Carrosserie waar laten herstellen/spuiten

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Berend G.

Carrosserie waar laten herstellen/spuiten

Bericht door Berend G. »

Hallo mede leden,

Nou ben ik eens wat gaan zoeken over het laten herstellen en spuiten van de carrosserie van mijn 407D. Als nieuw lid ben ik flink wat info aan 't vergaren zodat ik weet wat ik allemaal kan verwachten bij deze leuke hobby, die uiteraard wel leuk moet blijven! Nou heb ik na het sturen van wat foto s de volgende mail terug gekregen.

QUOTE:

Goedemiddag Berend,

Sorry voor de late reactie, maar er zit iets fout met mn spamkiller en ik kreeg je mail nu net binnen thuis.

Kheb de foto's even bekeken ennn...................dat ziet er niet best uit. In principe zou alles aan de buitenkant gedemonteert moeten worden, buitenom alles stralen en daarna het plaatwerk herstellen. Dat is ook het grootste probleem. Ik nml. niet zien hoe het plaatwerk is onder de bestaande laklaag en kan dus ook niet inschatten hoeveel uren plaatwerk er nodig zijn.

Ik kan dus geen indicatie geven over de kosten, maar 10.000,= euro is niet genoeg, dat kan ik wel zien. :shock:

Met vriendelijke groet,
Peter

(Auto Nieboer in Foxhol)

Over leuk blijven gesproken!! ? :cry:

De bus heeft wel wat plekken (kleine) in de carrosserie, maar kunnen naar mijn leken inzicht best zonder de bus helemaal kaal te strippen worden aangepakt! Is het spuiten in saaie witte kleur dan zo duur?

Heeft er iemand een idee waar en bij wie?? Dan hoor ik uiteraard graag.

Groet, Berend
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Kom eerst naar de meeting voordat je je spaargeld wegbrengt Berend.
Daar kun je op een paar honderd bussies zien hoe het op de meest creatieve en inventieve wijze aangepakt wordt.
Daar kun je ook horen en zien wat wél en niét mag van de APK.

Je hebt een oud orgel van een auto ( niet rot bedoeld), probeer er geen nieuwe van te maken, das water naar de zee dragen. :wink:

Tssss, wat klink ik weer wijsgerig, tijd dat ik m'n kop weer hou..:? :P

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
JJolien
Contacteer:

Bericht door JJolien »

Hoi Berend,

Gewoon zelf doen! Als je een oude bus koopt weet je dat het klussen wordt :)
henryb

Bericht door henryb »

ja jolien, handjes uit de mouwen!! :)
JJolien
Contacteer:

Bericht door JJolien »

henryb schreef:ja jolien, handjes uit de mouwen!! :)
Ja eerst nog een plek vinden om het te kunnen doen...
Unknown User

Bericht door Unknown User »

JJolien schreef:
henryb schreef:ja jolien, handjes uit de mouwen!! :)
Ja eerst nog een plek vinden om het te kunnen doen...
de parkeerplaats voor je deur is een prima plek om te beginnen ;) :)
Unknown User

Bericht door Unknown User »

't is natuulijk maar net wat je wilt.
De carosserie helemaal gaaf maken, kost veel tijd en/of geld.

Als mensen mijn Bus zien, vragen ze ook vaak of ik "'m ook ga verven".
Niet dus, 'k heb wel wat beters te doen :wink:
Zolang ie niet onder me weg roest en rijdt doet ie waar ik 'm voor heb.
En dat er dan plekken op zitten waar ie gerepareerd is in een beetje andere kleur.. Daar lig ik niet wakker van. :~)

Die paar duizend euro kan je wel wat beter gebruiken als er iets belangrijkers aan de hand is (nieuwe remtrommels of verstuivers reviseren o.i.d).

Maar goed, da's mijn mening :~)

Succes ermee in elk geval!
henryb

Bericht door henryb »

tsja ze wil em verkopen en bepaalde stukken van haar bus zijn er best wel erg aan toe ... daar moet echt wel wat aan gedaan worden

maar ik zit ook met het dillemma, roest moet je ook wel aanpakken anders vreet het zich alleen maar verder door
Berend G.

Bericht door Berend G. »

Oke Oke!

Ik ga het lekker zelf doen! kan alleen helemaal niet lassen, maar wil dat graag eens proberen. plamuren en sprayen gaat nog wel. Als er iemand goed kan lassen die denkt dat hij/zij wat plaatjes aan mijn bus kan lassen, heb ik daar uiteraard geen bezwaar tegen :roll: .Eerst wel wat plekken wegzagen dat durf ik met een decoupeerzaag wel aan geloof ik (het liefst een handzaagjeop lucht, maar die heb ik niet! laat staan en compressor) :cry:

Is het trouwens een idee om de binnekanten van de wielkasten/randen te schuren, dan in de hammerite(zwart) en uiteindelijk tectyl er over?
Zit te denken om al het ijzer onder de bus te verven met hammerite!??
veren, remstangen, alles wat verf zou kunnen gebruiken behalve dan de aandrijfas want de zal wel geballanceerd zijn.(hoop ik)nog? Als er iemand in deze een beter idee heeft gaarne melden, altijd welkom. verder ben ik benieuwd naar het najaarsweekend. Zie ik allemaal nieuwe gezichten.
Mijn interieur is nog vers blankhout en wil het eigenlijk nog even schilderen, weet niet of ik daar nog tijd voor heb. Als het moet kan ik er al wel in Tukken!

Groet,
Het gaat er niet om wat je doet....Maar hoe je het doet!
MB L407DG
henryb

Bericht door henryb »

ja daar zat ik ook aan te denken ... onder mijn bus is er nogal wat verroest .. ik zat eraan te denken om dat te behandelen met antiroest en er tectyl overheen te spuiten
Berthil

Bericht door Berthil »

Ik heb voor mijn bus waxoyl gebruikt.
Ik heb tot nog toe alleen de voorkant ingespoten (2 jaar gelenden), het achtergedeelte moet nog.
Maar het zit er nog goed op.

Dit spul wordt veelvuldig gebruikt voor (roestige) old timers.
Het is zoals de naam al zegt wax met olie, verdunt met terpetine.

Eerst loszittend roest verwijderen met de staal borstel.
Daarna er zo overheen spuiten. De olie trekt in de roest en de wax sluit het luchtdicht af.
Het spul is doorzichtig en heeft enigsinds een smerende werking, dus kun je het ook op je aandrijfas en verenpakket spuiten.
Het wordt geleverd in een soort plantenspuit achtige bus met handpomp die je weer kunt vullen.
Doordat het doorzichtig is kun je altijd blijven zien of het niet verder gaat roesten.

Nadeel:
Je bus stinkt de eerste drie weken naar terpetine en het moet boven de 15 graden zijn om het goed te kunnen verwerken.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Rene

Bericht door Rene »

Ik ben net klaar, ik heb er een nieuwe voorkant opgezet. Als je gaat slopen kom je vanzelf roest tegen. Ik heb me laten adviseren door sikkens. Die gaf als oplossing: eerst behandelen met owatrol. Los roest verwijderen en dan er gewoon overheen. In de verf die daar overheen gaar ( heb ik ook roestwerende verf gebruikt ) ook verdunnen met owatrol. De aflak ( sikkens ) je raad het al ook met owatrol verdunnen. Het vloeit mooi uit ( gedaan met een roller )

Die man van sikkens had op deze manier goede ervaringen. :P
Plaats reactie