bladveren gezocht
bladveren gezocht
Toen we de Franse grens naderden is er een halve bladveer onder mijn bus vandaan gevallen (gelukkig op het tankstation). Eerst denk je, ik rij over een flink stuk ijzer ... Toch maar even kijken, hmm dat lijkt wel een bladveer :( Geconstateerd dat er nog een bladveer is gebroken, dus het geheel ziet er niet al te stabiel meer uit. Ben wel vanuit Belgie dus weer terug naar Nederland gereden, en ben nu met spoed op zoek naar bladveren achter voor een Mercedes 508D uit 1985.
Als iemand wat weet, kan ik dan gebeld worden op 06-46101354 .. ik heb verder geen internet meer...
Als iemand wat weet, kan ik dan gebeld worden op 06-46101354 .. ik heb verder geen internet meer...
nou .. het is niet gelukt om aan de juiste bladveren te komen, helemaal voor jan met de korte achternaam naar alkmaar gereden maar die had alleen maar hele oude en verroeste, veels te zware veerbladen zonder rubbers .. dat wordt er dus 1 bestellen bij de mercedes en maar hopen dat je daar nog aan kan komen
op zich kan je nog wel met de bus rijden, maar alleen de bovenste 2 veerbladen zitten nog op zijn plek, daaronder is er 1 doorgebroken en zit schuin, het veerblad daaronder wordt nu naar beneden gedrukt omdat het veerblad daaronder weg is .. dus het is niet heel erg betrouwbaar meer .. wel een dillemma, want ik heb die bus al een jaar en wilde eindelijk een keertje op vakantie ermee, helemaal omgebouwd tot campertje enzo, motortje eindelijk goed ... en ja hoor .. krijg je zoiets :(
maar valt zoiets niet te lassen, zodat je toch nog een stuk erin kan rijden, en dan na de vakantie nieuwe eronder? niemand kan mij dat vertellen
op zich kan je nog wel met de bus rijden, maar alleen de bovenste 2 veerbladen zitten nog op zijn plek, daaronder is er 1 doorgebroken en zit schuin, het veerblad daaronder wordt nu naar beneden gedrukt omdat het veerblad daaronder weg is .. dus het is niet heel erg betrouwbaar meer .. wel een dillemma, want ik heb die bus al een jaar en wilde eindelijk een keertje op vakantie ermee, helemaal omgebouwd tot campertje enzo, motortje eindelijk goed ... en ja hoor .. krijg je zoiets :(
maar valt zoiets niet te lassen, zodat je toch nog een stuk erin kan rijden, en dan na de vakantie nieuwe eronder? niemand kan mij dat vertellen
Ja hoor, die kan je zo kopen.henryb schreef:dat wordt er dus 1 bestellen bij de mercedes en maar hopen dat je daar nog aan kan komen
Heb een tijdje terug in de buurt een veerstrop gehaald bij een bedrijf dat vooral veren maakt.
Zag daar een loods vol met bladveren in alle soorten en maten en de bedrijfsleider zei dat ze die ook voor 508-en hebben.
Dus als je moeilijkheden hebt om ze te vinden, moet je het maar even laten weten, dan zoek ik naam en adres ergens op.
Van lassen heb ik geen verstand, maar 'k zou zeggen dat een lasnaad zoveel spanning niet aan kan...
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Vanuit Alkmaar had je ff door (of terug?) kunnen rijden naar Eeltink in Heemskerk, die kunnen gewoon losse bladen voor je maken. Stuk goedkoper als Mercedes! Achteraf helaas makkelijk praten, maar je kunt er een belletje aan wagen, misschien doen ze ook postorder.
Heeft de WG onderdelen niks liggen? Ik heb in die paar slopen al pakken bladveren door mijn handen gehad. Je hebt toch geen compleet pakket nodig, maar hoeft alleen de gebrokene te vervangen? (denk ik?) Even lengte en dikte meten...?
Groetjes & succes!!
Jeroen
Heeft de WG onderdelen niks liggen? Ik heb in die paar slopen al pakken bladveren door mijn handen gehad. Je hebt toch geen compleet pakket nodig, maar hoeft alleen de gebrokene te vervangen? (denk ik?) Even lengte en dikte meten...?
Groetjes & succes!!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Leo
- Site Admin
Zoals Jeroen al zegt; ff bij de werkgroep Onderdelen langs, óf bij http://www.eeltink.nl/ .
Over veren lassen had Cees Reysigher een prachtig stuk geschreven, maar helaas heeft ie dat weggehaald, eeuwig zonde.:?
Dat lassen komt hier op neer: Als ik ergens in de Gobi-woestijn zat, zou ik 'm lassen.
Maar in Nederland barst het van de mogelijkheden om een andere veer te bemachtigen en is het onzin om zo'n noodreparatie uit te voeren.
Al was het alleen al om de tijd die je er aan spendeert.
Mvg, Leo.:D
Over veren lassen had Cees Reysigher een prachtig stuk geschreven, maar helaas heeft ie dat weggehaald, eeuwig zonde.:?
Dat lassen komt hier op neer: Als ik ergens in de Gobi-woestijn zat, zou ik 'm lassen.
Maar in Nederland barst het van de mogelijkheden om een andere veer te bemachtigen en is het onzin om zo'n noodreparatie uit te voeren.
Al was het alleen al om de tijd die je er aan spendeert.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- paulv
Mijn bus ligt wat slap op de weg, ik denk dat ik zwaardere bladveren nodig heb. Het gewicht wordt ruim overscheden en volgens mij ligt het waarschijnlijk niet aan de schokbrekers.
Wat zijn nou precies de kenmerken van te slappe bladveren?
Op welke adressen zou ik zwaardere veren kunnen kopen en monteren?
Ik heb eeb F45 (=508) van ~5 ton met verstelbare Koni's
Groeten Paul
Groeten Paul
Bezoek altijd welkom!
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Als ze 'vlak' staan in plaats van ellipsvormig. Ook kun je het zien aan de afstand tot je veeraanslag. (de rubber stop op je chassis boven het midden van de veer).paulv schreef:Mijn bus ligt wat slap op de weg, ik denk dat ik zwaardere bladveren nodig heb. Het gewicht wordt ruim overscheden en volgens mij ligt het waarschijnlijk niet aan de schokbrekers.
Groeten Paul
Als hier een afdruk op zit, slaat ie (regelmatig) door en is je bus te zwaar of je veren te licht.
Qua adres ken ik alleen eerder genoemde Eeltink. Ik heb daar goeie ervaring mee toen ik mijn niet meer te leveren schokbrekers gekocht heb, ze namen alle tijd om met mij in het magazijn te snuffelen om iets gelijkends te vinden en kreeg ook nog ruim 40% korting. Dat mocht ook wel, want die verstelbare Koni's zijn niet goedkoop!
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
- janvds