fijne gaskachel

Plaats reactie
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

fijne gaskachel

Bericht door SergeL »

Ik heb geen aandelen bij het bedrijf, maar als iets fijn is, dan mag je dat wel delen denk ik. Voor de winter heb ik in de kampeerbus een Bartolini ssi3000 gevelkacheltje zonder afvoer naar buiten geinstalleerd en vervolgens zijn we daar 2 maanden mee op reis geweest. Het is een simpel ding, vrij klein en plat, super zuinig op lpg, maar het fijnst is wel dat je m rondom kunt aanraken -behalve rondom het roostertje schuin bovenop- (zeer prettig met kleine kids). Op standje weinig hield ie een 6m 406 al heerlijk warm bij lichte nachtvorst. Stuk simpeler, goedkoper en deugdelijker (want praktisch geen onderdelen) dan de webastos, eberspraechers, truma's etc
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: fijne gaskachel

Bericht door DVIII »

geen afvoer , waar blijft de co dan , in je bloed ?
ik begrijp ook wel dat je tevredener blijft als je langzaam verdoofd raakt , maar of dat de bedoeling is
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: fijne gaskachel

Bericht door DVIII »

ben even bj de shop wezen kijken naar dit wonder van vernunft , maar een gaskachel die een roetwaarde aangeeft is nou niet wat je wilt horen. maar goed de leverancier vermeldt EXPLICIET dat er een AANVOER en AFVOER rooster van 10x10 cm elk gemaakt moeten worden . ik kampeer al een paar jaar en twee gaten van 10x10 cm maken het genieten een stuk onaangenamer . de kachel heeft wel een BEVEILIGING OP ZUURSTOF , bij een verlaging van 1,5 % zou de kachel moeten uitschakelen . Maar het is in mijn ervaring niet zomaar mogelijk een eeuwig correcte zuurstof gehalte meting uit te voeren. de profesionele meters moeten onderhouden worden en raken na verloop van tijd ongevoelig. het is voor mij een raadsel dat dit soort kachels voor besloten ruimten mogen worden verkocht .
waarom reageer ik zo straf , ik wordt een beetje geiriteerd als er iets wordt aangeboden wat simpeler , makkelijker en minder rompslomp als referenties opgeeft om gekozen te worden. ik snap dat een paar gaten boren lastig is en enige kennis van zaken vergen. maar een kachel uit het jaar kruik qua techniek is geen verbetering.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: fijne gaskachel

Bericht door DVIII »

een importeur van deze kachels ontraad stellig deze kachel te gebruiken in bad en slaapkamers of voor continue verwarming.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: fijne gaskachel

Bericht door Arno Z »

Blij dat ik er niet zo'n ding in heb zitten, en als hij er zat ging hij er vandaag nog uit.
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: fijne gaskachel

Bericht door a.de.boer »

Volgens mij mag topicstarter blij zijn dat ie dit nog kan vertellen.
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: fijne gaskachel

Bericht door De Rooie Reus »

In de post van Serge staat nergens dat hij de roosters niet aangebracht heeft. Dit apparaat wordt aangeprezen letterlijk: afvoerloos. Er gaat dus geen afvoer door de wand naar buiten. Wel staat er uitdrukkelijk dat er twee ventilatieopeningen moeten worden aangebracht. Met de ervaring van Serge lijkt het me dat hij de handleiding gelezen heeft. Hij is twee maanden met een werkende kachel op pad geweest. Had hij zich er niet in verdiept dan stond er waarschijnlijk een ander,tragisch, bericht op het forum.


Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: fijne gaskachel

Bericht door DVIII »

tuurlijk , ik weet ook niet hoeveel gaten er in zijn busje zitten die levensreddend mogen worden bestempeld. maar ik waarschuw liever streng dan dat ik later denk, was ik nu maar duidelijker geweest. En het gaat er mij om dat er eigenlijk argumenten worden gebruikt die niet geheel eerlijk omgaan met de koper, afvoerloos , is natuurlijk een rare beschrijving , de afvoer komt binnen in je ruimte uit . Geen schadelijke gassen, elk onschadelijke gas kan omslaan in een schadelijk gas als de hoeveelheid van dat gas te groot wordt. beweringen dat, omdat het een niet, het ander wel kan op basis van argumenten die niet opgaan als je dat niet duidelijk vermeldt wat de voorwaarden dan zijn kunnen slecht uitpakken. de kennis en het advies van de verkoper moet zo ver gaan dat hij niet denkt dat een atoombom slecht is en een waterstofbom veilig , omdat water veilig is .........
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: fijne gaskachel

Bericht door SergeL »

Er staat er geen straf op om je verstand te gebruiken. In elke verwarmde ruimte moet je een beetje ventileren, helemaal als het open vuur betreft en in dit geval dus ook. Als de kachel aan staat zet ik 1 van de dakluiken een puntje open en dat zorgt voor een fijn verwarmde bus + frisse lucht. Wie zich niet bij machte voelt om z'n verstand te gebruiken, danwel een dakluikje open te zetten, moet deze kachel maar beter niet kopen.
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: fijne gaskachel

Bericht door SergeL »

Heb voor de de test dik een maand geleden de tank eens leeg gestookt en 25L lpg getankt. Koelkast op laagste stand en kachel op 1 stand hoger dan waakvlam. Resultaat; 12 dagen! Daar wordt ik wel blij van! Betekend dat ik dik een maand rond kom op een volle tank, als ik fulltime zou stoken, wat in praktijk nooit het geval is in de winter (s ochtend ff bij de boterham en s avonds een paar uurtjes).
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: fijne gaskachel

Bericht door Yoni »

Was het niet goedkoper om het aantal gram uur om te rekenen, die staat op type plaatje van je koelkast
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: fijne gaskachel

Bericht door DVIII »

je kunt rekenen als een wiskundige , de praktjkproef is altijd een beter bewijs dan alle theorie samen...
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: fijne gaskachel

Bericht door SergeL »

Yoni schreef:Was het niet goedkoper om het aantal gram uur om te rekenen, die staat op type plaatje van je koelkast
Jij werkt bij volkswagen zeker? :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten