Even voorstellen

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiebitzvlieger
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2010, 10:16

Even voorstellen

Bericht door Kiebitzvlieger »

Al geruime tijd ben ik een regelmatige lezer van dit fantastische forum.
Al die kennis, wauw :lol: .
Nu ik ook eens een duit in het zakje heb gedaan zal ik me even voorstellen.
Midden vorig jaar heb door omstandigheden een Hymer S660 obv een MB 410D uit 1989 gekocht en samen met mijn vrouw Ineke er al vele reisjes mee gemaakt.
Omdat hij zo moet zwoegen om een helling op te komen hebben we hem de naam "Alde wrotter" gegeven. ( Fries synoniem voor die prestatie :roll: )
Hier een fotootje :

Afbeelding

Mijn naam is Alan en zoals mijn avatar jullie waarschijnlijk al doen vermoeden is mijn grootste hobby naast camperen vliegen in m'n, samen met mijn vliegmaatje, zelf gebouwde dubbeldekker.
Door gebrek aan kennis zullen mijn bijdragen wel minimaal zijn maar ik hoop in de toekomst via dit forum nog veel kennis te vergaren.
Ik kijk er naar uit :mrgreen:

Alan
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Admin »

Welkom Alan!

Jezelf een "gebrek aan kennis" toedichten en wel een dubbeldekker bouwen (kennelijk goed voor een BvI en een BvL), dat lijkt me toch een paradox!

Ik heb zelf 25 jaar al m'n vrije tijd in de lucht doorgebracht, maar meestal zonder motor (VO-A, B, C en M). Je blijft dan automatisch geïnteresseerd in van alles wat in de lucht gebeurt. De stap van motorzwever naar UL is niet zo groot.

Vertel eens wat over jullie Kiebitz. Welke motor hebben jullie (ik heb ooit wel wat gesleuteld aan de Limbach(=VW)-motor can onze SF-25. SF = Scheibe Falke. Grappig - maar ook weer niet zo verwonderlijk - dat er in de lichte luchtvaart zoveel vogels voorkomen: behalve Kiebitz hadden we ook o.a. Rhönadler, Rhönlerche en Spatz.
Heb je ook al mooie, lange overlandvluchten gemaakt?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Kiebitzvlieger
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2010, 10:16

Re: Even voorstellen

Bericht door Kiebitzvlieger »

Hallo Ernst,

Dank je voor het warme welkom.
De Kiebitz hebben mijn maat en ik in zes jaar tijd gebouwd vanaf tekening.
De kist is uitgerust met een Nissan Micra 1.2 motor en heeft een houten prop 2 mtr diameter.
Door de reductie heeft de prop maximaal 1700 rpm, wat een enorm laag geluidsniveau tot gevolg heeft.
We proberen zoveel mogelijk de rondjes om de kerk te vermijden en hebben al vele overlandtrips gemaakt. Recentelijk nog naar Bückeburg in Dld en de laatste grote trip was naar Kopenhagen.
Vliegen kriebelt al sinds ik 5 was. Ben in 1964 op 14 jarige leeftijd begonnen op de Rhönlerche en Ka-7 op vlb Leeuwarden. Voordat ik solo werd moest ik wegens de financien stoppen. Daarna een hele tijd niets. In 1976 begonnen met modelvliegen en in 1987 met MLA.
Nadat mijn maat en ik in 1996 met een houtje touwtje kist met tweetakt motor naar de Loire waren gevlogen, kwamen we erachter dat 1 onderbroek in de ene zak en een tandenborstel in de andere toch weinig bagage was :lol: . Toen gezocht naar wat anders en om het betaalbaar te houden en in de open lucht te kunnen blijven vliegen hebben we uiteindelijk voor de Kiebitz gekozen.
Hier een link naar een filmpje met de start van een aantal Duitse Kiebitzen welke in juli bij ons op bezoek waren http://www.youtube.com/watch?v=Jbqa0_ply4g
En een filmpje van een passagiere van onze eigen kist : http://www.youtube.com/watch?v=LjWsQQ4a ... re=related

O ja, met gebrek aan kennis duid ik op mijn schaarse kennis mbt de 410D.
Op dat gebied kan ik nog veel leren.

Groet, Alan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten