Nieuwe berichten ! (-:

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hallo sleutelaars,
Misschien mede door het hele Covid gedoe leek dit forum op sterven na dood.
Nu zie ik tot mijn grote geluk dat er toch weer postings zijn. (o.a. 16 juni 2021)
Hopelijk gaat dit mooie en nuttige forum weer opbloeien, net als mijn 508 die inmiddels ruim anderhalf jaar geschorst op stal staat.
Nog één spuitje arsenicum, ehh ik bedoel Astra Zenica, en ik kan de wijde wereld weer in......(-:
Groetjes,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ha Henk,

Ja, leuk, nog een actieve campertechniek-er! :) Op het grote buur-forum waar ik af en toe nog wel eens kijk ging gedurende covid ging het meeste ook over... covid... daar werd ook niet veel meer gesleuteld en gereisd. (die covid onderwerpen heb ik meest gemeden, maar dat terzijde)

Zoals je vast gezien hebt heeft mijn busje ook ruim een jaar stilgestaan, zowel door covid, extra werken en thuisschool voor de kinderen, als roest en een resulterend kapot raam...
Inmiddels rijd ons busje weer, we blijven nog wel even in Nederland is de bedoeling, maar ik krijg begin juli mijn 2e vaccinatie (moderna in mijn geval, via het werk). Misschien in het najaar weer eens wat verder erop uit. Al ben ik allang blij dat het ding weer rijdt :)

Binnenkort heb ik weer een update over de aangepaste watervoorziening en de uitgeschuifbare porta-potti :-)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Jeroen, (en forumleden)

Vandaag de 508 maar eens nagelopen, cardanassen en fusees gevet en voor zover mogelijk de technische stand bekeken, want ik wil hem komende week APK laten keuren. (nu ruim een jaar verlopen). Mochten we weer op pad willen hoef ik hem alleen nog maar te ontschorsen.
Ik heb inmiddels ook een Porta Potti.... Ik heb die dingen altijd vervloekt maar mede door het Covid gedoe er toch maar een gekocht, De kleinste, en die past precies onder de bank waar eerst mijn krat bier stond )-:
We gaan het zien, maar het kriebelt enorm om er weer op uit te kunnen.
Ik zie het vervolg van je verslag wel weer.
Groeten,
Henk
PS: 5 juli krijg ik mijn 2e prik.
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hoi Henk,

En, de 508 weer goedgekeurd? :)
Ik heb ook een hekel aan die porta-potties, we gebruiken hem alleen in het geval van nood, dan is het toch wel handig mee te hebben. Bij ons past ie precies tussen de accu- en gaskast, onder het bed van de oudste. Rail eronder, deurtje ervoor, zie je er in elk geval niks meer van.

Vorig weekend was het nog mooi weer, lekker dagje IJsselmeerstrand gedaan met de bus, koelkastje aan, WC'tje mee, is dan toch wel fijn, ook voor kinderen.
Inmiddels de remvloeistof gisteren laten vervangen (incl de sper, de nippel zat muurvast, die had ik gangbaar gemaakt en kwam gister toch een partij drek uit...de andere remmerij was nog prima en dat wil ik graag zou houden) en nog een rondje van 100km ofzo gereden voor allerlei losse eindjes. Na een jaar stilstand wil ik toch eerst even wat kilometers maken voor we on tour gaan, ook al blijven we in Nederland en boeken we voor de zekerheid maar wat op de gok van te voren, het is even niet anders. Misschien kan ik nog ergens crossen, kan ik gelijk de sper even testen :MrGreen:

Vanmorgen het luchtfilter nog vervangen, onze oudste wil graag naar Naturalis, maar het insecten-en vogelveergedeelte kunnen we wel overslaan, dat zat in m'n filter en de luchtfilterkast... (samen met straalzand, vandaar dat ik 'm wilde vervangen)

Nog even zin maken het verslag ook weer te updaten, vanmiddag eerst nog even langs het werk voor m'n 2e vaccinatie...
Hoe ging ie bij jou?

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Jeroen, (en forumleden),

Ja, de 508 is op 22 juni goedgekeurd (-: Ik heb overigens nog nooit een afkeur gehad, ik onderhoud de bus goed en het is een ex-Nederlandse leger ambulance. We zijn inmiddels 2 weekenden naar Antwerpen geweest, op de camperplaats bij de Expo gestaan, dus met beperkte voorzieningen. Hier heeft onze PP (Porta Potti) zijn vuurdoop gehad.
Het vullen gaat prima, maar het legen vind ik toch wel een gedoetje…. Maar uiteindelijk ben ik er wel blij mee.
Over crossen gesproken: Toen ik mijn Land Rover nog had oefende ik voor de woestijn op de Maasvlakte, maar ik weet niet of dat nu nog kan / mag? Uiteindelijk bleek dat Sahara zand vele malen fijner is dan het zand dat we hier kennen en mijn opgedane ervaring eigenlijk nutteloos was.
Een MB508 heeft een oliebad luchtfilter en dat werkt prima!
Gisterenavond zou ik mijn 2e Astra Zeneca prik gehaald moeten hebben, maar toen kwam het bericht dat de 2e prik veel beter met Pfizer gegeven kan worden. Eenmaal op de priklocatie weigerde de GGD om Pfizer te geven, en ben ik dus weer naar huis gegaan. Vanmorgen via de GGD-website een afspraak gemaakt voor Pfizer, en die heb ik vanmiddag gehaald. Ik heb nu mijn eerste prik van AZ en mijn tweede van Pfizer.
Dit keer kwam het voor mij goed uit dat de registratie bij de GGD een grote puinhoop is, want ik stond niet geregistreerd met mijn eerste AZ prik.
De groots Amsterdamse filosoof Johan C. heeft ooit gezegd: Elk nadeel hep zun voordeel….
Naturalis is zeker de moeite waard, ik woon er amper 4 kilometer vandaan en ben er meerdere keren geweest, een aanrader als je interesse hebt in wat er op onze aarde leeft en gebeurd. Over 2 weken hebben we vakantie, en blijven waarschijnlijk ook in Nederland en België. Nou tot zover mijn update.
Groetjes, Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door nicobr »

We zijn blijkbaar allemaal simultaan uit onze winterslaap geraakt -> ik ben ook terug begonnen :-)
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Wat een gehannes...
Gelukkig was dat bij mij (op het werk, ziekenhuis ICT-er) wat beter geregeld... dinsdag 2e vaccin Moderna gehad, woensdag hoofdpijn en stijve arm, en gisteren ging het wel weer best goed eigenlijk.
Goed genoeg om m'n gekregen compressor uit elkaar te halen in elk geval. :)

Naturalis zijn we (nog met z'n tweeën) al een geweest, inderdaad erg mooi. Onze oudste (bijna 9) is gek van natuur en beestjes enzo (hij vangt alle grote zwarte spinnen in huis en komt ze trots laten zien :MrGreen: :MrGreen: ) dus die wil daar graag heen. En wij vinden het ook erg leuk, is al weer een tijd terug dus dat we er waren.

M'n Hanomag had ook een oliebadfilter, dat was een stuk minder gepruts om schoon te maken, bij de LT zitten er allemaal slangen en het reservoir van de ruitensproeier in de weg waardoor je dat eerst allemaal los moet halen om het deksel eraf te krijgen.
Dat is bij zo'n oliebadfilter toch wel handiger, haal je alleen de onderkant met het element eruit... Maar ja, afgelopen week gezien hoe dat bij zo'n 5-cilinder Crafter zit, en daarmee vergeleken heb ik nog ruimte zat onder de kap! :)

De sper heb ik afgelopen jaren misschien 2x gebruikt, maar ik ben dan zo dat als het erop zit, het het ook moet doen. Zal wel beginnen met 1 wiel even op te krikken voor ik 'm onderweg probeer. Al vertrouw ik deze garage wel dat ze het goed afleveren :)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door vanhooltje »

Ook wij zijn lang niet weg geweest door het convid. Nu bezig om de slechte plekjes weg te werken aan vanHool, hier en daar wat roest. Dat mag ook wel na 11 jaar veel gebruikt te hebben. Voorheen 5 a 6 maanden achtereen weg om de randstad te ontvluchten. In middels verhuist naar friesland waar nog rust en ruimte is, ook de camper voor het huis op eigen grond.
We willen echt niet meer terug :GRIN:
Grt peter.
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe berichten ! (-:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dat geloof ik wel! Wij zijn een paar dagen op een camping in Wassenaar geweest (vlak bij het voormalige vliegveld) omdat we naar Naturalis en Leiden geweest zijn. Wel mooie omgeving, maar jeetje, daar is echt helemaal geen rust. Snelwegen, vliegtuigen, bouwverkeer, etc etc...
Daarbij vergeleken is Enkhuizen een spookstad... Nou ja, dat is het ook eigenlijk af en toe :MrGreen:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten