Hanomag Henschel F40 met een budget

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Plaats reactie
HanomagF40
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2013, 17:32

Hanomag Henschel F40 met een budget

Bericht door HanomagF40 »

Ik zal me kort introduceren voor ik verder ga met mijn verslag. Mijn naam is Alex en ik ben een 25-jarige student. Ik heb een Hanomag-Henschel F40 gekocht in 2013 en heb ik die zomer een behoorlijke motorschade opgelopen.

Mijn campertje komt uit 1974 en is dus belastingvrij, ideaal als student. Maar dat betekent ook dat het opknappen van de bus met een beperkt budget gebeuren moet.

Voor degene die het interessant vindt maakt ik hier een verslag over hoe ik samen met mijn vrienden bezig ga met het tot leven brengen van mijn Hano.

Het begon in april 2013. Toen kocht ik mijn campertje in het zuiden van het land. In mei ben ik naar mn eerste "oldtimer festival" gegaan in Friesland.

Afbeelding
Op deze foto is de bus nog onbewerkt en reed hij moeizaam. Na een grondige beurt aan de motor en een wasbeurt werd duidelijk dat de koets van de bus in teleurstellende staat was. Daar heb ik wat aan gedaan en weer nieuwe lak aangebracht.

Afbeelding
Betere tijden.

Noodlot
Na een korte rit richting de oosterburen sloeg het noodlot toe. Vanuit het niets geratel vanuit de motorruimte, na de koppeling in trappen viel de motor meteen stil en werd het heel stil op de Duitse snelweg. De motor is vastgelopen..

Gelukkig kwam de ADAC snel en konden we stoppen met duwen.

Afbeelding

Eenmaal thuis hebben we geprobeerd de schade te bekijken en te repareren. Maar de kans dat het toch niet een vastgelopen is werd al snel kleiner.
Afbeelding

Na de zomervakantie zou ik beginnen met studeren, geen geld en geen tijd meer voor de bus.. Alleen nog een andere motor weten te scoren.

Na bijna 3 jaar pak ik het samen met een maat weer aan en wordt er snel voortgang geboekt. De motor op pallets gezet, tent eromheen gebouwd en het sleutelen kon beginnen.

Afbeelding