remmen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
M Koseoglu
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004, 17:35
Locatie: Castricum

Bericht door M Koseoglu »

Hallo jullie 6,

De beschermkap heb ik er met een zweedse tang van af gekregen, let wel op dat jullie de goede kant op draaien. ook wil het wel eens helpen om rand waar het schroefdraad zit goed schoon te maken en in te spuiten met kruipolie.

Met vriendelijk groeten van,

M Koseoglu
Six wheels for freedom
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

remmen

Bericht door Arnold Smeets »

Hi Niels,

Je schrijft dat je er niet al teveel verstand van hebt: mijn advies is dan ook: blijf er van af!

Voor het losmaken is zeker geen sleutel 41 nodig, het zit heel anders in elkaar. Zoek een goede garage uit en vraag of je er bij mag zijn. Binnen onze club hebben we wat adressen waar dit goed zou kunnen, in Hem, in Nijkerk, in Bodegraven. Daarnaast kennen we nog meer vertrouwde adressen maar omdat ik je woonplaats niet ken kan ik je niet goed adviseren. Als je er zelf bij mag zijn en wat uitleg krijgt heb je een idee van wat er wel en niet in zit. De techniek is basic, goed te begrijpen maar zoals wel vaker zijn er tips en trucs die maken dat het onderhoud goed plaatsvindt.

Suc6

Arnold
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Klinkt eerder als een verstopte remslang dan een lekke cylinder, hoewel dat ook nooit uit te sluiten is. (ik had het allebei, maar dan in omgekeerde volgorde... ;))

Groeten
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Bij demonteren van de remtrommel bleek de cylinder links veel stroever te gaan dan rechts. dit als gevolg van vuil en aanslag. cylinder schoongemaakt en (tip van de garage) de remschoenen met een staalborstel opgeruwd. doordat deze de trommel geruime tijd maar net raakten waren deze als het ware gepolijst en spiegelglad.
e.e.a. uitgevoerd zoals door de garage geadviseerd en gelukkig met het gewenst resultaat.
De remcylinder hoeft dus niet kapot te zijn, door corrosie / vuil kan ook een probleem ontstaan.

succes,

jan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast