V-snaar stuurbekrachtiging
V-snaar stuurbekrachtiging
Wie weet de maat of het type v-snaar van de servopomp, dynamo en de koelmiddelcompressor? Volgens mij zijn die an de dynamo en koelmiddel gelijk als bij een 508 zonder stuurbekrachtiging en komt er alleen een derde bij voor de servopomp (met natuurlijk de nieuwe polie's).
gr. Frank
gr. Frank
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52
V-snaar stuurbekrachtiging
Hallo Frank,
Zit net in het forum te snuffelen en kom jou vraag tegen.
Helaas heb je nog geen antwoord en ik ben nu met het zelfde bezig!
Wat ik wel weet is dat in een Nederlands handboek staat: 12.5 x 1250 voor de gewone uitvoering.
Bij Brezan konden ze echter voor die van mij niets meer terug vinden, dus maar onder de klep gekeken!
De dubbele (dynamo riem) is bij mij niet gelijk (dus de één snaar stijf en de ander klappert!) maar heb nu: 13 x 1300 en voor de bekrachtiging: 13 x 975.
Ik moet ze er nog op zetten dus weet nog niet zeker of het goed is.
Misschien dat jij zelf al wat meer weet of dat iemand op het forum er inmiddels meer over kan vertellen.
groeten,
Peter
Zit net in het forum te snuffelen en kom jou vraag tegen.
Helaas heb je nog geen antwoord en ik ben nu met het zelfde bezig!
Wat ik wel weet is dat in een Nederlands handboek staat: 12.5 x 1250 voor de gewone uitvoering.
Bij Brezan konden ze echter voor die van mij niets meer terug vinden, dus maar onder de klep gekeken!
De dubbele (dynamo riem) is bij mij niet gelijk (dus de één snaar stijf en de ander klappert!) maar heb nu: 13 x 1300 en voor de bekrachtiging: 13 x 975.
Ik moet ze er nog op zetten dus weet nog niet zeker of het goed is.
Misschien dat jij zelf al wat meer weet of dat iemand op het forum er inmiddels meer over kan vertellen.
groeten,
Peter
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52
V-snaar stuurbekrachtiging
Hallo Frank,
Vanmiddag "even" aan het sleutelen geweest!
Op papier is het een klusje van niets maar dat viel even tegen.
De servo pomp en snaar waren zo los maar de dynamo zit een beetje ingebouwd en bij de stelbout kon ik bijna geen slag maken :oops: .
De 13 x 1300 (2x) en de 13 x 975 passen in ieder geval prima.
Alle drie de riemen waren bij mij niet slecht maar het dynamo paar was ongelijk en heb nu dus maar alles vervangen. Voorlopig kunnen de snaren er dan weer tegen en de "oude" zijn nu de reserve...
Gebruik voor de dynamo wel exact dezelfde types anders kom je met spannen in de problemen.
Eén snaar bij mij was personenauto kwaliteit en de ander vrachtwagen!
groeten,
Peter (Duitse 508 ambu met OM 314 en servo upgrade)
Vanmiddag "even" aan het sleutelen geweest!
Op papier is het een klusje van niets maar dat viel even tegen.
De servo pomp en snaar waren zo los maar de dynamo zit een beetje ingebouwd en bij de stelbout kon ik bijna geen slag maken :oops: .
De 13 x 1300 (2x) en de 13 x 975 passen in ieder geval prima.
Alle drie de riemen waren bij mij niet slecht maar het dynamo paar was ongelijk en heb nu dus maar alles vervangen. Voorlopig kunnen de snaren er dan weer tegen en de "oude" zijn nu de reserve...
Gebruik voor de dynamo wel exact dezelfde types anders kom je met spannen in de problemen.
Eén snaar bij mij was personenauto kwaliteit en de ander vrachtwagen!
groeten,
Peter (Duitse 508 ambu met OM 314 en servo upgrade)
Re: V-snaar stuurbekrachtiging
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52
Hallo Ben,een inlaatlucht compressor aangedreven door het koelmiddel komt in geen enkele auto voor en moet nog worden uitgevonden
Dan heb ik vanavond toch iets moois uitgevonden

We houden het dus voorlopig op een waterpomp!
groeten,
Peter
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast