.
De situatie:
Bedford uit 1978. In november een revisiemotor ingebouwd, gekocht bij Garage van Dijk in Reeuwijk.
Vauxhall motor van 2300cc.
Half april kreeg ik de volgende klachten:
backfire, schokkend optrekken in de versnellingen in de lagere toerentallen, geen power in zijn 4 bij het gas geven, de motor pruttelt in hoge toerentallen.
Dus als ik 80 km op de snelweg rijd in zijn 4, en houd het gaspedaal een beetje ingedrukt, dan loopt de motor netjes. Moet ik dan de Brienenoord op en geef ik gas bij, dan is er geen vermogen en kom ik met een onregelmatig lopende motor boven met 60km per uur.
Vervolgens:
-ANWB - ontsteking schoongemaakt
-Garage van Dijk - nieuwe contactpuntjes gemonteerd / ontsteking gecontroleerd
-Garage van Dijk - ontsteking gecontroleerd (2x)
-Second Opinion - compressie cilinder 2 en 3 veel te laag
-ANWB - vet tussen de contactpuntjes weggeblazen / en verbogen chokeklep (door backfire) teruggezet
-Garage van Dijk - aangegeven dat compressie niet goed zou zijn, maar compressie was volgens hen prima / nieuwe bougies gemonteerd
-Garage van Dijk - bougiekabels getest / vonk per cilinder getest, waarbij 2 cilinders amper vonkten (*)
-Garage van Dijk - kleppen gesteld, en die waren flink van slag
...EN NOG STEEDS DEZELFDE KLACHTEN!!!!!
Dit is al 6 weken aan de gang, en nog steeds geen goede diagnose gesteld. Wie heeft er suggesties?
(*) 4 koperdraadjes in de ingangen van de bougiekabels bij de rotor. Dan met een multimeter meten. Bij contact met 2 kabels leek het net of de motor dan af ging slaan, en bij 2 andere had het nagenoeg geen effect. Dat was een kleppenprobleem volgens Peter van Dijk
Sinds ik mijn camper heb gekocht volg ik dit forum.
Ik ben zojuist lid geworden, omdat ik met een probleem zit en ik kom er niet uit.
De situatie:
Bedford uit 1978. In november een revisiemotor ingebouwd, gekocht bij Garage van Dijk in Reeuwijk.
Vauxhall motor van 2300cc.
Half april kreeg ik de volgende klachten:
backfire, schokkend optrekken in de versnellingen in de lagere toerentallen, geen power in zijn 4 bij het gas geven, de motor pruttelt in hoge toerentallen.
Dus als ik 80 km op de snelweg rijd in zijn 4, en houd het gaspedaal een beetje ingedrukt, dan loopt de motor netjes. Moet ik dan de Brienenoord op en geef ik gas bij, dan is er geen vermogen en kom ik met een onregelmatig lopende motor boven met 60km per uur.
Vervolgens:
-ANWB - ontsteking schoongemaakt
-Garage van Dijk - nieuwe contactpuntjes gemonteerd / ontsteking gecontroleerd
-Garage van Dijk - ontsteking gecontroleerd (2x)
-Second Opinion - compressie cilinder 2 en 3 veel te laag
-ANWB - vet tussen de contactpuntjes weggeblazen / en verbogen chokeklep (door backfire) teruggezet
-Garage van Dijk - aangegeven dat compressie niet goed zou zijn, maar compressie was volgens hen prima / nieuwe bougies gemonteerd
-Garage van Dijk - bougiekabels getest / vonk per cilinder getest, waarbij 2 cilinders amper vonkten (*)
-Garage van Dijk - kleppen gesteld, en die waren flink van slag
...EN NOG STEEDS DEZELFDE KLACHTEN!!!!!
Dit is al 6 weken aan de gang, en nog steeds geen goede diagnose gesteld. Wie heeft er suggesties?
(*) 4 koperdraadjes in de ingangen van de bougiekabels bij de rotor. Dan met een multimeter meten. Bij contact met 2 kabels leek het net of de motor dan af ging slaan, en bij 2 andere had het nagenoeg geen effect. Dat was een kleppenprobleem volgens Peter van Dijk