Kogelgewrichtjes gaspedaal

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Kogelgewrichtjes gaspedaal

Bericht door Weirdo1 »

.

Ik heb een envoudig doch groot probleem. Zoals ik al eerder meldde is tijdens de vakantie een kogelgewichtje kapot gegaan van het "stangenselsel" die ook de smoorklep bedient. Nu dacht ik: "ff een ander kogelgewrichtje halen", maar ik ben bij een 2tal MB boeren geweest en die hebben enkel kogelgewrichtjes met een linkse schroefdraad. Het gewrichtje wat ik er vanaf heb gedraaid heeft een "normale"rechtse schroefdraad.

Kan iemand met een OM 615 mij vertellen of er orgineel een linker of rechter schroefdraad op deze kogelgewrichtjes zit?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: kogelgewrichtjes.

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Weirdo1,

De stangetjes met de kogelgewrichtjes zijn in lengte verstelbaar, (om een goed afstelling van het stangenstelsel te verkrijgen)

Dit aanpassen van de de lengte is mogelijk zonder het gewricht los te nemen, alleen de borgmoertjes los en dan kun je het stangetje draaien om de lengte te veranderen.

Het draaien is echter uitsluitend mogelijk als:
ÉÉN gewricht LINKSE draad en het ANDERE RECHTSE draad heeft.

IK weet haast wel zeker dat MB deze gewoon kan leveren, maar ze moeten dan wel wat zoekwerk voor je willen doen en daar beb ik hier in Assen zeer goede ervaringen mee ! maar helaas is dat niet overal zo

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Gebruikersavatar
Weirdo1
Berichten: 69
Lid geworden op: 13 apr 2006, 08:10
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Weirdo1 »

bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels al een nieuw kogelhoudertje kunnen bemachtigen (met rechtse schroefdraad) Zoals ik al schreef zijn kogelhoudertjes met linkse schroefdraad veel makkelijker te krijgen. Ging dus twijfelen of mijn rechtse schroefdraad wal orgineel was.

Wat afstelling betreft: ik heb de stang van de smoorklep? zo afgesteld dat hij bij gas los de klep dicht zit en bij gas vol open staat. Leek me logisch. voorheen "hing" het gas op de smoorklep. Dwz dat ik na lostrekken van de smoorklepkogel het gas nog wat verder in kan trappen. De handel op de diesel injectiepomp? werdt dus tegengehouden door de stand van de smoorklep. Als ik nu vol gas geef, is de smoorklep max en de handel op de dieselpomp ook (in ieder geval meer dan voorheen)
Ik heb nog niet testgereden. Kan deze boerenverstand afstelling kwaad?
My little tank. MB L406D met volledig aluminium opbouw. BJ 1970, OM 615, 60 zee?paardekrachten
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

kogelgewichtjes

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Weirdo1,

Lijkt me wel goed zo die afstelliing, zo zou ik het ook gedaan hebben.

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Er zijn maten voor de afstelling en ik moet ze ook ergens hebben liggen,
Ze kunnen ook op de CD staan.

Een ander grapje met die stangen is dat als je de pedaal te diep intrapt dat stang 1 krom gaat en je vervolgens een probleem hebt met het stationair afstellen.
Frank
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten