Afgekeurd op remverschil
Geplaatst: 20 jul 2017, 10:35
Hallo allemaal,
Mijn 508 was afgekeurd op rem verschil zowel voor als achter.
voor 35% verschil achter 50% verschil.
Dit heb ik op de volgende manieer opgelosd.
De achterkant van de camper op pallets gezet zodat ie geen kantop kan en assteunen onder de assen.
De achterrem moest toch gereviceerd worden, dus nieuwe revicie setjes gehaald en remcilinder schoon gemaakt licht gehoond, zodat alles er weer mooi uitzag. remmen schoon gemaakt en de trommels van links naar rechts omgedraaid en meteen nieuw vet in de lagers.
Daarna inremmen met de velgen eraf.
De 508 in de 1 en maar remmen.
Hierdoor gaat de best remmende kant stil staan en draait alleen de slechts remmende kant.
Na 5 keer de rem flink heet te hebben geremd (tussen tijds laten afkoelen), begon de andere kant ook mee te draaien en warm te worden.
Nog een keer beide gesamelijk flink warm geremd en toen de velgen er op.
Toen aan de voorkant de remtrommels omgedraaid.
Echter met de voorkant kun je het truckje niet uithalen zoals met de achter as (helaas geen 4x4 op de 508).
Dus op weg naar de APK een omweg genomen met veel rotondes, waar door ik van 80km/u elkekeer vol in de ankers. en dat 1,5 uur lang.
Bij de APK was nu het remverschil voor 25% en achter 0%!
De 508 is er weer helemaal klaar voor.
Mijn 508 was afgekeurd op rem verschil zowel voor als achter.
voor 35% verschil achter 50% verschil.
Dit heb ik op de volgende manieer opgelosd.
De achterkant van de camper op pallets gezet zodat ie geen kantop kan en assteunen onder de assen.
De achterrem moest toch gereviceerd worden, dus nieuwe revicie setjes gehaald en remcilinder schoon gemaakt licht gehoond, zodat alles er weer mooi uitzag. remmen schoon gemaakt en de trommels van links naar rechts omgedraaid en meteen nieuw vet in de lagers.
Daarna inremmen met de velgen eraf.
De 508 in de 1 en maar remmen.
Hierdoor gaat de best remmende kant stil staan en draait alleen de slechts remmende kant.
Na 5 keer de rem flink heet te hebben geremd (tussen tijds laten afkoelen), begon de andere kant ook mee te draaien en warm te worden.
Nog een keer beide gesamelijk flink warm geremd en toen de velgen er op.
Toen aan de voorkant de remtrommels omgedraaid.
Echter met de voorkant kun je het truckje niet uithalen zoals met de achter as (helaas geen 4x4 op de 508).
Dus op weg naar de APK een omweg genomen met veel rotondes, waar door ik van 80km/u elkekeer vol in de ankers. en dat 1,5 uur lang.
Bij de APK was nu het remverschil voor 25% en achter 0%!
De 508 is er weer helemaal klaar voor.