Ik kan het niet laten.....
-
Ik kan het niet laten.....
allereerst mijn gemeende excuses voor mijn gedrag eerder hier, ging nergens over, en zo erg was het ook niet. :oops:
Door naar ander nieuws, ik heb er eergister een bus bijgekocht, puur voor de heb denk ik. Ditmaal een 406 uit '74. Moet een en ander aan gebeuren (joh) maar het chasis en de carrosorie zien er piekfijn uit (beter als mijn 508). Vorige eigenaar heeft een aantal dingen aan de bus op naar mijn mening toffe alternatieve manier opgelost. Zo heb ik 2 electronische vw ventilatoren voorop de bus, de originele ventilator was er in bulgarije dwars door de radiateur uitgeknald en niet te leveren op dat moment & verder is bv de koppeling omgebouwd van hydrolisch naar mechanisch.
Heb nu even geen tijd om een foto te plaatsen, maar die zal ik later neerzetten.
Nu kijken of ik met mijn eerdere verrote gootjes ervaring het voor elkaar krijg om de gootjes voor morgenavond waterdicht te krijgen (all bets are open!)
Door naar ander nieuws, ik heb er eergister een bus bijgekocht, puur voor de heb denk ik. Ditmaal een 406 uit '74. Moet een en ander aan gebeuren (joh) maar het chasis en de carrosorie zien er piekfijn uit (beter als mijn 508). Vorige eigenaar heeft een aantal dingen aan de bus op naar mijn mening toffe alternatieve manier opgelost. Zo heb ik 2 electronische vw ventilatoren voorop de bus, de originele ventilator was er in bulgarije dwars door de radiateur uitgeknald en niet te leveren op dat moment & verder is bv de koppeling omgebouwd van hydrolisch naar mechanisch.
Heb nu even geen tijd om een foto te plaatsen, maar die zal ik later neerzetten.
Nu kijken of ik met mijn eerdere verrote gootjes ervaring het voor elkaar krijg om de gootjes voor morgenavond waterdicht te krijgen (all bets are open!)
- cees booij
Regen?
Hallo Dinand, blij dat je weer beter bent.
Ga je de aandrijflijn van je 508 in de 406 bouwen? Trouwens, net het weerbericht gehoord en voor waterdichte gootjes heb je nog wel een dag of 5 de tijd. Succes ermee. Cees
Ga je de aandrijflijn van je 508 in de 406 bouwen? Trouwens, net het weerbericht gehoord en voor waterdichte gootjes heb je nog wel een dag of 5 de tijd. Succes ermee. Cees
qui va piano va sano (e lentano)
MB 613 OM352 130pk Motorrem.
MB 613 OM352 130pk Motorrem.
-
nou, eigenlijk zit het zo . . .het werk aan mijn 508 is veeel meer als ik had verwacht. Tenminste, het kost meer tijd als gehoopt. Achter elk ding komt wel weer wat nieuws weg enz enz. Deze 406 zag ik te koop . . en ach ja, waarom ook niet, heb ik in ieder geval 1 rijdende bus :) Ik ga de 406 opknappen, en ik denk rond april juni weer te koop aanbieden, want dan komt de vakantie er aan.
Ik heb overigens voor de kenners hier wel een uitdagende vraag waar ik zelf niet uit kom. De 406 rijd [b]zeker[/b] 110 kmh (schuddend achter het stuur, permanente gehoorbeschadiging en nog niet eens plankgas) maar er zitten gewone banden onder (6.50 r16) en ook geen snelle overbrenging. Is het normaal dat een 406 zo hard gaat of wat zou er nog meer aan gedaan kunnen zijn dat hij dit wel kan?
Ik heb overigens voor de kenners hier wel een uitdagende vraag waar ik zelf niet uit kom. De 406 rijd [b]zeker[/b] 110 kmh (schuddend achter het stuur, permanente gehoorbeschadiging en nog niet eens plankgas) maar er zitten gewone banden onder (6.50 r16) en ook geen snelle overbrenging. Is het normaal dat een 406 zo hard gaat of wat zou er nog meer aan gedaan kunnen zijn dat hij dit wel kan?
- Leo
- Site Admin
http://www.dubbellucht.nl/forum/viewtopic.php?t=780 , antwoord nr13.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
He hoi, hoe heb je de snelheid gecontroleerd? dwz mijn 406 kan ook 110 op de teller maar dan rijd ik denk ik 88 a 90.
Via de gps op de telefoon kan ik dan zien hoe hard ik rij, was de eerste keer best een telleurstelling :-)
Maar ik snapte toen wel gelijk hoe het kon dat vrachtwagen mij in haalde als ik 100 op de teller had :-)
Via de gps op de telefoon kan ik dan zien hoe hard ik rij, was de eerste keer best een telleurstelling :-)
Maar ik snapte toen wel gelijk hoe het kon dat vrachtwagen mij in haalde als ik 100 op de teller had :-)
-
- Leo
- Site Admin
Hoi A_A,A_A schreef:He hoi, hoe heb je de snelheid gecontroleerd? dwz mijn 406 kan ook 110 op de teller maar dan rijd ik denk ik 88 a 90.
er staan niet voor niks hectometerpaaltjes langs de wegen.
Die zijn daar speciaal neergezet voor armoedzaaiers in bussies, zodat die hun snelheidsmeter kunnen ijken..:P
80km/uur = 22,2 meter/seconde = 1322 meter/minuut oftewel 45 sec over 1 km.
90km/uur = 25 meter/seconde = 1500 meter/minuut danwel 40 sec over 1 km.
100km/uur= 27,7 meter/seconde = 1662 meter/minuut maakt 36 sec over 1 km.
Ik neem altijd tracks van minimaal 2 minuten of 2 km, maar liefst langer.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Leo
- Site Admin