Keg onder een of 2 wielen?

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Anton

Keg onder een of 2 wielen?

Bericht door Anton »

Hallo Dubbelluchters,

Ik heb een vraag, als juli op een plek zijn aangekomen die dus een beetje scheef is wat doen juli dan?

Ik bedoel als je er een keg onder doet is die dan zo breed dat de dubbelemontage er op staat?
Of staat er maar een wiel op?
En kan dat zonder schade aan de band?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Oldenkamp

horizontaalstelling

Bericht door Oldenkamp »

Wij leggen een keg onder het wiel/ wielen. Bij de achterwielen maar onder één wiel. Dit kan geen kwaad.

Ingo
Berthil

Bericht door Berthil »

Ik leg onder de dubbellucht wielen twee keggen.
Er bestaan speciale extra brede en zware dubbellucht keggen, maar die kosten 54 euro, maar de standaard keggen kosten maar 6 euro (per twee), dus dan maar twee keggen naast elkaar.
Als ik maar een keg gebruik druk ik die doorgaans helemaal de grond in als het een beetje zachte grond is.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi allemaal,

Ik was van plan die dingen van stijgerplanken te maken.
Deze zijn ongeveer 30mm. dik, ik zou dan totaal 90 mm. kunnen compenseren.

Dus een van 99 cm dan er een op van 66 cm. en de laatste 33 cm.
Ze passen dan omgekeerd in elkaar zodat ze niet te veel ruimte innemen.
Ik had dat ook bij mijn 207d en werkte goed, vooral in Duitsland daar is het meestal wel scheef.

Groet Anton

Afbeelding
janvds

Bericht door janvds »

zijn wel meer dingen scheef daar.............. :wink:
jan vds
Hobby 600 1986
Anton

Bericht door Anton »

Zeker weten....

Afbeelding
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Ik heb uitsluitend houten blokken bij me. Het worden er wel steeds meer .
Ik heb diktes van 4 cm, 10 cm en 12 cm dik. Overal een schuine kant aan gemaakt ( zelfs bij die van 12 dik kom ik er nog net in een keer bovenop.
Het probleem van 2 blokken achter probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen door altijd de voorkant aan de laagste kant te zetten (heeft ook nog het voordeel dat als de accu leeg is je makkelijk omlaag kan starten)
Conclusie: als je vroeger goed met de blokkendoos uit de voeten kon dan heb je er nu ook nog wat aan.

Frank
Eduard

Bericht door Eduard »

Wij gebruiken nooit iets van keggen of iets dergelijks. In al de jaren dat we rondtrekken hebben we nooit zo scheef gestaan dat we uit bed vielen of dat alles van de tafel rolde.
Ik denk, nee, ik weet zeker dat we een beetje scheef staan gewoon accepteren, daar waar anderen gaan hannessen met allerlei heen en weer gerij en blokken verplaatsen en waterpas bekijken. We vinden het soms best wel charmant om een nacht iets dichter bij elkaar te rollen.
Eduard
L1
Contacteer:

Bericht door L1 »

Eduard schreef:......... ik weet zeker dat we een beetje scheef staan gewoon accepteren, ..... waar anderen gaan hannessen ....waterpas bekijken...
Deze mensen werken waarschijnlijk in de bouw, die MOETEN waterpas liggen in de vakantie. Anders slapen ze niet lekker :lol: :lol:

Leen
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

in de bouw, die MOETEN waterpas liggen :lol:

Er zijn ook processorgestuurde volautomatische, zelfnivellerende hydraulische poten, met gyroscoop en ingebouwde GPS. Ook te gebruiken om de hond aan vast te leggen.

Kosten weinig, voor zo'n € 2500 weet je alles. Exclusief inbouw en exclusief BTW.

Met een beetje storm worden wij lekker in slaap gewiegd, net een bootje, zo slap is de 817 geveerd. Als je bed 10 graden links en rechts schudt, wie heeft er dan last van 5 graden uit het lood staan? :roll:

Welterusten,
Ernst
Anton

Bericht door Anton »

Hoi.

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage!

Groet Anton

Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Tjah, m'n woonbootje ligt nooit recht en zelden helemaal stil..
Ik zou dus niet weten hoe ik in slaap moet komen als m'n bed opeens waterpas én stil ligt.. :shock:

Om niet helemaal te ontheemden heb ik in mijn bussie twee scheepskooien mét slingerschotten gemaakt..
Knap stukkie slagzij dat mij uit m'n nest krijgt.. :roll:

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Re: Keg onder een of 2 wielen?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Anton schreef:Hallo Dubbelluchters,

Ik heb een vraag, als juli op een plek zijn aangekomen die dus een beetje scheef is wat doen juli dan?
Het enige waar ik op let, is of ik voor- of achteruit inparkeer omdat anders het water niet in het gootsteenputje loopt. Verder eigenlijk niks...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Herman508
Contacteer:

opblaas keg

Bericht door Herman508 »

wiggen, keggen, dubbeldubbel voor dubbellucht...

'k heb niet zo veel ruimte en wil in ieder geval zo min mogelijk verspillen aan een 'level' systeem.

ideetje...
je staat stil en legt voor elke band die omhoog moet een lege binnenband.
Je rijd ongeveer 30 cm verder zodat de lege binnenband om de te liften band ligt.
en je voelt 'm al aankomen, je pompt die lege binnenband zover op dat het allemaal naar wens staat.

Kan zijn dat de bus wat waterbed achtig aanvoelt 8)

maar zou 't kunnen ? heeft iemand dit al uitgeprobeerd?
Groet, Herman

.......................................................
MB 508D ex-ambulance '86, OM314 motor
A_A

Bericht door A_A »

Hmm ik heb afgelopen zomer wel gezien dat de anwb mijn bussie optilde op een luchtkussen. Dat was een kussentje van 30 bij 30 cm en die kon 12 ton tillen. Gebruiken ze ipv een krik
maar, een binnenband? dan moet je een klein bandje hebben. De binnenmaat van een beetje wiel is veel groter dan het oppervlak van je wiel. Dan zou je er een plank oid op moeten leggen. Maar dat zou ik dan weer niet perse durfen. Stel dat zo'n band midden in de nacht als je slaapt ploft :lol:

Ik kijk wel dat ik zo parkeer dat mij hoofd hoger ligt dan mijn voeten. Vind ik beter liggen.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
winand

Bericht door winand »

In binnenband gaat niet werken, wellicht wel als deze in een buitenband zit.. de binnenband kan dat niet groter worden op een gegeven moment en zal dan meer kracht omhoog geven. Maarja, een buitenband erbij meeslepen.. keggen zijn kleiner..
Ik heb ook een paar houten blokken, maar het moet echt heel scheef zijn hoor, eer dat ik ze gebruik.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

ik heb van die Fiamma oprij dingen bij. 4 in totaal.

Dennis
Detlev

Bericht door Detlev »

Koken bv. gaat ook wat makkelijker als je recht staat, al die olie aan 1 kant van de koekepan werkt niet echt.....en inderdaad de afvoer. Twee van die oprij dingetjes neemt nou ook niet zoveel ruimte in toch? Meestal kan ik juist daardoor weer op leukere plaatsen staan.
Mercedes 406 uit 1969
melhof

Bericht door melhof »

Ik heb met de ketting zaag uit vloerbalken 4 'trapeziüm' vormige oprij/afrijplanken gemaakt. (circa lbh: 100x20x6cm)
Maar ja, ik heb helaas enkel lucht achter anders waren het er 6 geweest.

Daarbij nog 8x kleine trapeziüm blokjes om wielen te blokkeren.

Zitten in een kist onder de camper, maar heb ze niet zo bijzonder vaak gebruikt om de camper te levellen. Hoogstens als we ergens langer dan een week stonden.

Wel voor VELE andere toepassingen gebruikt: :D
- Balken om onder een ingegraven wiel te leggen als je vast zit of hem uit de modder hebt gekrikt.
- Wielen te blokkeren bij opkrikken.
- De krik op te laten steunen bij zachte grond of als verhoging.
- Om zware motor onderdelen op te leggen bij sleutelen.
- Aanbeeld of stamper om de zachte grond plat te stampen :?

Maar nog niet als brandhout... :lol:

Nu staat de camper met circa 50 stoeptegels onder de assen. Maar die laat ik straks graag weer achter...
L1
Contacteer:

Bericht door L1 »

Caravanners zijn zo dom nog niet. :o Ik vond dit stukje op http://www.caravanhandboek.nl bij banaan

Banaan
De 'banaan' is een knap uitgedachte wig, gemaakt van gelaagd hout, die door zijn vormgeving de wieldruk altijd loodrecht op de grond overbrengt. Hoe verder de caravan erop wordt geduwd, hoe hoger het desbetreffende wiel komt. Hiermee kan de caravan heel nauwkeurig waterpas worden gezet. Een nadeel is alleen dat er altijd iemand nodig is om aanwijzingen te geven. Rijdt u te ver door dan bestaat de kans dat de banaan opwipt en de bodem van de caravan beschadigt. Een handige doe-het-zelver kan zelf een 'banaan' maken. Dit gaat het beste door enkele lagen hout over elkaar te lijmen en deze vervolgens met een schaaf of vijl op de juiste maat te brengen. Klik voor http://caravanhandboek.biod.info/plaatjes/banaan.gif
Plaats reactie