Wij zijn al een tijdje lid maar we hadden ons nog niet voorgesteld, schande!
Wij wonen al een paar jaar in een station in de Limousin en in de winter gaan we naar Andalucië. Het budget voor de verwarming zetten we om in diesel. Voor de kost geef ik advies aan mensen die hier in de Limousin een huis willen kopen (aanrader, de mooiste, schoonste en goedkoopste streek in Zuid-Frankrijk met de laagste criminaliteitcijfers)
De camper is een Hanomag F45 met een OM 614 motor. De huidige carrosserie is 10 jaar geleden door de vorige eigenaar op een chassis uit 1973 gebouwd en alles is toen gelijk maar vernieuwd en gereviseerd, motor, versnellinsbak, remmen, stuurbekrachtiging, enz. De carrosserie bestaat uit stalen vierkante buisprofielen bekleed met aluminium plaat en 6 cm PUR isolatie, de zijramen zijn van dubbel(gehard) glas.
Verder hebben wij 300l diesel, 150l schoon water, 100l LPG, 200W zonnepanelen en een 150l vuil watertank aan boord.
Het interieur heb ik zelf ontworpen en gebouwd. Ik hou niet van die slappe camping-rommel dus gekozen voor een SMEG fornuis, een IKEA keuken, echte kranen, een ruime douche en een porceleinen vermalingstoilet.
De vorige eigenaar had ook een opklapbed gemaakt, die oplossing heb ik gehandhaaft, fantastisch, ik kan het iedereen aanraden.
Alles bij elkaar is het allemaal iets zwaarder geworden en in afwachting van mijn C rijbewijs hoop ik maar dat ik nergens gewogen wordt of tegenaan rijd.
Groeten,
Paul