Dat er geen binnenbanden in tubeless-banden hoeven is me duidelijk (anders zouden het geen tubeless banden zijn) Mijn vraag is eigenlijk meer of onze velgen geschikt zijn voor tubeless banden (anders gaat de band via de velg lekken) Ik neem aan van wel, maar het viel me op dat er NU tube-tires op zitten. Banden waar een binnenband in MOET. Ik vroeg me af of dit toevallig is (ouderweds/goedkoop) of omdat onze velgen niet luchtdicht zijn (en derhalve niet geschikt voor tubeless-banden)Roger 1100 schreef:Ik heb vorig jaar 6 nieuwe banden er op laten leggen. Dit zijn alle 6 tubeless banden. mijn velgen bleken hiervoor geschikt te zijn. Toen ik tevens vroeg naar twee nieuwe binnenbanden keek men me vreemd aan: bij tubeless banden heb je geen binnenband nodig, werd me gezegt. Ik heb ze uiteindelijk toch laten monteren met binnenbanden er in.
Dus tubeless zou misschien mogelijk zijn???mijn bussie is uit '70 :DAlidus van der Gaast schreef:Onze "bus" is ook van 1969 en blijkt nu inderdaad ook velgen te hebben waarbij er een binnenband in moet. Ik heb me door "De Bandenman" laten vertellen dat Mercedes pas na 1969 velgen is gaan monteren met "het randje" waardoor tubeless mogelijk werd.
Alidus
In een Mercedes Benz instructieboekje voor de L408/ O309B wordt achter de radiaalbanden vermeld: tubeless en achter de gewone banden staat niets vermeld.Weirdo1 schreef: kunnen op onze velgjes (16") gewoon tubeless banden worden gemonteerd? Ik zag gisteren dat er nu "tube tyre" op zit; banden met binnenband dus
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten