Eindhovense APK
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
Eindhovense APK
Vanwege toekomstige ontwikkelingen zou ik een beroep wilen doen op de Eindhovense leden met de vraag: waar kun je in de Lichtstad of zuidelijk ervan, een beroep doen op een betrouwbare garagist voor APK?
Ik hou me aanbevolen,
Martin
Ik hou me aanbevolen,
Martin
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Twan Schoenmakers
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
- Locatie: Groesbeek
- Contacteer:
APK eindhoven
Ik zou eens contact opnemen met Jos Leeuw ( 040 243 92 98 ), die is zelf wel geen APK keurmeester (zijn zoon Jeroen wel), maar hij kent als ras echte Eindhovenaar wel de "papenheimers" op auto gebeid in Eindhoven en omgeving.
Onze Camper is via Jos in Son terecht gekomen voor de keuring.
Groeten,
Twan
Onze Camper is via Jos in Son terecht gekomen voor de keuring.
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
APK
Mannen bedankt,
Ook via de meel kreeg ik enkele reacties. Ik ga ermee aan de slag.
Groeten van
Martin
Ook via de meel kreeg ik enkele reacties. Ik ga ermee aan de slag.
Groeten van
Martin
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
- L1
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
- Locatie: Alblasserwaard
- Contacteer:
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
APK
Ik ben het helemaal met Leen en Bart eens. Ik vind het belangrijk dat de bus start als je op pad wilt. En dat je tot stilstand komt binnen de afstand die je voor ogen hebt en dus niet volledig afhankelijk bent van het toeval.
Groeten van
Martin
Groeten van
Martin
De remmen van onze 508 zijn echt wel in orde, anders ga ik er niet mee de bergen in, maar altijd dat gezeik over hoeveel procent je bus wel niet scheef remt, terwijl als je remmen warm zijn ze het perfect doen. Zo'n remmentestbank heeft niets met veiligheid te maken, maar alles met bureaucratie...maar dat hoef je niet met mij eens te zijn natuurlijk.
- L1
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
- Locatie: Alblasserwaard
- Contacteer:
Ik ben best wel handig al zeg ik het zelf, maar laat graag ter bevestiging de vakman, we mogen toch verwachten dat een APK keurmeester dat is, even daar dit soort belangrijke delen kijken.
Ik dacht dat mijn wagen best goed remde maar de garagist liet mij toch zien dat een remcillinder achter niet werkte en de ander maar voor 60%
Beide voorremmen werkte perfect. Werd geconsateert op de remmenbank waar ik bijstond.
Voor mij is het niet alleen bureaucratie.
Maar met de kilometers die ik, en wellicht meerdere historische voertuigen met ons, per jaar rijden mogen ze het wel om de x-aantal kilometer keuren of max. bv. 3 jaar.
Maar ik dacht toch daar al iets over te hebben gelezen
Leen
Ik dacht dat mijn wagen best goed remde maar de garagist liet mij toch zien dat een remcillinder achter niet werkte en de ander maar voor 60%
Beide voorremmen werkte perfect. Werd geconsateert op de remmenbank waar ik bijstond.
Voor mij is het niet alleen bureaucratie.
Maar met de kilometers die ik, en wellicht meerdere historische voertuigen met ons, per jaar rijden mogen ze het wel om de x-aantal kilometer keuren of max. bv. 3 jaar.
Maar ik dacht toch daar al iets over te hebben gelezen
Leen
De remmen laat ik altijd controleren door Ton de Boer, hij heeft er veel meer verstand van dan ik. Kijk olie verversen hoef je niet voor door te leren, maar die remmen, dat is andere koek. De techniek is simpel, maar bij onze bussen is de afstelling nogal belangrijk en bij Ton maak je gewoon alles zelf los en hij doet dan het belangrijke werk.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Om nog wat aan het APK remmenverhaal toe te voegen:
Ik heb beide kanten van het verhaal meerdere keren meegemaakt:
1. remt goed en recht op de weg en komt er niet door ( 1% te scheef)
2. remt goed maar bij test op bank komt er een beginnende lekkage uit met een beetje natte remschoen (kon daardoor nog zonder kosten gemaakt worden !!)
Je ziet dus alles heeft 2 kanten, maar het blijft ook voor de meest ervaren Mercedesmonteur een kunst om hem goed recht remmend over de bank te krijgen!!
Tip: Spreek af dat je direkt bij aankomst eerst de rembank oprijdt, dan kun je met de handrem aan er naar toe rijden en de voorremmen flink warm remmen . (dat van de handrem alleen doen als je er net zo dichtbij woont als ik)
Frank
PS: Martin, het APK adresje van mijn vriend in Schotland was vermoedelijk dezelfde als eerder genoemd: een kleine vrachtwagengarage in Son & Breuge.
F.
Ik heb beide kanten van het verhaal meerdere keren meegemaakt:
1. remt goed en recht op de weg en komt er niet door ( 1% te scheef)
2. remt goed maar bij test op bank komt er een beginnende lekkage uit met een beetje natte remschoen (kon daardoor nog zonder kosten gemaakt worden !!)
Je ziet dus alles heeft 2 kanten, maar het blijft ook voor de meest ervaren Mercedesmonteur een kunst om hem goed recht remmend over de bank te krijgen!!
Tip: Spreek af dat je direkt bij aankomst eerst de rembank oprijdt, dan kun je met de handrem aan er naar toe rijden en de voorremmen flink warm remmen . (dat van de handrem alleen doen als je er net zo dichtbij woont als ik)
Frank
PS: Martin, het APK adresje van mijn vriend in Schotland was vermoedelijk dezelfde als eerder genoemd: een kleine vrachtwagengarage in Son & Breuge.
F.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Ik stel de remmen altijd zelf, en zo moeilijk vind ik het niet.
We hebben bij mijn bus alles vernieuwd, cylinders, voering, leiding, etc, je begint er natuurlijk mee dat alles in goede staat is.
Ik stel ze zoals in het boekje staat, tot ze lichtjes slepen. Dan zoek ik een grindpad op, b.v. een parkeerplaats. Een onverhard droog landpad zoals ik gebruik werkt ook. Hobbel met een gangetje van 40-50 het land in, rem lekker door tot het zaakje blokkeert. Meet het lengteverschil van van de remsporen.
Krik de bus op, stel 1 van beide terug of strakker en herhaal dit een keer of 2-3. Meestal als het niet lukt, is er iets aan de hand. Vaak moet je dan 1 rem zo strak stellen dat ie blijft aanlopen, en de ander veel te los. Dan moet je verder zoeken of een specialist raadplegen.
Dit verbetert de slagingskans bij APK bij mij al behoorlijk, jammer genoeg vinden ze meestal wel weer 1 of ander iets. (zoals een stoel die al 30 jaar kan kantelen, en dat nu opeens niet meer mag)
Maar als je het niet vertrouwt, laat het dan aan de vakman over! Met remmen moet je geen grappen maken.
Groetjes
Jeroen
We hebben bij mijn bus alles vernieuwd, cylinders, voering, leiding, etc, je begint er natuurlijk mee dat alles in goede staat is.
Ik stel ze zoals in het boekje staat, tot ze lichtjes slepen. Dan zoek ik een grindpad op, b.v. een parkeerplaats. Een onverhard droog landpad zoals ik gebruik werkt ook. Hobbel met een gangetje van 40-50 het land in, rem lekker door tot het zaakje blokkeert. Meet het lengteverschil van van de remsporen.
Krik de bus op, stel 1 van beide terug of strakker en herhaal dit een keer of 2-3. Meestal als het niet lukt, is er iets aan de hand. Vaak moet je dan 1 rem zo strak stellen dat ie blijft aanlopen, en de ander veel te los. Dan moet je verder zoeken of een specialist raadplegen.
Dit verbetert de slagingskans bij APK bij mij al behoorlijk, jammer genoeg vinden ze meestal wel weer 1 of ander iets. (zoals een stoel die al 30 jaar kan kantelen, en dat nu opeens niet meer mag)
Maar als je het niet vertrouwt, laat het dan aan de vakman over! Met remmen moet je geen grappen maken.
Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Niek
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 15 dec 2004, 20:48
- Locatie: Oosterend
bedrijvenlijst
Bart,
APK station Neutraal van Rijssel staat op de nieuwe bedrijvenlijst. Zij reageerden direct op mijn verzoek voor informatie. De nieuwe bedrijvenlijst is inhoudelijk gereed, maar er moet nog gepraat worden over de vorm enzo.
Dank voor de moeite.
Niek
APK station Neutraal van Rijssel staat op de nieuwe bedrijvenlijst. Zij reageerden direct op mijn verzoek voor informatie. De nieuwe bedrijvenlijst is inhoudelijk gereed, maar er moet nog gepraat worden over de vorm enzo.
Dank voor de moeite.
Niek
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 28 mei 2006, 10:03
Hi
Ik riep in mijn gauwigheid dat ze alleen APK doen, maar eigenlijk doen ze veel meer, Ik ben er bijvoorbeeld met mijn nieuw remmen naar toe gegaan om deze even te testen voordat ik naar de RDW ging, ging eigenlijk niet goed tot dat 1 van hem de bus even mee nam en deze echt had in geremt. Dit resulteerde in een perfecte rem ballans. Het zijn geen mensen daar die een keuring doen en verder niks, ze denken met je mee voor een oplossing als er iets niet goed is.
Ik ben er nog nooit ontevreden weggegaan, ze hebben zelfs een keer gratis en voor niks gezocht naar de klok in de voor wielophangen, een halve uur werk.
Bart
Ik riep in mijn gauwigheid dat ze alleen APK doen, maar eigenlijk doen ze veel meer, Ik ben er bijvoorbeeld met mijn nieuw remmen naar toe gegaan om deze even te testen voordat ik naar de RDW ging, ging eigenlijk niet goed tot dat 1 van hem de bus even mee nam en deze echt had in geremt. Dit resulteerde in een perfecte rem ballans. Het zijn geen mensen daar die een keuring doen en verder niks, ze denken met je mee voor een oplossing als er iets niet goed is.
Ik ben er nog nooit ontevreden weggegaan, ze hebben zelfs een keer gratis en voor niks gezocht naar de klok in de voor wielophangen, een halve uur werk.
Bart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten