ruitenwissebladen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

ruitenwissebladen

Bericht door nawm »

Wij hebben vaak mooi weer. Weinig regen. De ruitenwissers gebruik ik dus bijna nooit. Maar als ik ze gebruik schrapen ze met een oorverdovend strontvervelende :mad: herrie over de ruit.
De oplossing is natuurlijk: nieuwe wisserbladen!
Maar als ik zie hoevaak ik ze gebruik en hoe snel ze dan slijten verbaas ik mij daarover.

Kortom, hoe hou ik mijn ruitenwisserbladen in conditie?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: ruitenwissebladen

Bericht door DVIII »

rubber verouderd , dat weet toch iedereen , gebruik als man maar eens een condoom en doe hem dan twee dagen niet af , piep jij ook :cool:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: ruitenwissebladen

Bericht door nawm »

Het probleem is het verouderen van het rubber begrijp ik uit deze dolkomische reactie.
Ik dacht aan vuil, stof, zand, op de ruit.
Is dat verouderen van de ruitenwisserrubbers te vertragen?
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: ruitenwissebladen

Bericht door GerardM »

Het rubber droogt inderdaad sneller uit dan het slijt door gebruik; je zou preventief met vaseline kunnen smeren om ze vettig te houden. Ook wel gebruikt voor raamrubbers met hetzelfde doel.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: ruitenwissebladen

Bericht door DVIII »

dolkomisch of niet , het wisserrubber slijt niet zozeer van het gebruik , ik koop dan ook goedkope bladen , omdat in het oldtimergebruik inderdaad ze wel afkeuren , maar dan omdat ze niet soepel meer zijn en dus niet wissen. slijtage is minder dan standtijd . als je bladen van veertig euro koopt is dat zuur vervangen elk jaar.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: ruitenwissebladen

Bericht door Yoni »

GerardM schreef:Het rubber droogt inderdaad sneller uit dan het slijt door gebruik; je zou preventief met vaseline kunnen smeren om ze vettig te houden. Ook wel gebruikt voor raamrubbers met hetzelfde doel.

Groet,

Gerard
Ik stel voor dat je dat eerst op je eigen ruitenwissers test voor zo een advies uit te brengen!
Een raamrubber gebruik je natuurlijk niet om ze ruit en zicht vrij te houden dit in tegenstelling tot ruitenwissers.
Ik had collega's die als grap vet op ruitenwissers smeerde maar die grap is levens gevaarlijk als je je ruitenwissers aanzet als het regent.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: ruitenwissebladen

Bericht door GerardM »

Bedankt Yoni, ga ik doen :cool: .

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: ruitenwissebladen

Bericht door karmann »

Tegenwoordig zijn voor bijna ieder model de swaps verkrijgbaar ,deze wissen beter en gaan jaren mee ik heb ze al enkele jaren op mijn Mercedes oldtimer en bevallen uitstekend
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: ruitenwissebladen

Bericht door Yoni »

GerardM schreef:Bedankt Yoni, ga ik doen :cool: .

Groet,

Gerard
Sorry Gerard maar dit viel een beetje in de categorie WD40 gebruiken voor een piepende v-snaar ;)
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: ruitenwissebladen

Bericht door nawm »

Hallo Karmann,

Dat klinkt mooi: "Swaps"

Tegenwoordig zijn voor bijna ieder model de swaps verkrijgbaar ,deze wissen beter en gaan jaren mee ik heb ze al enkele jaren op mijn Mercedes oldtimer en bevallen uitstekend

Ik heb gegoogled op "swap en ruitenwisserbladen", maar daar werd ik niet wijzer van. Kun je iets meer info geven?

Groeten van Bert.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: ruitenwissebladen

Bericht door GerardM »

Of, wat je ook kan doen, is alleen het rubber vervangen als het metaal van de bladen nog goed is.

Hoe zit dat doet zie je hier:

https://www.youtube.com/watch?v=dxHeYiLVPNc

Losse rubber koop je voor een paar euro bij de automaterialenzaak en knip je op lengte.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: ruitenwissebladen

Bericht door nawm »

Losse rubber koop je voor een paar euro bij de automaterialenzaak en knip je op lengte

Goede tip, ik ga op zoek,

Dank!
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: ruitenwissebladen

Bericht door karmann »

Dat zijn de geheel rubberen ruiten wissers ,deze zetten zich precies naar de ruit,envoor de nieuwste modellen auto,s gebruikt worden b.v.alle VW golfs,loop maar eens bij een automatrialen zaak binnen of de site v Mister Auto
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: ruitenwissebladen

Bericht door Vinz »

Ik heb vorig jaar wissers gekocht bij de gamma voor 6 euro de paar en die zijn net door de tweede keuring gekomen, doe er niks aan behalve 2x met een lapje schoon gemaakt. Ze zijn ook 6 maanden in de brandende zon in zuid europa geweest en deze winter hier in de kou.. misschien mazzel maar voor 6 euro dik tevree.
Mercedes 813
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast