NKC Camperplaatsen

oa navigatie, route & ferry's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

NKC Camperplaatsen

Bericht door Admin »

Op de beurs in Düsseldorf trof ik vorige week een bescheiden standje van de NKC. De twee heren bij dat standje promootten een NKC-app waarmee je volgens zeggen op eenvoudige wijze zo'n 18.000 overnachtingsplaatsen kunt vinden.
De app is bedoeld voor de smartphone, maar werkt evengoed op een tablet. Beschikbaar voor Android en iOS.

Nu wekt de NKC bij mij altijd associaties met de tenenkrommende groepsreizen voor wit plastiek die Omroep Max zo graag uitmelkt....
En we zijn sinds jaar en dag een tevreden gebruiker van de Bordatlas, waarvan we gemiddeld elke drie jaar een nieuwe set aanschaffen. Daarnaast zijn tips van anderen en een open oog voor een rustig plekje voor de nacht natuurlijk ook nooit weg :OO:

Maar aangezien we er ook nog een promotiecode bij kregen, hebben we besloten de app toch maar op proef te installeren.

De Bordatlas bevat gegevens van 12.000+ camperplaatsen, waarvan de helft in Duitsland. Twee lijvige boeken zijn voor ons, met 4100 kg laadvermogen, niet zo'n punt, maar misschien voor iemand die op de rand van z'n 3500 kg balanceert, wel. En als je toch een smartphone bij je hebt, wegen die extra bytes ook niet zo gek veel!

Na installatie en downloaden van wat West-Europese kaarten (langdurig!) werkt alles als de brandweer. Filteren is o.a. mogelijk op plaats, beschikbare voorzieningen, prijs, lengte, aantal plaatsen, openingsperiode (i.p.v. data was een momentopname voor mij makkelijker geweest, maar niet als je zes maanden van tevoren al weet waar je wilt gaan slapen), maximale duur, ondergrond, honden welkom of niet, mogelijkheden in de buurt e.d. En met de GPS van je smartphone of tablet vind je meteen de meest nabijgelegen plaatsen.
Ik ben onder de indruk van de mogelijkheden en de gebruiksvriendelijkheid. Je merkt het: mijn skepsis is omgeslagen in enthousiasme.

Let op: als je alle bestanden ook off line wilt gebruiken (zoals wij, i.v.m. de Duitse prijzen voor UMTS/LTE), kost dat veel geheugen. Zet de bijlagen daarom niet in het werkgeheugen maar op de extra SD-kaart (als je die hebt).

Iedereen kan van de app een gratis proefversie downloaden en gebruiken (met een incomplete dataset). De volledige versie kost € 5.99 per jaar (per saldo ongeveer evenveel als eens per drie jaar een Bordatlas).

Kortom: een aanrader! (O ja, gratis voor NKC-leden)

<En nee, ik krijg niets voor deze recensie>
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: NKC Camperplaatsen

Bericht door nawm »

En....ook prettig....de poi's van die camperplaatsen vertaal ik dan naar kml bestanden en zet ze op mijn tablet :clap: Op maps.me :rotfl:
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: NKC Camperplaatsen

Bericht door vanhooltje »

Ja ja, ik heb hem ook..................maar soms klopt het helemaal niet met wat er op zo,n plaatje staat. Of de cp bestaat helemaal niet, dit komt omdat een nieuwe cp door een ieder opgegeven kan worden. En dit word niet gecontroleerd door nkc, dit hebben we nu al 3x gehad, 1x werd de plaats in een bos afgegeven 1x midden in een woonwijk en 1x op een fabrieksterein. Leuke grappemakers die dit opgeven, maar kost wel diesel en tijd. Tijd heb ik genoeg maar leuk is anders.
O ja en als je een andere tablet of foon neemt, zie maar hoe je je betaalde versie overkrijgt naar je nieuwe. Tig keer bellen geen oplossing, de duitse versie promobiel die ook nog eens gratis is, is stukken makkelijker.
beide gebruiken kaarten waar met bolletjes de plaatsen aangegeven worden en dat zijn er veel, klik je op zo,n bolletje krijg je de gegevens van de cp. Echter bij bij promobiel komt eerst de naam boven het bolletje te staan waar je op kan klikken en krijg je de gegevens en een afbeelding van google eart, en bij nkc moet je 4x klikken om dit te kunnen zien. Geen probleem zou je zeggen, echter vreet het mb,s. Maar als je de plek nix vind en je gaat terug naar de kaart staat de naam van de plaats bij promobiel nog boven het bolletje, bij nkc niet en verkleint deze de kaart vaak ook nog eens, en zoek dan maar eens waar je was.
Voor mij hoeft die app niet meer, te veel problemen er mee. En via campercontact gaat het ook, en is gratis.
O ja en nkc sensureerd ook nog eens de beoordelingen die gegeven worden, aan de lijven mee gemaakt, en ik schrijf geen beoordelingen met grove taal.
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
GerardH
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:52
Contacteer:

Re: NKC Camperplaatsen

Bericht door GerardH »

Je kunt de NKC app ook offline gebruiken, moet je het land waar je naar toe wilt eerst even downloaden. Bij ons werkte dat prima afgelopen vakantie in het VK.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: NKC Camperplaatsen

Bericht door Admin »

Dat schreef ik al, Gerard. Je moet alleen voldoende opslagruimte hebben.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: NKC Camperplaatsen

Bericht door nawm »

Is de app op meerdere toestellen te installeren? En zo ja op hoeveel?
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: NKC Camperplaatsen

Bericht door nawm »

als ik nou gewoon wat eerder ergens anders had gekeken :red: dan had ik de vraag hier niet hoeven stellen.

De NKC schrijft op de site van die app:

Om de data te kunnen updaten, offline kaarten te kunnen downloaden en wijzigingen of beoordelingen in te kunnen sturen is het noodzakelijk dat de nieuwste versie van de app is geïnstalleerd en dat u daarop bent ingelogd met een Campercontact-account. Aan dit account koppelt u uw lidmaatschapsnummer en postcode. Vervolgens kunt u op zoveel apparaten als u wilt inloggen met dit account om daarop de volledige versie te gebruiken.

:cool: Dus houden jullie allemaal maar op met zoeken, ik weet het al. :wave: :wave:
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: NKC Camperplaatsen

Bericht door GerardM »

Beste nawm,

u heeft gevraagd of de app te installeren is op meerdere toestellen. Het antwoord daarop is dat dit inderdaad mogelijk is, tot een maximum van drie toestellen. Op dit moment zijn deze drie in gebruik door Ernst, Peter en Gerard. Wellicht kunt u één van hun toestellen lenen of overnemen.

Met vrriendelijke groet,

Team Klantenservice
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten