Krukaskeerring vervangen OM314

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Krukaskeerring vervangen OM314

Bericht door pluk1973 »

Goedemiddag,
Hoewel ik me realiseer dat dit forum helaas in schijnbare ruststand verkeerd hoop ik toch dat er nog lezers met kennis met enige regelmaat inloggen. Dit forum is voor mij de afgelopen jaren de meest complete online informatiebron geweest, nu kom ik er met de zoekfunctie echter even niet uit.

Van de week teruggekeerd van vakantie in Frankrijk. Bij aanvang van de terugreis bleek dat de bus olie lekte, bij stilstand vormde zich vrij snel een flinke olievlek. De olie werd aan de voorkant van de motor rondgeslingerd. Ik heb nog niet helemaal goed kunnen kijken maar ik denk dat de voorste krukaskeerring het heeft begeven. We zijn wel op eigen kracht terug gereden. Zeer vaak olie gepeild. Met een verbruik van zo'n twee liter vanuit midden-Frankrijk teruggekeerd. Het grootste deel van deze twee liter bevindt zich nu helaas wel onder mijn bus, op alle denkbare plekken.

Ik kwam dit draadje tegen: viewtopic.php?p=72293#p72293. Hier wordt aangegeven dat voor het vervangen van een stopbuspakking de krukaslagers moeten worden gelost. Klopt dit? En zo ja, waarom? Ik heb in het verleden vrij vaak dit soort pakkingen vervangen (weliswaar van (zoutwater)pompen) maar ik heb nooit de pompas moeten "lossen". Een stopbuspakking dicht toch door het aandraaien van een gland?

Verder staat er dat er OM314 motoren zijn met een keerring en met een stopbuspakking. Is dit aan het motornummer te zien? En weet iemand het onderdeelnummer van de keerring?

Groeten,
Arno
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten