Ik meet in een 508 op een losgehaalde B+ van een 12V dynamo 1.8V - 3V afhankelijk van hoeveel gas er wordt gegeven. D+ geeft net boven de 3V. De accus laden in ieder geval niet meer.
Koolborstels versleten?
dynamo geeft rond de 2V
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: dynamo geeft rond de 2V
Waarom heb je beide los?
De d+ word ook gebruikt als sense wire van je regelaar.
Losnemen van de accu met draaiende motor resulteert vaak in een snelle pijnloze moord van je spannings regelaar ;)
De d+ word ook gebruikt als sense wire van je regelaar.
Losnemen van de accu met draaiende motor resulteert vaak in een snelle pijnloze moord van je spannings regelaar ;)
- Hanomaad
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
- Locatie: Amsterdam
Re: dynamo geeft rond de 2V
Niet beide los. D+ niet. B+ Niet los gehaald met draaiende motor, was al los voor het starten. Daar kan ie volgens mij niet stuk van want de regelaar zal dan gewoon meteen op de instelspanning zitten die van D+ komt. Zie:
En ook toen toen die vast zat meette ik hetzelfde.
De spanningsregelaar regelt op basis van de D+ inderdaad, achter de velddiodes. Op D+ meet ik iets meer, rond 3V. Toerental is licht van invloed.
De vraag blijft dus onbeantwoord..... klinkt dit als versleten koolborstels? Zit me even af te vragen wat zin heeft om te bestellen op dit moment.
Overigens heeft deze bus een diodeblok om de laadstroom te verdelen, dus die paar volt meet ik ook aan de ingang van dat diodeblok wanneer de B+ is aangesloten. De D+ is ook op het diodeblok aangesloten, waarschijnlijk dus via een ingebouwde compensatie diode.
En ook toen toen die vast zat meette ik hetzelfde.
De spanningsregelaar regelt op basis van de D+ inderdaad, achter de velddiodes. Op D+ meet ik iets meer, rond 3V. Toerental is licht van invloed.
De vraag blijft dus onbeantwoord..... klinkt dit als versleten koolborstels? Zit me even af te vragen wat zin heeft om te bestellen op dit moment.
Overigens heeft deze bus een diodeblok om de laadstroom te verdelen, dus die paar volt meet ik ook aan de ingang van dat diodeblok wanneer de B+ is aangesloten. De D+ is ook op het diodeblok aangesloten, waarschijnlijk dus via een ingebouwde compensatie diode.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast