ex-legerambulance afbeeldingen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

ex-legerambulance afbeeldingen

Bericht door David 1046 »

zoals iedereen die een ex-legerambulance heeft wel gemerkt heeft, hebben ze voor verkoop alle stickers overgeschilderd. (op het rode kruis op het dak na)
bij navraag bij zowel de politie als defentie blijken er geen rechten aan de stickers te zitten, en mogen deze dus gewoon in het zicht zijn.
na etterlijke uren schuren heb ik al een groot deel van de platen onder de verf vandaan getoverd. zo heb ik weer de origienele rode kruizen rondom, de nederlandse vlaggen voor en achter, de gele 5tons sticker voorop en het wagennummer die op de motorkap staat.
helaas zijn enkele stickers verwijderd ipv over geschilderd. wie weet wat daar stond, want de buitenkant van de bus gaat weer helemaal origineel.
het gaat om:
- bijrijderskant voor naast de motorkap (kleine bijna vierkante sticker)
- onder de rode kruizen aan bijde zijkanten (langwerpige sticker)
- achterdeur naast de nederlandse vlag (groot vierkant)

als iemand een plaatje heeft van hoe zo'n bus echt eruit moet zien, dan zou ik deze graag willen hebben

alvast bedankt

David
Unknown User

Re: ex-legerambulance afbeeldingen

Bericht door Unknown User »

Hallo

Misschien een beetje off-topic, maar toch...
Ik lees dat je navraag hebt gedaan of je die opdruk mag hebben, weet je misschien hoe dit zit bij de opdruk op brandweerauto's? Ik heb de indruk dat onder een laagje verf op mijn busje ook nog gewoon "06-11" en "BRANDWEER" etc. staat, mag ik dat ook weer terugschuren? (het lijkt mij van niet trouwens, maar als het mag is het natuurlijk wel leuk!)

Vriendelijke groet, Rense
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

ik ga het voor je navragen
gebruik voor het schuren wel heel fijn schuurpapier en tape eerst een kader om het te schuren vlak heen af met stevig tape. (voorkomt onnodige lakschade)

David
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Van mijn militaire dienstplicht kan ik me wel wat herinneren (20 jaar geleden...), daarnaast heb ik zelf ook een exambu.
Het teken naast de motorkap is het onderdeelsteken, dat aangeeft bij welk legeronderdeel de bus hoort. Zo staat er bij mij een militair symbool en de tekst RGD ZUID.
De lange zwarte vlakken onder de kruizen aan de zijkant zijn de zogenaamde colonnestikkers. Deze vlakken zijn geverfd met schoolbordverf zodat je met krijt er een colonnenummer op kan schrijven. Als het goed is staan er ook de letters NL op. Ik zal eens
in mijn handboek soldaat nazoeken hoe je dat ook alweer opschreef, ik dacht dat het iets was als 08NL001 voor het geval de colonne reed op 08 december en de eerste colonne was die dag.
Het grote zwarte vlak op de achterdeur moet ook een rood kruis geweest zijn. Ik heb ook nog ergens foto's denk ik maar moet behoorlijk zoeken.

Groet,

Gerard
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

militaire dienst

Bericht door Roger 1100 »

GerardM schreef:Van mijn militaire dienstplicht kan ik me wel wat herinneren (20 jaar geleden...)
Militaire dienst,... lichting 91-2 hier. Iets recenter dan Gerard, maar toch ook alweer bijna 15 jaar geleden. 15 jaar? Jezus, wat gaat die tijd hard. Het handboek soldaat moet ik ook nog ergens rond hebben slingeren. Ik zal ook eens kijken of ik hier iets in tegen kom met betrekking tot legerambulance's en symbolen. Over ZHKH kan ik zo nog wel het een en ander opdrommen :wink: . Vooral de rokende fosfor brandwonden leken me wel apart :twisted: . Maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp.

Mocht iemand trouwens toevallig ergens een afbeelding tegenkomen van een 508 ambulance van de luchtmacht uit ca. 1977, dan ben ik hier enorm in geinteresseerd. Ik ben namelijk benieuwd hoe mijn bus er origineel uitgezien moet hebben. Uiteindelijk misschien ook best oke om de buitenkant weer in de origenele staat terug te brengen.

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

ik heb even een fototje toegevoegd zodat je kan zien over welke vlakken ik het heb. aangezien ik zelf geen dienstverleden heb (ben nog maar 22) ben ik zeer geintereseerd in de afbeeldingen uit de zolderboeken.

Afbeelding

David
Gebruikersavatar
yaco
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 dec 2004, 21:33
Locatie: Zeeland

Logo's

Bericht door yaco »


Ik ben zelf in het bezit van een 608 brandweerbus [BLUSJE] met de originele geverfde "BRANDWEER" opdruk nog op de motorkap.Bij de RDW keuring mochten de oude logo"s er wel op blijven ,maar de nieuwe logo"s met de nieuwe striping mogen niet.Mijn blauwe zwaailichten moesten er ook af maar de oranje weer niet. Ik wil ook de logo's op de deuren vernieuwen die zijn nl. van vinyl en erg gescheurd.
Groetjes Yaco.[/url]
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten