knagend bezoek

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

knagend bezoek

Bericht door Hanomaad »

Ik ben op dit moment op reis in Duitsland en ik heb een muis (of een halve familie, dat weet ik nog niet) binnen gekregen in de Hanomag. Ik heb eerder muizen gehad toen de bus een tijd binnen stond en er nog wat eten in lag (ja, dom, vergeten). Ik heb toen al het eten uit de bus gehaald en wat brood kruimels onder de bus gegooid om ze zo eruit te lokken. Dit werkte toen.

Later alles wat eetbaar is weer terug in de bus gezet, maar dan in afgesloten plastic bakken. Ik had er toen lang geen last meer van. Onlangs heb ik per ongeluk een kartonnen pakje tomatenpuree onderin de voorraadkast laten liggen en daar zijn ze voor teruggekomen. Ik stond een paar dagen op een plek in het boerenland, waar het barst van het gedierte. Inmiddels word ik nu elke nacht wakker van het geknaag ergens in de bus. Het lijkt steeds op een andere plaats te zijn. Krijg de krengen er niet uit met dezelfde methode omdat ik niet al mijn eten even buiten kan zetten (sta nu geparkeerd in Berlijn).

Al het eten is nu wel buiten bereik (in plastic bakken) maar ze blijven het hier binnen erg fijn vinden. Lijkt alsof ze vooral in de wand beneden zitten, in de isolatie. Iemand nog tips hoe ze eruit te jagen? Werkt zo'n hoog-frequent apparaat? Ik las ook iets hier over brokken "kattegeur", iemand daar ervaring mee? Of maar gewoon een paar goeie muizenvallen kopen?
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: knagend bezoek

Bericht door Hanomaad »

Ik heb deze ingezet en heb vanmorgen beet gehad:

http://www.conrad.com/ce/en/product/102 ... E-MAUSHAUS

(gevonden bij een doe-het-zelf zaak voor €7)

Hopelijk was dat de enige!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: knagend bezoek

Bericht door DVIII »

je stelt deze vraag op een technisch forum , waar met niet bang is voor vieze handen , dus dompel de hele bus twee keer in een bak dieselolie :clap:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: knagend bezoek

Bericht door nawm »

Even off topic: waar in Berlijn staan jullie?
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: knagend bezoek

Bericht door Hanomaad »

Zeg maar je ipv jullie, ik ben alleen.

Ik sta zo'n beetje door de hele stad heen, niet op campings of camperplaatsen. Ik blijf nooit lang op 1 plek, behalve bij een vriend in Wedding waar ik dan zijn douche en wasmachine mag gebruiken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten