Opknappen of nieuwbouw??

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Ton
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2005, 19:18
Locatie: Oudeschild

Opknappen of nieuwbouw??

Bericht door Ton »

Hallo clubgenoten,even een vraag van een nieuw lid.
Sinds kort zijn wij de trotse eigenaars van een L613.
Bij de aanschaf hiervan hadden we reeds gezien dat het plaatwerk behoorlijk aangepakt moest worden tot zover geen verassing.En de inbouw zouden we gaan veranderen naar onze eigen idee.
Maar nu komt het, bij het leeg slopen v.d auto blijkt de vloer eigenlijk gewoon slecht te zijn,dus die er ook maar gelijk uit (subframe is in orde)
Auto is technies gezien 100% (volledige motor +remrevisie eind 2005)
Maar nu mijn probleem ,Gezien het werk en de daarbij horende kosten
is het misschien beter om er iets nieuws op te bouwen?
Wie heeft hier ervaring mee???
Ik heb zelf de mogelijkheden om het uit te voeren.
Groeten Ton
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

opknappen of nieuwbouw

Bericht door Arnold Smeets »

Ton,

Je hebt geen beter gelegenheid om de zaak aan te pakken dan nu. Doe het dan in 1 keer goed.

Bij mijn camper is sprake van een voormalige vrachtbus, waarbij op een gegeven moment achter de deurstijlen de plaat doorgezaagd is. Al het ijzer hierachter is verwijderd en zo stond er ineens een chassis met cabine. Hierop is een opbouw gezet van hout, afgewerkt met polyester.

Voordeel is een hoge cabine en een brede opbouw. Het polyester vereist af en toe een nieuwe laag (net als verfwerk) maar roesten doet de opbouw echt niet!

Meerdere leden hebben iets dergelijks gedaan, soms zelfs nog verdergaand. Als je zolang kunt wachten kun je naar Otterlo komen en kijken naar de oplossingen die daar te zien zijn.

Als je eerder een specifiek advies wilt hebben moet je er gewoon om vragen, grote kans dat er iemand reageert.

Groet,


Arnold
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten