tft-scherm

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
Unknown User

tft-scherm

Bericht door Unknown User »

Als wij met het hele spul op pad gaan, dan eist de jeugd dat minimaal de tv, playstation, en al het andere wat het leven van aankomende pubers aangenaam maakt mee gaat. Nu hebben we zo'n draagbaar 37 cm tv'tje maar dat ding weegt alles en staat vreselijk in de weg.
Nu zit ik tijdens het tikken van dit stukje naar een prachtig 17 inch tft scherm te kijken en vroeg me af of er ook losse recivers te krijgen zijn die dit scherm geschikt maken om bijv. tv tekijken of een dvd'tje af te spelen of de playstation aan te sluiten :? .
Toine
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Makkelijk antwoord: ja, losse tuners zijn te koop. Of ze de prijsvergelijking met een geïntegreerde TV kunnen doorstaan, zul je moeten bekijken.

Kijk ze,
Ernst
Unknown User

tft-scherm

Dank je voor dit antwoord Ernst.
Heb je ook eventueel suggesties waar deze "tuners" te bekomen zijn.
Mvg Toine
Bert Steenhuis
Contacteer:

Re; tft scherm.

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Toine,

Kijk een op http://www.campersite.nl/ daar staat het e.a over tv op de laptop maar ook over het alternatief een reciver met tft scherm.

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Unknown User

tft-scherm

Dank je wel Bert
Zonet gelijkeen mailtje gestuurd naar World Wide Satellite in Purmerend.
Die verkopen zg x-view video convertors.
Ff kijken of ze die nog hebben en wat ze kosten.
Muchas gracias, Toine
De Rooie Reus

Video-converter.

Bericht door De Rooie Reus »

Hallo Toine, de goedkoopste zijn ongeveer 49 euro (die hebben wij gekocht) maar in combinatie met die converter zijn niet alle tft-schermen te gebruiken. Het ligt volgens mij aan de frequentie van het scherm, welllicht dat de duurdere compatibel zijn met alle schermen.

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Unknown User

tft-scherm

Thank's voor de reactie.
Ik heb nog geen reactie gehad op m'n mailtje naar Purmerend, maar mag ik van jullie het merk en type hebben van deze convertor.
Goegel ik het internet af om te kijken of ik er ook zo een kan vinden.
Mvg toine.
De Rooie Reus

Taiwan

Toine, wij hebben de Video View van Target, een Taiwanese vecht-convertor. Een beetje een nadeel vond ik ook dat er een "Amerikaanse" kleur aan hangt. Ik kreeg 'm nooit op een beetje aanvaardbare rose huidskleur omdat de converter nauwelijks in te stellen is.

Groeten van
Martin
Unknown User

tft-scherm

Hoi, martin.
Thank's, weet je toevallig ook nog waar je deze gekocht hebt en is het mogelijk om op deze convertor rechtstreeks de kabel aan te sluiten, of is deze alleen te gebruiken in combinatie met een sat.reciver.
Kun je de kleuren niet met de beeldscherm instellingen zo aanpassen dat het naar je zin is?.
mvg toine
De Rooie Reus

Video

Hallo Toine, ik heb 'm bij een plaatselijke winkel gekocht (hij moest eerst besteld worden) en het was oorspronkelijk de bedoeling om 'm tussen sat.ontvanger en tft te plaatsen. Een rechtstreekse aansluiting op een kabel is er niet omdat het apparaat het uitgangssignaal van de reciever om moet zetten naar een ingangssignaal van het scherm. Alleen bij het "oudste" (voor zover je daarvan kunt spreken) tft-scherm deed ie het en met dat scherm kon ik een "normaal" instelling krijgen maar het slaagde er niet in om dat vast te zetten (misschien omdat er geen geheugen in zit o.i.d.) zodat ik het scherm elke keer weer opnieuw in moest stellen. En gemak dient de mens dus daar hield ik mee op.

Groeten van
Martin
Unknown User

tft-scherm

Hoi martin.
Nogmaals bedankt voor je reactie.
Van die vogels uit purmerend heb ik nog steeds geen reactie ontvangen, dus deze gasten gaan aan mij geen convertor verkopen.
Ik ga nu nog maar eens door goegellen en kijken wat ik allemaal tegenkom.
Cheers toine
Unknown User

tft-scherm

Nah jongelui, ik heb het zoeken opgegeven naar een convertor.
De ptijzen die ze vragen voor die dingen maakt dat we besloten hebben om maar zo,n plat 37 cm ding te kopen. Bij meneer de b......ck voor 299 eulo en op 12 volt.
Bedankt voor de inspanningen.
Toine.
Unknown User

tft-scherm

Ik kon het toch niet laten.
Gevonden bij Progress shop.nl
Een Avermedia Avertvbox 7
Het betreft hier een externe tv tuner die het tft scherm verandert in een multi media center dat behalve uw tft scherm verandert in een hoge resolutie tv u ook de mogelijkheid biedt een gamestation, dvd player etc aan te sluiten.
Prijs 112,- euro incl btw.
Is toch weer 187 eulo goedkoper, en dat zijn heel wat kratjes vreugde water.
Mvg toine
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Bij deze shop koop je een apparaat waardoor je op een tft scherm of laptop tv kunt kijken

Met dit apparaat kunt u uw satellietontvanger en/of videocamera direkt op een TFT computerscherm aansluiten. U heeft daardoor geen televisie meer nodig. De compacte unit maakt van uw LCD, CRT monitor, plasma scherm of projector – in het kort, alle apparaten met een VGA ingang connector - een multimedia center waarmee u in hoge kwaliteit in full-screen, hoge resolutie zonder dat u het u veel ruimte kost. De ViewTV+ heeft een ingebouwde TV tuner en genoeg video poorten zodat u alle apparaten met een videouitgang kunt aansluiten. Wordt geleverd met afstandsbediening. Adapter meegeleverd, 6 Volt - 1.5 Ampere. Afmetingen 180 x 120 x 30 mm.

http://www.kampeertv.nl/?page=catalog&v ... duct_id=40

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Binnenkort stopt de Nozema met het uitzenden van analoge TV-signalen.

Dan moet je dus om mobiel TV te kunnen kijken
-òf een satellietinstallatie (DVB-S) hebben (voor de Nederlandse omroepen met een Canal Digitaal-kaartje);
-óf een DVB-T ontvanger hebben (Nederland 2 FTA, andere Nederlandse zenders met een kaartje, b.v. Digitenne of KPN).

Hoewel wij eigenlijk zelden behoefte hebben aan TV onderweg (we hebben wel korte golf op de beide autoradio's), hebben we toch voor de camper bij Office Centre een Freecom USB TV stick aangeschaft (€ 69) die hier in Beerse op de laptop een perfecte ontvangst geeft van de beide Vlaamse zenders en talloze digitale radiostations. In de meeste Europese landen is digitale TV te ontvangen. Nederland loopt hiermee niet voorop :-(
Zie: http://www.freecomdemo.com/images/dvb_p ... erview.pdf

Het sprietje heeft een magneetvoetje waarmee wij 't op het dak van de cabine zetten. Dat is wel nodig gebleken voor een goede ontvangst.

Thuis krijgen we de hele wereld binnen via de schotel. Maar het uitrichten moet zo zorgvuldig gebeuren, dat mij dat voor "even kijken onderweg" niet zo'n goed idee lijkt. We staan zelden of nooit langer dan één nacht stil.

NB Je kunt natuurlijk ook op een camping gaan staan en een kabelaansluiting huren.
Plaats reactie