Cruise Control

Plaats reactie
L1
Contacteer:

Cruise Control

Bericht door L1 »

Ik heb gistermiddag nog even voor het clubweekend de cruise control ingebouwd die ik op het najaarsweekend bij een clublid heb gekocht.
Het verdiend eigenlijk niet de naam Cruise Control omdat het m.i. een veredelt handgas is.
Wel heel gemakkelijk in het gebruik. Ik heb er een paar fotootjes van gemaakt.

De controlbox naast de stuurkolom aan het dashboard bevestigd geeft voldoende lengte aan de bijgeleverde kabels.

Afbeelding

De auto heeft zgn. staande pendalen en onder het gaspendaal zat nog het gaatje van het handgas welke vroeger gebruikt werd om de brandweerpomp te bedienen.

Afbeelding

Aan de binnenzijde zat ook nog een strip waarop het eind van de kabel dmv het binnenste gedeelte van een kroon'steentje' kon worden vastgezet.

Afbeelding

Door nu de ene draad aan "aarde" en de andere draad aan het (niet constant positieve) remlichtcircuit te verbinden wordt de cruise control weer uitgeschakeld als je de rem bediend.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door L1 op 27 sep 2006, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Hallo Leen

Cruise Control & Handgas

Die heb je misschien bij mij gekocht, en die heb ik dit weekeinde ook weer bij mij

Maar als ik de Eagle verkoop want zo heet het ding, dan zeg ik er altijd bij, dat het een verbeterde versie van het handgas is, omdat als je het rempedaal aanraakt de Eagle ook uitschakelt en dat doet normaal handgas niet

En ben tevreden nu er iemand een stukje over de Agle schrijft , want het is altijd goed om te horen dat iets bevalt , en dat ook nog voor die prijs

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
L1
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ik maak geen reklame op het forum Bertus :D :shock:
Toeval wil dat ik juist het uitschakelen van de Eagle vermeld terwijl jij schrijft.
:wink:
winand

Bericht door winand »

Erg mooie info met die foto's!
Ik ben wellicht van plan ook een eagle in te bouwen en een meester onder de motorkap ben ik niet. Erg nuttig! dank je.

Ik heb nog wel een vraagje over het beroemde handgas-knopje.
Regelt deze precies wat je gaspedaal ook doet, of doet ie meer, zodat het een 'choke' functie heeft?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
L1
Contacteer:

Bericht door L1 »

winand schreef: Regelt deze precies wat je gaspedaal ook doet, of doet ie meer, zodat het een 'choke' functie heeft?
Nee, het is echt een handgas. Het is ook niet fijn (=niet grof) :D af te stellen als er wat ruimte op het gaspendaal en verbindingsstangetjes zit.
Ik heb maar een kort proefritje gemaakt over de A15. Als ik het pendaal tot de bodem intrap en dan vastzet komt de motor even in toeren terug tot ik 85 km rij. Dat is de perfecte snelheid voor mij. Dus ik ben er tevreden over. Het is niet zo dat je later nog kan stellen, iets harder of zachter. Vrijdag in Eernewouden kan ik je er hopelijk alles over vertellen.

Wel zijn er verschillende type van Dynad Zie ook http://www.dynad.nl/
Plaats reactie