opnieuw voorstellen met een volvo fl614

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
didrickydo
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2014, 22:46

opnieuw voorstellen met een volvo fl614

Bericht door didrickydo »

beste leden.

ik was ooit al eens op dit forum met een 814 . deze is inmiddels al even weg, en heb nu dan ook een nieuw....aardig....klein....uhuh...projectje.

De camper was compleet toen ik deze aanschafte en was geschikt om mee weg te gaan.
echter was de douche niet geschikt om te douchen en de voorzieningen niet zoals ik het graag hebben wou. Over de electra hebben we het maar helemaal niet want daar klopte nog minder als niks van.

ik heb deze camper wel met het idee gekocht om de achterzijde te veranderen zodat er 2 paarden in konden voor mijn vriendin. en 2 crossmotoren voor mijzelf. Dat laatste kon al want de camper kwam uit de cross.

al met al heb ik ineens besloten alles maar dan ook alles eruit te slaan, alle electra vanaf de accus weg te knippen en toen kwam ik natuurlijk van het 1 in het andere.

zie hier onder de fotos met uitleg :
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: opnieuw voorstellen met een volvo fl614

Bericht door Wim »

Uhm ................... welke foto's :MrGreen:




Desalniettemin .. welkom terug :wink:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
didrickydo
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2014, 22:46

Re: opnieuw voorstellen met een volvo fl614

Bericht door didrickydo »

Wim schreef:Uhm ................... welke foto's :MrGreen:




Desalniettemin .. welkom terug :wink:

ik heb geloof ik ruzie met het uloaden van fotos..... alles is te groot terwijl het inmiddels blokjeskwaliteit is :clap:
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: opnieuw voorstellen met een volvo fl614

Bericht door Wim »

www.tinypic.com en dan de url voor forum's :up:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
didrickydo
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2014, 22:46

Re: opnieuw voorstellen met een volvo fl614

Bericht door didrickydo »

hierbij wat fotos met uitleg van de ovlov.

hieronder had ik de camper net opgehaald en mee genomen naar de cross.. hier kwam ik er al snel achter dat niks naar mijn zin werkte en dus alles eruit en anders ging
Afbeelding


hier zie je de oude hydraulische laadklep nog zitten. het bovengedeelte van de klep was vastgelast aan chassis. hier achter zat een 2persoonsbed.
Afbeelding


hier was ik begonnen met het leegslaan van de camper.. alles zat er in. keuken, wc , nattecel.
wat je helemaal boven ziet zitten is een 2 persoonsbed. die kan je op 2 spindels laten zakken. maar ook die gaat eruit.
Afbeelding

je ziet hiet goed een idioot dikke dubbele vloer liggen. deze is er inmiddels ook uit en weet ook waarom die er zat. zie verdere fotos.
Afbeelding


achter was de vloer gedeeltelijk verrot. hier heb ik een nieuw stuk in gemaakt. er komt nog een laag overheen.
Afbeelding


ook voor was een gedeelte verrot. hier zit inmiddels ook een nieuw stuk in.
Afbeelding


hier heb ik voor nood alle laden opnieuw gekit, en alle popnagels waarmee de lijsten vast zitten omringt door kit. puur voor nood. deze lijsten kunnen niet vervangen worden omdat het geheel dan in elkaar stort. dit is dus puur nood omdat er water lekte langs de nagels naar binnen.
hier komen nieuwe lijsten overheen die speciaal gezet worden.
Afbeelding


hier is de klep verwijderd en het bovengedeelte eruit geslepen. deze dag ging de camper naar een paardenwagen bouwer die er een geschikte handmatige klep in aan het maken is voor paarden.
Afbeelding


hier zie je dat de achterste lijsten al zijn overlapt met nieuwe lijsten in het kader van de nieuwe klep
Afbeelding


hier zijn ze bezig met de nieuwe klep
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

dit was het tot zover :MrGreen:
didrickydo
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2014, 22:46

Re: opnieuw voorstellen met een volvo fl614

Bericht door didrickydo »

ZO.. de klep zit er bijna helemaal in. De sluitingen moeten er nog op , de bovenlijst van rvs komt er nog op, het veersysteem, en de afstandsblokken boven aan. Het plan is om gelijk de rest van de lijsten te omlijsten met nieuwe rvs lijsten, Alles opnieuw afkitten en dat de camper dan terug komt zodat ik aan de binnenkant weer verder kan.

Het zou ook zomaar kunnen dat de camper daar gelijk van buiten klaar gemaakt word. dit zou dan bestaan uit het afrokken van de camper en het monteren van een bovenslaper op de cabine en zodanig dat de cabine kantelbaar blijft. dat laatste is echter een hele dure grap dus daar slaap ik nog een nachtje over.

Zie hier onder de fotos van de klep op het moment :D

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten