ongelijke remkracht links en rechts

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
tonsmal

Bericht door tonsmal »

Vandaag met mijn 407 voor deAPK geweest. NIET goedgekeurd omdat mijn remkracht links voor en links achter 40% minder is dan rechts.
Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken?

Graag suggesties

Ton
Scheveningen
Unknown User

Bericht door Unknown User »

'k neem aan dat je de remtrommels goed schoon geremd had voor het testen?
Dat kan aardig wat uitmaken.
Gerard

Bericht door Gerard »

gewoon laten keuren bij een bedrijf wat geen remmentestbank heeft... 8)
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
janvds

Bericht door janvds »

hey Ton,

het lijkt me ook niet lekker remmen met 40% verschil
terecht dat hier bij de apk goed naar word gekeken.

Remmen zijn toch een belangrijk onderdeel voor de veiligheid, ook als ik kijk dat je lekker in de bergen rijd enz....

Dus als je twijfelt zou ik toch naar een bedrijf gaan die er naar kijkt

succes we horen het wel

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
janvds

Bericht door janvds »

hey Ben

met dit soort dingen wil ik het gevoel hebben dat het safe zit
heb geen zin in om de hele reis te denken zijn de remmen wel ok...... :wink: en vooral in de bergen (noorwegen bv) we hebben daar gereden en we keken naar boven en dachten jemini moeten we daar naar toe........ en als je dan ook nog twijfelt aan je remmen :cry:

maar ja, je heb het gelukt dat je de meeste dingen zelf kunt en ik ben het nog aan het leren

groeten van de overkant met mooi weer

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Ben

zelf sleutelen

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
tonsmal

Bericht door tonsmal »

Mijn 407 is verder op alle punten goedgekeurd en er is geen lekkage bij de wielen . De garage die de keuring deed heeft dat geconstateerd. Mijn auto heeft maar 120000 gelopen (dus niet erg veel) en alles ziet er schoon en droog uit.
Het vreemde is ook , dat bij remmen op de weg , zowel bij langzaam remmen als bij een noodstop ik mijn stuur los kan laten en hij niet uitbreekt, hij blijft gewoon recht door rijden.

m vr gr
Ton
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Arnold Smeets

Bericht door Arnold Smeets »

Aanvullinkje:

Hoe dom het ook klinkt, als je de remtrommels van links naar rechts wisselt en uiteraard de ander van rechts naar links 8) dan krijg je heel vaak een goed resultaat op de remmenbank.

Omdat je ze er toch af moet halen heb je ook de gelegenheid alles even na te lopen maar daarover kreeg je al advies.

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Nog een aanvulling: mijn F 45 remde te goed voor de remmenbank waardoor deze steeds afsloeg of doorslipte voordat er een echt vasthoudende meting gedaan kon worden.

Na een proefrit door de keurmeester (dat schijnt in zulke gevallen verplicht te zijn) is hij alsnog goedgekeurd omdat er éénmaal rijdend niks aan de hand was.

Het jaar ervoor was er wel wat aan de hand, toen had ik een verstopte remslang. Naast de al genoemde suggesties, misschien ook een punt van aandacht, hoewel dat het verschil op de achteras niet verklaart.

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
L1
Contacteer:

Re: ongelijke remkracht links en rechts

Bericht door L1 »

Arnold Smeets schreef:Aanvullinkje:

Hoe dom het ook klinkt, als je de remtrommels van links naar rechts wisselt en uiteraard de ander van rechts naar links 8) dan krijg je heel vaak een goed resultaat op de remmenbank.

.........
Groet,

Arnold
Had ik ook, even omwisselen en hij remde weer perfect.

Leen
tonsmal

Bericht door tonsmal »

De meest vreemde suggestie, die ik kreeg van een mesjogge scheveninger, was, gooi een druppeltje olie aan de rechterkant op je remvoeringen, dan remt die minder en is het verschil weg.
Ik heb deze suggestie niet opgevolgd maar ik heb een garage opgezocht met een rollertestbank in plaats van een twee platen bank. Tot mijn vreugde bleek alles prima te remmen aan beide kanten.
Mijn APK tje zit weer voor een jaar in de tas en volgende week staat het beestje op de ferry van Duinkerken naar Dover.

Bedankt voor het meedenken.

Ton
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

tonsmal schreef:De meest vreemde suggestie, die ik kreeg van een mesjogge scheveninger, was, gooi een druppeltje olie aan de rechterkant op je remvoeringen, dan remt die minder en is het verschil weg.
Grinnn, 'tis ook een manier van denken jah..:D

Vroeger zat er ook altijd een remband op de keerkoppeling van schepen.
Als dat spul ging slippen werkte de achteruit niet meer.
Dan werd de bus Vim tevoorschijn gehaald, en nadat de machinist al hoestend in een wolk van dat schuurmiddel verdwenen was, "pakte" de remband weer als nieuw.

Met mn laatste ( antieke) beetje Vim ben ik door de laatste remkeuring heengekomen.
Nou rijst bij mij de vraag: bestaat dat spul nog, en zo ja, waar kan ik het kopen?
(is ook erg gemakkelijk om tijdelijk ff een slippende v-snaar stroef te krijgen om maar eens iets te noemen)

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
janvds

Bericht door janvds »

hey Leo

vim is een schuurmiddel, nu heb je jif en jif is vim met water :wink:

je kunt ook zilverzand nemen dan

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

janvds schreef:hey Leo

vim is een schuurmiddel, nu heb je jif en jif is vim met water :wink:
Dat van die Jif weet ik ja, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd...
Ik blijf ouderwets tot het bittere einde..:P
(Jif is toch ook een veel fijnkorreliger schuurmiddel dan Vim? Dat herinner ik me tenminste nog uit die reclames van zo'n kwarteeuw terug.. 8) )
janvds schreef:je kunt ook zilverzand nemen dan
Wél een beetje proportioneel blijven denken natuurlijk hé Jan?:)
Aan blokkerende remmen heb je ook niks, én het plakt niet zo lekker op een V-snaar.. :(

Unknown User

Volgens mij kan je Vim hier nog gewoon krijgen, wij hebben hier nog een bijna lege bus staan.
Ik zal m'n ogen eens open houden de komende tijd in de winkels. :~)
Frank.fjph

remmentestbank en zo

Bericht door Frank.fjph »

Hallo rembank liefhebbers,
Ik heb nog een oplossing gemist, nl als het achter is waar het verschil zit, en hij remt verder goed op de weg doe dan eens hetvolgende: (doe ik al jaren ) rijd met aangetrokken handrem naar de keuring (als het net zo ver is als bij mij want bij grote afstanden is het geen goed plan ) en/of rem een aantal keren met volvermogen .
De achterremmen worden dan nl een keer gebruikt en dat doet wonderen. Normaal rem je hoofdzakelijk op je vooras , zeker als je niet extra zwaar beladen bent achter.

Groeten Frank
Unknown User

Leo schreef:
tonsmal schreef: Met mn laatste ( antieke) beetje Vim ben ik door de laatste remkeuring heengekomen.
Nou rijst bij mij de vraag: bestaat dat spul nog, en zo ja, waar kan ik het kopen?

Leo zie onderstaande teks. Ben bang dat je naar Afrika enz moet. Kun je meteen wat gebruikte onderdelen voor onze auto's mee terug brengen.

http://www.reclamearsenaal.nl/index.php ... s&resid=91

Vim
1923

In 1904 bracht Lever’s Zeep Maatschappij voor het eerst het schuurmiddel VIM op de markt. Dat gebeurde in Engeland, het thuisland van de onderneming. De merknaam van het product sloot goed aan bij de werking ervan. Het Engelse woord ‘vim’ betekent letterlijk ‘fut’ en is mogelijk afgeleid van het Latijnse ‘vis’ in de betekenis van ‘energie’. ‘With vim and vigour’ is een bekende Engelse uitdrukking, vrij vertaald: ‘uitbundig en energiek’. In Nederland kwam VIM rond 1920 op de markt. De eerste jaren werd het artikel hier aangeprezen als een ‘modern en practisch middel’ dat niet alleen geschikt was voor het reinigen van potten en pannen, badkamers en houtwerk, maar ook voor het schoonmaken van ramen en motorrijwielen! Dat veranderde in 1926. Toen werd in een nieuwe serie advertenties alle aandacht gericht op het huishoudelijk gebruik. Pot, pan, ketel en kraan kwamen prominent in beeld, begeleid door doelgerichte, instructieve teksten. En anders dan voordien ging alle aandacht naar de merknaam VIM. De naam van producent Lever’s Zeep Maatschappij was niet langer onderscheidend aanwezig. Tot voor kort was het product nog in Nederland verkrijgbaar, maar sinds 2004 voert eigenaar Unilever het merk alleen nog in Azië, Afrika en Canada.

Coen
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hi Coen,

Wat een fantastische site! Ik kende wel "geheugen van Nederland", maar "Reclamearsenaal" nog niet.

En de volgende trip met de camper moet dus naar Azië, Afrika of Canada zijn :D

V.w.b. Azië kan ik je alvast meedelen dat ze in Israël geen Vim hebben. Het Jif/Cif-achtige product dat ze daar verkopen heet קרס, spreek uit Kras :lol: :lol: :lol:
ludwignollet

remmie remmie

Bericht door ludwignollet »

tja niet goed werkende remmen, die op de keuring een veschil van 50% of meer geven, blij dat je daar weer vanaf bent!!!
zelf heb ik daar ook verschrikkelijk veel problemen mee gehad, uiteindelijk nieuwe remcylinders voor achter, vooraan ook nieuwe remvoering, remleiding(soepele van voor) vervangen, nieuwe hoofdremcylinder, achteraan zat nog nieuwe remvoering op, alles deftig ontlucht, resultaat, viel niet mee te rijden de enekeer ging je bijna links in de beek, de andere keer rechts, nochtans alles nieuw !!! uiteindelijk na 3x door de keuring afgekeurd te zijn (op 1 voormiddag) en nog eens 4 maal ontlucht te hebben :roll: (er kwam steeds nog lucht uit na lang spoelen!!!)WD40 in de te hard remmende assen gespoten :evil: (heel klein beetje) en HOPS los erdoor, nadien naar de moezelstreek gereden met een klein hartje ivm de remmen, gewoon geen problemen meer gehad, steeds netjes rechtdoor remmen !!!????!!? nu ja, ik denk dat een schietgebedje af en toe nodig is, en een beetje WD40 ook voor de officiele insttanties :twisted: ...... en niet te vergeten ontluchten tot je erbij neervalt ! :roll:

groeten
welcome to the house of fun
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

cjoosten schreef:Ben bang dat je naar Afrika enz moet. Kun je meteen wat gebruikte onderdelen voor onze auto's mee terug brengen.
Hoi Coen, bedankt voor je antwoord maarrr; gelukkig hoef ik er niet zo'n eind voor te rijden..
Een lieve dame uit het oosten des lands heeft mij een volle bus Vim aangeboden.. :D

Ik kan weer jaren vooruit, dus helaas geen onderdelen voor jou.. 8)

Met vriendelijke groet, Leo.:D
Berthil

Bericht door Berthil »

Op mijn boodschappnlijstje stond vandaag vloeibaar schuurmiddel.
En raad eens wat ook zag staan bij de AH.
De ouderwetse VIM.
Een bus voor 0.83 euro.
Ik heb 'm meteen meegenomen, want twee weken geleden kwam mijn bus ook met moeite door de APK.
Na schoonmaken en flink heet remmen kwam ie net binnen de 30%.

Bij de tweede keer testen trapten ze door de rem.
De stalen remleiding geknapt door een roestplek.
Ik ben blij dat het hier gebeurde en niet tijdens mijn vakantie in de bergen.
Nu zitten er weer nieuwe remleidingen op en alles werkt weer.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Plaats reactie