.
Ik heb een envoudig doch groot probleem. Zoals ik al eerder meldde is tijdens de vakantie een kogelgewichtje kapot gegaan van het "stangenselsel" die ook de smoorklep bedient. Nu dacht ik: "ff een ander kogelgewrichtje halen", maar ik ben bij een 2tal MB boeren geweest en die hebben enkel kogelgewrichtjes met een linkse schroefdraad. Het gewrichtje wat ik er vanaf heb gedraaid heeft een "normale"rechtse schroefdraad.
Kan iemand met een OM 615 mij vertellen of er orgineel een linker of rechter schroefdraad op deze kogelgewrichtjes zit?
Kogelgewrichtjes gaspedaal
- Weirdo1
Kogelgewrichtjes gaspedaal
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
- Bert Steenhuis
- Contacteer:
Re: kogelgewrichtjes.
Hallo Weirdo1,
De stangetjes met de kogelgewrichtjes zijn in lengte verstelbaar, (om een goed afstelling van het stangenstelsel te verkrijgen)
Dit aanpassen van de de lengte is mogelijk zonder het gewricht los te nemen, alleen de borgmoertjes los en dan kun je het stangetje draaien om de lengte te veranderen.
Het draaien is echter uitsluitend mogelijk als:
ÉÉN gewricht LINKSE draad en het ANDERE RECHTSE draad heeft.
IK weet haast wel zeker dat MB deze gewoon kan leveren, maar ze moeten dan wel wat zoekwerk voor je willen doen en daar beb ik hier in Assen zeer goede ervaringen mee ! maar helaas is dat niet overal zo
Groeten Bert Steenhuis.
De stangetjes met de kogelgewrichtjes zijn in lengte verstelbaar, (om een goed afstelling van het stangenstelsel te verkrijgen)
Dit aanpassen van de de lengte is mogelijk zonder het gewricht los te nemen, alleen de borgmoertjes los en dan kun je het stangetje draaien om de lengte te veranderen.
Het draaien is echter uitsluitend mogelijk als:
ÉÉN gewricht LINKSE draad en het ANDERE RECHTSE draad heeft.
IK weet haast wel zeker dat MB deze gewoon kan leveren, maar ze moeten dan wel wat zoekwerk voor je willen doen en daar beb ik hier in Assen zeer goede ervaringen mee ! maar helaas is dat niet overal zo
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
- Weirdo1
bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels al een nieuw kogelhoudertje kunnen bemachtigen (met rechtse schroefdraad) Zoals ik al schreef zijn kogelhoudertjes met linkse schroefdraad veel makkelijker te krijgen. Ging dus twijfelen of mijn rechtse schroefdraad wal orgineel was.
Wat afstelling betreft: ik heb de stang van de smoorklep? zo afgesteld dat hij bij gas los de klep dicht zit en bij gas vol open staat. Leek me logisch. voorheen "hing" het gas op de smoorklep. Dwz dat ik na lostrekken van de smoorklepkogel het gas nog wat verder in kan trappen. De handel op de diesel injectiepomp? werdt dus tegengehouden door de stand van de smoorklep. Als ik nu vol gas geef, is de smoorklep max en de handel op de dieselpomp ook (in ieder geval meer dan voorheen)
Ik heb nog niet testgereden. Kan deze boerenverstand afstelling kwaad?
Wat afstelling betreft: ik heb de stang van de smoorklep? zo afgesteld dat hij bij gas los de klep dicht zit en bij gas vol open staat. Leek me logisch. voorheen "hing" het gas op de smoorklep. Dwz dat ik na lostrekken van de smoorklepkogel het gas nog wat verder in kan trappen. De handel op de diesel injectiepomp? werdt dus tegengehouden door de stand van de smoorklep. Als ik nu vol gas geef, is de smoorklep max en de handel op de dieselpomp ook (in ieder geval meer dan voorheen)
Ik heb nog niet testgereden. Kan deze boerenverstand afstelling kwaad?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
- Bert Steenhuis
- Contacteer:
kogelgewichtjes
Hallo Weirdo1,
Lijkt me wel goed zo die afstelliing, zo zou ik het ook gedaan hebben.
Groeten Bert Steenhuis.
Lijkt me wel goed zo die afstelliing, zo zou ik het ook gedaan hebben.
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
-