extra dynamo

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
A_A

extra dynamo

Bericht door A_A »

HAllo, ik zocht op het forum of iemand mischien een 2e dynamo gemonteerd heeft. Op een duitse site las ik iemand die een dynamo van een vw polo in z'n 50 gemonteerd had tbv de HH accu. Iemand suggestie hoe dit te doen ? HEb namelijk het idee dat een derde accu een beste aanslag is op de standaard dynamo waar ook de koelkast op draaid, het licht op brand, de dvd speler op werkt :-) en de stoel verwarming.
Als ik het goed begreep heeft de poelie van een om 314 een extra plek voor een 2e riem ?

vr gr AA
Wim Bakker

2e dynamo

Bericht door Wim Bakker »

Kijk eens naar een eerder verschenen artikel hierover.
Geplaatst op Za 14 mei 2005.Onderwerp:al een dik jaar met succes.
Filip beschrijft precies hoe je dit moet aanpakken.
Groeten Wim Bakker
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Hallo,
Ik heb ook een tweede dynamo overwogen, om dan een 12 volt en 24 volt dynamo te hebben.

heb er toch vanaf gezien en doe het nog steeds (10 jr) met de originele 24 voltsdynamo.
Als je goede accu,s hebt moet de capaciteit van de dynamo niet zo'n problem zijn.Je kunt zelfs een zwaardere dijnamo monteren (55A).
Wel schakel ik meestel de eerste 5a 10 minuten de boordaccus niet bij, zodat het startverbruik van de vtg.accu is aangevuld.
Mijn 2 boordaccus heb ik tijdens het opladen in serie geschakeld, zodat ik geen 12/24 vol;ts probleem heb. (nodig: 1 schakelaar , eigen ontwerp)
Zeker de simpelste, betrouwbaarste en goedkoopste oplossing.

Groeten
Frank
Plaats reactie