Speciale Nordic Walking routes

Heeft u een leuke site gezien die andere bezoekers ook zeker moeten zien? Of een boeiend artikel gelezen in een blad? Post hier in dit topic!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Speciale Nordic Walking routes

Bericht door berriaaf »

Als men met de camper onderweg is en men heeft een overnachtingsplaats gevonden
Gaat men vaak fietsen of wandelen , men kan nu natuurlijk ook aan Nordic Walking gaan doen.

Veel gestelde vragen.
Is Nordic Walking geschikt voor iedereen?
Ja! Jong en oud kunnen zich uitleven in Nordic Walking. Door de variatie aan technieken en moeilijkheidsgraden kan iedereen zijn eigen uitdaging aangaan en zich verder ontwikkelen.

Waarom worden er Nordic Walking routes ontwikkeld?
Nordic Walking kan inderdaad ook op ‘gewone' wandelpaden, maar dan weet u niet altijd wat u kunt verwachten. Via deze site kunt u de route virtueel verkennen en zien hoe zwaar en lang de route is. Er worden routes uitgezocht die zoveel mogelijk lopen over onverharde paden en in mooie natuurgebieden. Er wordt rekening gehouden met groepen, zodat u gezellig naast elkaar kunt wandelen.

Wat zijn de beste Nordic Walking poles/stokken?
Welke stokken het prettigst lopen is vaak erg persoonlijk. Voordat u poles aanschaft, raden we u aan u goed te laten voorlichten en verschillende stokken uit te proberen. Hier vindt u in ieder geval een overzicht van alle A-merken. Ski-, wandel- en of trekkingstokken zijn niet geschikt voor Nordic Walking.

Meer informatie:http://www.nordicwalkingnet.nl/site/html/routes.html

Nordicwalkingnet.nl is een landelijk samenwerkingsverband met onder meer Staatsbosbeheer, Vereniging Natuurmonumenten en diverse sportorganisaties, dat speciale Nordic Walking routes ontwikkelt, beheert en publiceert.

Bertus
Laatst gewijzigd door berriaaf op 22 sep 2006, 09:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Heeft u een leuke site gezien die andere dubbelluchters ook zeker moeten zien? Zet je link hier in dit topic!

Bertus,

Zou je een beetje bij de les willen blijven! Dit is een forum over het op de weg houden van Mercedes- en Hanomag-voertuigen en het recreatieve gebruik van die voertuigen.

Ik houd er niet van modererend op te treden, doe dat ook zeer zelden, maar het is wel irritant dat er zó veel geouwehoerd wordt op dit forum dat ik klachten krijg van nieuwe leden die met de Zoeken-functie een oplossing voor een technisch probleem zoeken en die oplossing door alle non-informatie op het forum niet kunnen vinden!

Als ik ervoor ga zitten, kan ik misschien de helft van alle postings weggooien. Een boel bezoekers zouden zich dan afgezeken voelen, maar het forum zou weer meer zijn waarvoor het bedoeld is. Gelukkig/helaas heb ik daar tot nu toe geen tijd voor gehad. Maar je maakt het me wel moeilijk.

Morgen begin je zeker een thread over goudvissen in de camper?

Groeten,
Ernst (Administrator/moderator)
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Huisdieren

Bericht door De Rooie Reus »

Niet speciaal over goudvissen maar ik vraag me af of iemand wel eens een kip meeneemt op reis.
Niet aleen vanwege de gezelligheid maar ook i.v.m. de producten die het dier uitscheidt.

Het heeft helaas weer helemaal niets met het onderwerp te maken en ik hoop dat me dat vergeven wordt.

groeten van
Martin
Ben

Re: Huisdieren

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Iedere zoekfunctie is een onding vanwege het simpele feit dat een zoekfunctie niet nadenkt (en de zoeker soms óók niet).


Helaas wordt de kaartenbak ook een onding als ik al mijn onderwerpen er op ga zetten; het wordt dan ook een zoekplaatje.
Ook wordt dat een nogal moeilijke opgave, omdat veel onderwerpen technisch onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Komt nog bij dat ik dan alles eerst moet gaan omzetten naar Word, en da's ook niet mijn favoriete tijdsbesteding.


Laten we dus eens gaan nadenken over een betere oplossing, inplaats van elkaar hier te gaan zitten jennen.


Groetjes, Leo.
Laatst gewijzigd door Leo op 22 sep 2006, 13:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Ben schreef:Wie zeikt wie af?
Ik ben daar in ieder geval te oud voor :lol: :lol: .
Doe mij maar een oplossing ipv een herhaling van een nutteloze discussie Ben.:wink:

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Mensen maak je hier niet dik over dun is de mode

Een forum is het toch niet waart om elkaar in de haren te vliegen, lees wat je lezen wilt en laat het andere achter het onderwerp zitten

Twee mensen zullen nooit gelijk denken laat staan de 50 leden van dubbellucht die hier op het forum schrijven

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

berriaaf schreef:Een forum is het toch niet waart om elkaar in de haren te vliegen, lees wat je lezen wilt en laat het andere achter het onderwerp zitten
Hoi Bertus, daar ben ik het gloeiend mee eens.

Maar wat Ernst aanstipt wbt de zoekende lezer kan ik me wel voorstellen. (ook ik ouwehoer hier offtopic wat af.. :oops: )
Alleen is het alternatief ( de kaartenbak) ook een onding:
Het geeft driedubbel werk en het resultaat is dan véél te slecht naar m'n zin.

Daarom roep ik nogmaals op om een met elkaar te denken over een betere oplossing.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Ben,

voor dat zoeken gebruik ik de zoekfunctie niet eens, dit forum zit wel in mn kop.
En jij weet ook ongeveer waar je moet zoeken ( en vooral wat je kunt overslaan), maar een onbekende weet dat niet.
Komt nog bij dat niet iedereen even tactisch is bij het invoeren van trefwoorden en dan krijgen ze idd nogal wat voor hun kiezen..:P

Sandra heeft me gisteren toevallig laten zien hoe 1 van m'n onderwerpen er uit gaat zien in PDF.
Dat viel niet tegen moet ik zeggen, alleen had je daar volgens haar weer een (duur?) omzetprogje voor nodig.. :?


Wbt het afdwalen van het onderwerp: Zolang er iets constructiefs uit voortkomt zal me dat worst zijn.
Zo zijn de meeste door mij behandelde vragen & antwoorden voortgekomen uit iets wat in eerste instantie als "slap geOH" gezien werd. :roll:

Maar het wordt wel tijd dat er "gefilterde" onderwerpen komen naast de originele, en daar vind ik de kaartenbak met zijn pre-historische Word ongeschikt voor.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

kaartenbak in pdf?

Bericht door Unknown User »

Leo schreef:Sandra heeft me gisteren toevallig laten zien hoe 1 van m'n onderwerpen er uit gaat zien in PDF.
Dat viel niet tegen moet ik zeggen, alleen had je daar volgens haar weer een (duur?) omzetprogje voor nodig.. :?
Wil ik best maken hoor (die pdf-jes, geen omzetprogje).
Zoals ik het je stuurde was het een halve minuut werk. Met iets meer werk, kan het dus mooier.

Het zou mooi zijn als er een geordende kaartenbak komt mét een zoekfunctie.
Dit forum is inderdaad zo dichtgeslibt, dat het lastig zoeken is. Af en toe probeer ik iets terug te zoeken en da's niet altijd gemakkelijk.
Maar ik denk dat dat niet anders is. Een forum is nou eenmaal een levend/dynamisch iets, geen bibliotheek.

Maar het zou mooi zijn als alle echt nuttige info (zoals de remvloeistof-verwisseling van L1) bij elkaar gezet wordt in een kaartenbak.
Ik zou dat best willen maken in pdf, maar meer eigenlijk niet (geen zoekprogramma's maken of uitzoeken).

Is natuurlijk wel de vraag wie bepaalt wat nuttige info is :~)
Ik? 8) :wink:
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: kaartenbak in pdf?

Bericht door Leo »

Hoi Sandra,

het is allang mooi dat iemand bereid is om de nuttige info om te gaan zetten in iets anders.
Dat is voor het "kaartenbak-Word" nog niet gelukt.
Natuurlijk moet er eerst overlegd worden met Ernst hoe en óf we dat ergens kunnen inpassen wbt server-ruimte, links enz.
Maar gelukkig hebben we daar het najaarsweekend voor.:)
zeerover schreef:Is natuurlijk wel de vraag wie bepaalt wat nuttige info is :~)
Ik? 8) :wink:

Grinnnn, van mij mag je, ik heb het oude forum toendertijd doorgespit en weet wat voor rotwerk dat is..:mrgreen:
Daar had ik nog het geluk dat er bijna niks relevants instond, dat is in dit forum wel ff anders...

Maar ok, mijn eigen berichten doe ik zelf wel, en dan zien we later wel hoe dat met de rest gaat.
Moeten we het nog maar eens over hebben tijdens een uitgebreide vis-maaltijd..
Kunnen we die maaltijd misschien declareren bij de club als zijnde "werkoverleg"..grinnn :twisted:


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Hoi
ik ben geen wandelaar dus had ik dit bericht nog niet geopend en zou dit ook ongeopend zijn gebleven toen zag ik het aantal antwoorden en dacht hier zit een pittige discusie achter
en ja hopla het spel zat op de wagen
dat dit dan toch noch een constructief einde kent verbaasde me maar kan ik alleen toejuichen
zo zie je maar dat het toch soms de moeite loont om alle onderwerpen te lezen

Van Leo heb ik al lang het idee dat de kaartenbak iets voor hem zou zijn om aan te vullen en nu Sandra gek is op gebakken vis gaat dat nog goed komen
Welgemeende groeten van johan
Gebruikersavatar
evelyn25
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

nordic wokken

Bericht door evelyn25 »

Misschien een leuk idee voor het dubbellucht weekend een cursus Nordic Wokken. Waarbij er met de stokken geroerd wordt in een wokgerecht. :D
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Mechanic wokken

Bericht door Leo »

Kan dat roeren niet mechanisch gebeuren dan?
De aandrijving dmv een 615 ofzo?:P

Want of het nou Nordic-walken of Nordic-wokken is; ik blíjf het een onverantwoorde lichaamsbeweging vinden.:shock:

Heel soms denk ik wel eens dat ik een beetje lui aangelegd ben, want zoals je mischien wel weet: I don't move without a combustion engine.. 8)


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
cees booij
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 dec 2004, 22:48
Locatie: Amstelveen

Bericht door cees booij »

En zitten die kip en die goudvissen dan in die wok?
Cees
qui va piano va sano (e lentano)
MB 613 OM352 130pk Motorrem.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

cees booij schreef:En zitten die kip en die goudvissen dan in die wok?
Cees
Yep, en de wok staat natuurlijk op een home-made kachel die we stoken met nutteloze discussies; zorgen die toch nog 1X voor een vlam in de pan.
Tenzij we natuurlijk de goudvis met water en al toevoegen, dan loopt het waarschijnlijk met een sisser af.

Maar goe, je moet de kip niet plukken voordat je 'r de nek omgedraait hebt, anders gaat ze kakelen als een kip zonder kop..
:shock:.... :? .... Eheuhh, er klopt iets nie in die laatste zin geloof ik.. :roll:

Tied um noar mien bedsteej te goan, ut neie ried'n loat ik an de jeugd over.. 8)

(dit is niet eens off-topic, di's helemaal níks..:D)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Leo, als het nodig is wil ik je ook wel helpen met het omzetten van je wijsheden naar word of pdf.
Laat maar horen als het nodig is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast