waar zijn nog 6.00x16 banden te koop??

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
jan
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2004, 21:31
Locatie: Ermelo
Contacteer:

waar zijn nog 6.00x16 banden te koop??

Bericht door jan »

Gisteren ontdekte ik dat er een niet zo`n frise plek op mijn voorband was gekomen.
Dus gelijk maar 2 nieuwe banden bestellen bij DK-parts Bodegraven.
Dus niet..... ze konden er niet meer aankomen. Wel 6,5x16, maar dat heeft zijn nadelen.
Heeft iemand nog een adres waar ze goede banden verkopen?
Gerard Wildschut

Re: waar zijn nog 6.00x16 banden te koop??

Bericht door Gerard Wildschut »

jan schreef:Gisteren ontdekte ik dat er een niet zo`n frise plek op mijn voorband was gekomen.
Dus gelijk maar 2 nieuwe banden bestellen bij DK-parts Bodegraven.
Dus niet..... ze konden er niet meer aankomen. Wel 6,5x16, maar dat heeft zijn nadelen.

Heeft iemand nog een adres waar ze goede banden verkopen?
Hoi Jan,
Zoek eens op http://www.vredestein.nl

Gerard
Gebruikersavatar
Alidus vanderGaast
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2006, 20:09
Locatie: Haulerwijk

Bericht door Alidus vanderGaast »

Hoi, Jan
Ik heb deze zomer nog 4 nieuwe SAVA banden van deze maat laten monteren op de achteras. Voor zit er bij ons ook 6.50x16 om, deze banden waren echter te groot voor op de achteras (of de wielkasten te klein).
Het gaat achter om de volgende banden:
http://www.sava-tyres.com/web.php?c=sel ... =&t=&l=eng

(hoop dat de link goed gaat, het is de SAVA Comet Economic in de maat 6.00 R16C) De banden hebben een load index van 103/101. Dit is 825 kg per band bij dubbele montage en 875 kg per band bij enkele montage. Bij een zware OM314 voorin is deze band op de vooras aan de lichte kant.


SAVA is een sloveense fabriek van GOODYEAR, de beter gesorteerde bandenhandel zou ze toch moeten kunnen krijgen. Succes met je zoektocht.

Groeten uit friesland,
Alidus van der Gaast
Gerard Wildschut

Re: waar zijn nog 6.00x16 banden te koop??

Bericht door Gerard Wildschut »

jan schreef:Gisteren ontdekte ik dat er een niet zo`n frise plek op mijn voorband was gekomen.
Dus gelijk maar 2 nieuwe banden bestellen bij DK-parts Bodegraven.
Dus niet..... ze konden er niet meer aankomen. Wel 6,5x16, maar dat heeft zijn nadelen.
Heeft iemand nog een adres waar ze goede banden verkopen?
Hoi Jan,

Nog een aanvulling.
Ga naar http://www.google.nl en tik dan in banden 6.00 x 16.
Je krijgt dan veel mogelijkheden voorgeschoteld.
Verder zoeken is dan eenvoudig en wellicht vind je een adres.

Succes,


Gerard
Unknown User

Bericht door Unknown User »

heb vorige week 2 nieuwe banden gekocht. bij de kwikfit konden ze me niet helpen maar bij de betere banden winkel waren ze gewoon te bestellen.

mij werd vertelt dat deze maat band nog maar op 1 soort nieuwe auto (lancer oid) wordt geleverd dus niet meer bij elke fabrikant te bestellen. volgens mij zijn ze niet tubeless trouwens.
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

banden die ik heb gevonden:
Sava COMET 6.00 R16C 103/101L
Firestone 6.00 R16C 103/101M 10PR
Semperit M248 6.00 R16C 103/101N 10PR
en ik weet redelijk zeker dat ik 6.0/ R16 ook bij Maxxis banden in de lijst heb zien staan.

Zelf ben ik "overgestapt" op 6.50/R16. Deze banden zijn iets groter (bussie iets sneller/minder toeren), hebben een hogere loadindex en de keus is aanzienlijk groter dan in de maat 6.00/R16.

Iets grotere banden moeten natuurlijk wel in het kassie passen.
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
jan
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2004, 21:31
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door jan »

Weirdo1 schreef:banden die ik heb gevonden:
Sava COMET 6.00 R16C 103/101L
Firestone 6.00 R16C 103/101M 10PR
Semperit M248 6.00 R16C 103/101N 10PR
en ik weet redelijk zeker dat ik 6.0/ R16 ook bij Maxxis banden in de lijst heb zien staan.

Zelf ben ik "overgestapt" op 6.50/R16. Deze banden zijn iets groter (bussie iets sneller/minder toeren), hebben een hogere loadindex en de keus is aanzienlijk groter dan in de maat 6.00/R16.

Iets grotere banden moeten natuurlijk wel in het kassie passen.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nu de keus gemaakt om 6.5x16 voor te leggen en dan is er, zoals je al zei, veel meer keuze. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast