hoe verstuivers (en de leidingen) demonteren Mercedes OM602?
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35
hoe verstuivers (en de leidingen) demonteren Mercedes OM602?
Vastgesteld is dat de koppakking kapot is, en nu het weer beter wordt ben ik weer eens in de cabine geklommen om te sleutelen aan het OM602 motorblok.
Ik heb het uitlaatspruitstuk los, de luchtinlaat spruitstuk eraf, en nu zijn de injectoren en de leidingen ernaartoe aan de beurt.
Is er iemand die me kan vertellen hoe ik die injectoren moet/kan verwijderen zodat ze nog bruikbaar zijn na demontage
- Houtstoker
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 27 mei 2013, 19:34
- Locatie: Maasbree
- Contacteer:
Re: hoe verstuivers (en de leidingen) demonteren Mercedes OM
De leidingen kun je (liefst met halfopen ringsleutel) demonteren. Pomp en verstuivers afdoppen. De verstuivers kun je losdraaien met een wringijzer (lang) en een verstuiver dop. Zelf gebruik ik hiervoor een lambda sonde dop (ik meen 23mm, maar meet ff) Als de verstuivers bewaart moeten worden doe ik ze in papier wikkelen en dan vacumeren in een stijve folie (zo blijft het schoon, en kan de punt niet beschadigen)
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35
Re: hoe verstuivers (en de leidingen) demonteren Mercedes OM
OK, de verstuivers zijn eruit, en liggen (bij gebrek aan een vacuüm apparaat) in een schaaltje met diesel.
Ik heb eerst de leidingen bovenin losgemaakt met een sleuteltje 14, en daarna kon ik de verstuivers met een ringsleutel 27 losdraaien.
Omdat ik het inlaat spruitstuk er al afgemonteerd had, had ik daar plaats voor.
Ik heb eerst de leidingen bovenin losgemaakt met een sleuteltje 14, en daarna kon ik de verstuivers met een ringsleutel 27 losdraaien.
Omdat ik het inlaat spruitstuk er al afgemonteerd had, had ik daar plaats voor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast