Accu

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Accu

Bericht door Vinz »

Ik heb even de post aangepast.

De accu is het begeven dus ik ga een nieuwe kopen, iemand nog goede of slechte ervaring met bepaalde merken semi tractie accus?
Ik denk eigenlijk dat ik gewoon een van de goedkoopste koop 230AH koop.

Onder tussen ben ik op de hoogte hoe de cyrix werkt en welke zwaar genoeg is voor mij.
55A dynamo en Max 50A zonnepanelen
Iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen de Cyrix CT, Cyrix I en de Cyrix Li-ion?
Ik lees de beschrijvingen op de website van victron maar snap niet wat de verschillen zijn.
Laatst gewijzigd door Vinz op 17 nov 2016, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Accu

Bericht door Goldwingh »

Ik heb al 4 jaar 2x 180Amp + 2x 100Amp en 2x 50Amp accu's parallel hangen. 2 panelen van 140W en een dynamo van 24V 30Amp. Een Victron omvormer voor 220V wissel en een omvormer 24V > 12 V. Gebruik een huishoudkoelkast met diepvries vak. Als ik wat langer stilsta, dan schakel ik de 2x 50Amp af om altijd te kunnen starten. De Victron schakelt zich zelf uit als de spanning te laag wordt. Nooit een probleem gehad. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Het schakel apparaat van de panelen geeft keurig de toestand van de accu's weer. Heb reeds 50 jaar in de elektronica gezeten en weet dus wel waar ik over praat.
Groet Henk
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Accu

Bericht door paulv »

Controleer wel bij welke spanning de Victron afslaat, dat moet 12.2V zijn. Standaard is dat veel lager zoiets van 11V, echt bedoeld als noodrem.

Trouwens Ampères schrijf je als A en niet als Amp en de capaciteit van een accu geef je aan in Ah. Voor iemand uit de electronica????
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Accu

Bericht door paulv »

Ik heb tot volle tevredenheid semi-tractie accu's van Advitek, 230Ah 12V met dopjes (nodig voor het onderhoud) voor iets van € 200 per stuk
Bezoek altijd welkom!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Accu

Bericht door DVIII »

zo Paul, weer terug uit het kluizenaarschap :angel:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Accu

Bericht door paulv »

Nou terug..... Ik zit nu voornamelijk op Facebook, heb daar een site "Tiny House Nederlanders" voor de technische voorlichting over off grid staan en degelijke :?: Wordt ook lid :up:

Ik ben weer een afsplitsing van "Tiny House Nederland", dat is ook een soort camper gebeuren maar dan voor "ons soort mensen" :crazy:
Daar kan je pas lachen :angel: Die hopen dat er een aparte categorie caravans komt, die "Tiny House On Wheels" gaat heten voor nette en ecologische kampers :MrGreen: .
Bezoek altijd welkom!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Accu

Bericht door DVIII »

binnen ! :clap:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten