Geen koppelings druk meer!

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Ja een mooi apparaatje. Echter nu ik het navigeren heb geautomatiseerd (zie ander draadje) en daarmee mijn vrouw van een belangrijke taak heb vrijgesteld, vind ik het wel plezierig om nog iets anders samen te blijven doen. Eén zo'n verantwoordelijke taak is het op het juiste moment intrappen en loslaten van het rempedaal, op mijn aanwijzing terwijl ik onder de bus lig.
Dit gaan we dus maar even nog niet automatiseren 8) .

Groet,

Gerard
Anton

Bericht door Anton »

Hoi

Kun je van dat apparaat een paar foto's hier plaatsen?
Het lijkt mij vrij simpel om zo'n ding zelf te maken.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
hjw

Bericht door hjw »

Hoi Anton,

Het plaatje dat in de pdf staat waar Ben naar verwijst geeft het hele ding weer. Als je van specifieke onderdelen nog foto's wilt, laat maar weten dan plaats ik ze.

Henk
Anton

Bericht door Anton »

Hoi

Bij mij zie ik geen plaatjes in de pdf file

Misschien een te oude reader?

Groet Anton

Afbeelding
hjw

Bericht door hjw »

Bij deze:

Afbeelding

Henk
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 20 aug 2007, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi.

Mannen broeders hartelijk dank!!

Groet Anton

Afbeelding
A_A

Bericht door A_A »

Heeft iemand dit eezibleed systeem al eens gebruikt om de koppeling lucht vrij te krijgen ? Ik krijg die verekte lucht niet uit het systeem. Nu lees ik dat ik via de rem dit zou kunnen doen maar gezien het feit dat ik vrijdag naar het weekend wil durf ik het niet zo goed via de rem te doen. Met mijn geluk gaat de rem dan ook nog stuk oid. vroeg mij daarom dus of of je met dat eezibleed systeem de lucht er ook uit krijgt.

AA
Onze Bus

Bericht door Onze Bus »

Hallo,

De beste manier is om de vloeistof vanuit de ontluchtingsnippel van de werkcylinder (deze zit onder en bediend de stang van de koppeling) het systeem in te pompen zodat de vloeistof de lucht voor zichuit drukt en deze via de bedieningscylinder richting vloeistofreservoir kan ontsnappen. Het in het systeem pompen van vloeistof kan op meerdere manieren. De eenvoudigste is het te doen met een remontluchtingstoestel maar ik ga er vanuit dat je die waarschijnlijk niet hebt. Een wat ingewikkelde manier is te ontluchten met behulp van het remsysteem zoals in de kaartenbak op deze site is aangegeven.

Heel makkelijk is echter een oliespuitje te vullen met remvloeistof een slangetje te bevestigen op de tuit van het spuitje en de andere zijde op de ontluchtingsnippel van de werkcylinder. Nu de nippel opendraaien en dan zolang vloeistof in het systeem pompen tot geen luchtbellen meer via het vloeistofreservoir ontwijken.
Neem wel een schoon olie spuitje of koop een nieuwe voor dit doel.

succes

"Onze Bus"
Plaats reactie