acculader

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
markw
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:57
Locatie: Kampen

acculader

Bericht door markw »

Kan iemand mij vertellen of ik mijn CTEK 24volt acculader ook permanent op de accu's kan aansluiten?
Er zitten nu accupoolklemmen aan maar het lijkt mij handiger om de kabels met kabelschoentjes vast op de accu's te bevestigen.
Ik had hier ook met een electromonteur van mijn werk over gesproken en hij zij dat ik er dan een diode brug tussen moest zetten.
Is er iemand die het op deze of een andere manier heeft aangesloten en hoe zwaar moet deze diodebrug zijn?(maximale laadspanning is volgens mij 14A)

Met vriendelijke groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Mark,

Ik neem aan dat je het over een Multi XT 14000 hebt. Een heel fraaie volautomaat!

Ik denk dat je 'm permanent aangesloten kunt laten, want dat die diode er al in zit ter beveiliging. Een extra diode toevoegen werkt niet, want daarmee is het hele automatische mechanisme ontregeld (want de gemeten spanning klopt niet meer). Ik heb geen schema kunnen vinden, dus om het helemaal zeker te weten, moet je even een mailtje sturen naar info@ctek.se t.a.v. ANTHONY GRASSO, Customer Service/Technical Sales Support.

Groeten,
Ernst
Gebruikersavatar
ludo
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2004, 20:55
Locatie: Laakdal (B)

Bericht door ludo »

hallo

ik heb de xs25000 ,(de 12volt uitvoering)

zit permanent aangesloten.
kan inderdaad geen kwaad.

groeten
ludo
markw
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:57
Locatie: Kampen

Bericht door markw »

Oke dat is duidelijk.

Bedankt Ernst en Ludo!

Mark
markw
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:57
Locatie: Kampen

Bericht door markw »

Nog vergeten!
Kan ik gewoon de klemmen, die standaard aan de plus en de mindraad zitten, er af knippen en deze vervangen voor kabel schoentjes?
Ik heb het idee dat de grote 'wasknijpers' die er nu aan zitten, en die je op de polen kan klemmen, makkelijk losschieten tijdens het rijden.

Hoe heb jij dit opgelost Ludo?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
ludo
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 dec 2004, 20:55
Locatie: Laakdal (B)

Bericht door ludo »

hallo,


ik heb er ook gewoon van die ringetjes aangezet en dan vast aangesloten op de accuklemmen


ludo[/img]
markw
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:57
Locatie: Kampen

Bericht door markw »

Oke, dan weet ik genoeg.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Groeten Mark
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

Bericht door Onze Bus »

Marc,

Ik heb eerder een manual van Ctek gedownload en daar geven ze inderdaad aan dat het geen proleem is als de lader voor lange tijd aangesloten blijft. Weet niet of je deze manual heb maar ik heb deze destijds via zoeken in google (ctek) gevonden.

Onze Bus
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten