Goedemiddag,
De rubberhoesjes rond de spoorstangkogels zijn ingescheurd, ik moet dus de kogels vervangen.
De MB-dealer geeft aan dat er verschillende voorassen onder een 508 gemonteerd zijn geweest.
Weet iemand waar ik het nummer van de vooras kan vinden? Dat hebben ze nodig om de juiste spoorstangkogels te kunnen bestellen.
Groeten,
Arno
Spoorstangkogels li en re MB 508 1977
- pluk1973
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
- Locatie: Vlissingen
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Spoorstangkogels li en re MB 508 1977
Arno , het is weer storm in een glas water , er zitten vanaf de 406 tot de 608 op bijna alle dusseldorfers dezelfde spoorstangkogels waarbij je in principe ook alleen de hoesjes kan vervangen , die kosten een euro of zes en geen 80 euro wat DB voor een complete overigens speciaale stuurkogel rekent . het speciaale van de DB uitvoering is dat er een extra lange hals aan de schroefeinden zit die alleen op die bussen is toegepast. er zijn wel OEM delen beschikbaar van bv spidan maar het zijn geen universele (SAE) onderdelen.
de hoesjes zijn overigens wel universeel en bij elke betere autoonderdelenzaak te koop .
de hoesjes zijn overigens wel universeel en bij elke betere autoonderdelenzaak te koop .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- pluk1973
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
- Locatie: Vlissingen
Re: Spoorstangkogels li en re MB 508 1977
Dave, bedankt. Ik zal morgen eens proberen de spoorstang los te krijgen. Hoop dat de kogels heel blijven. Ziet eruit alsof het heel erg vast zit.
Daarna maar bij AOC kijken of ze nieuwe hoesjes hebben.
Daarna maar bij AOC kijken of ze nieuwe hoesjes hebben.
-
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44
Re: Spoorstangkogels li en re MB 508 1977
Veel garages en winkels zoals brezan hebben universeel hoezen die kan je met een goeie kit op lijm terug plakken op de kogel.
De pers hoes die op op zit kan je met een klein beiteltje er af tikken.
Ligt er aan wat je met de kogels gaat doen maar over het algemeen komen ze goed los.
Mijn ervaring is dat ze zelfs makkelijker los komen door met een hamer aan de zei kant te slaan waar de conische as van de bout door heen loopt dan met zo een vork er tussen te rammen.
Een trekker die de bout er uit drukt kan ook helpen, maar schrikken met de hamer werkt het best met eventueel een krik om een kleine voorspanning op de spoorstang te zetten.
Succes!
De pers hoes die op op zit kan je met een klein beiteltje er af tikken.
Ligt er aan wat je met de kogels gaat doen maar over het algemeen komen ze goed los.
Mijn ervaring is dat ze zelfs makkelijker los komen door met een hamer aan de zei kant te slaan waar de conische as van de bout door heen loopt dan met zo een vork er tussen te rammen.
Een trekker die de bout er uit drukt kan ook helpen, maar schrikken met de hamer werkt het best met eventueel een krik om een kleine voorspanning op de spoorstang te zetten.
Succes!
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
Re: Spoorstangkogels li en re MB 508 1977
aoc heeft die wel , je moet als je gaat slaan wel een tegenmassa aan de andere kant van de oogkop houden anders sla je heel de boel naar zijn grootje . die klem kogelhoesjes hebben ze ook bij vd Peijl dacht 38 mm x 16
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast