voortent

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

voortent

Bericht door Ben 410 »

ik ben een beetje aan het rondkijken voor een voortent aan mijn dusseldorfer. Iemand een idee hoe hoog en dusseldorfer is? tot bovenkant deuren en tot dak?
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: voortent

Bericht door DVIII »

daar hebben ze de rolmaat voor uitgevonden toch , elke auto (dudo) is net even anders
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: voortent

Bericht door Goldwingh »

Bij mijn 609 is dat 250cm. Heb er juist een aangeschaft. Dat is de maat om de flap over de luifel te doen.
Groet Henk MB609
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: voortent

Bericht door Ben 410 »

Dankjewel, dat bedoel ik precies. Ik had het graag zelf even opgemeten, maar heb mijn bus niet voor de deur staan, helaas. Hij staat in een stalling 100km verderop, vandaar mijn vraag. Zou er echt veel verschil in dudo's zitten?
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: voortent

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ik zou het toch opmeten bij je eigen bus... Wij hebben ook een bustent, en de goothoogte gemeten. Paste prima.... aan de voorkant!
De bus is grotendeels leeg en staat redelijk voorover. Achter is de flap nu te kort... En zoveel te kort dat de schuifdeur maar 50 cm open kan.
Bij een korte of lange, zware of lichte bus kunnen er behoorlijke variaties in zitten.

Bij Dudo's is er inderdaad veel variatie in bandenmaten, dakhoogtes en verenpaketten.

Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: voortent

Bericht door Ben 410 »

Ok, dan ga ik toch maar eerst even meten, kan ik ook even zien hoe de deur open gaat e.d.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: voortent

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Lijkt me inderdaad het verstandigste, wij hadden onze tent 2e hands niet erg duur, (de mensen waar we hem van kochten hadden een buscamper met polyester dak en een tent met magneetflapbevestiging :MrGreen: :MrGreen: ) dus dan kan je er nog wel iets aan vermaken, maar als je hem nieuw moet komen is het zonde als hij niet blijkt te passen...

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: voortent

Bericht door Ben 410 »

Haha, goed over nagedacht!

Ik ben ook een beetje aan het zoeken naar tweedehandsjes. Beetje vermaken is niet erg, Het gaat me er vooral om dat de deur nog open kan in de tent. Ik wil de rechter achter-zijdeur gebruiken als camper-ingang.

Soms gebruiken ze een soort omtrek-maatvoering ofzo die ik nog niet helemaal niet kan plaatsen...
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: voortent

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Die omtrekmaat is voor caravans met een rondlopende tentrail. Daar heb je, tenzij je zo'n rail op je camper monteert, niet zoveel aan.
Wij hebben trouwens een DWT Sprint II Bustent, maar die gaat maar tot 2,15 goothoogte.

Succes!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten