De nachtploeg groet u
- Leo
- Site Admin
-
- Contacteer:
hé Leo, ik zie dat jij de 1000 berichten grens gepasseerd bent.....Dat jij nog tijd hebt om over het wad te kijken
Ga hier even pitten, moet vannacht weer :mrgreen:
laterss

Ga hier even pitten, moet vannacht weer :mrgreen:
laterss
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
- Leo
- Site Admin
Verrek nou toch, had ik niet eens gezien..:shock:it camperke schreef:hé Leo, ik zie dat jij de 1000 berichten grens gepasseerd bent.....
Nou wil de traditie hier, dat ik een inzinking krijg..:mrgreen:
Misschien is dát wel de reden dat ik het hier al zo lang uithou..it camperke schreef:Dat jij nog tijd hebt om over het wad te kijken![]()
![]()

Groetjes, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Contacteer:
Begrijp ongeveer wel een beetje wat je bedoelt.
Hier ook uren bij de op de brugvleugel gezeten alleen maar kijken naar buiten en naar de sterren (ze zijn nergens zo helder als midden op de atlantic)
Of bij mooi weer voor op de boeg en alleen maar met het geluid van de boeggolf (en in de verte een trouw snorrend MAK motortje.....)
Zou bijna weer op een schuit gaan
Groet, Otto.
Hier ook uren bij de op de brugvleugel gezeten alleen maar kijken naar buiten en naar de sterren (ze zijn nergens zo helder als midden op de atlantic)
Of bij mooi weer voor op de boeg en alleen maar met het geluid van de boeggolf (en in de verte een trouw snorrend MAK motortje.....)

Zou bijna weer op een schuit gaan

Groet, Otto.
- Leo
- Site Admin
Hoeft niet Otto, zó mooi was dat varen nou ook weer niet, remember?..it camperke schreef:Zou bijna weer op een schuit gaan![]()

Gewoon in je bussie stappen en 'm op een mooi plekje neerzetten voldoet ook uitstekend. (een bussie slingert en stampt ook niet zo gemeen..)
Zéker in deze tijd van het jaar is het schrikkelijk rustig overal, want al die plastic hondenhokken staan nu weer in hun winterhol osmose te verzamelen. :twisted:
Juist in dit jaargetijde kun je jezelf weer 25 jaar terug in de tijd wanen; de tijd dat jan en alleman nog niet zo'n kant&klaar-doos kochten in de foute veronderstelling dat het bezit daarvan gelukkig maakt.
De hele zomer razen die dingen je voorbij met als inhoud een paar sjacherijnige koppen, omdat ze er achter gekomen zijn dat ze áltijd zichzelf op reis moeten meenemen.
En dat valt in veel gevallen niet mee... 8)
Het kost wat aan gas en Traumatic-zenuwen om het warm te houden, maar daar krijg je wél wat voor terug, namelijk: Rust en een beetje Vrijheidsgevoel.
Zélfs in Nederland!
Je zou er bijna kompleet van in een stress raken..:P
Groetjes, Leo.:D
-
- Contacteer:
Wat dat varen betreft heb je gelijk maar we herinneren toch alleen de mooie dingen? Bier, vreemde havens binnenkomen, andere geuren opsnuiven.... (hoeft niet in deze specifieke volgorde) Laat ik zeggen "niet wetend wat de volgende dag gaat brengen... "
Maar als ik inderdaad weer aan de noordzee denk met een straffe 9 in de zij, (het liefst in ballast natuurlijk) uuuuhh, laat maar. :( :(
Dus sommige mensen zijn niet gelukkig in hun plastic bakkies? vreemd, ik dacht van wel. althans, ze práten erover alsof het wel zo is. (ik dit ennu ik dat ennu, de mijne heeft dit en meer van dat soort dingen) Hier is overigens helemaal niks mis mee maar als je inderdaad die koppen ziet dan zou je toch iets anders gaan denken..... (rijd eens op een zondagmiddag op de a7, durf te wedden dat je niet één auto ziet waarin geglimlacht wordt)
Kan niet wachten om in mijn bussie te stappen om gewoon érgens heen te gaan. Dat is inderdaad wel een gevoel van vrijheid.
Ik droom hier nog ff verder.......
Groet,
Otto.
Maar als ik inderdaad weer aan de noordzee denk met een straffe 9 in de zij, (het liefst in ballast natuurlijk) uuuuhh, laat maar. :( :(
Dus sommige mensen zijn niet gelukkig in hun plastic bakkies? vreemd, ik dacht van wel. althans, ze práten erover alsof het wel zo is. (ik dit ennu ik dat ennu, de mijne heeft dit en meer van dat soort dingen) Hier is overigens helemaal niks mis mee maar als je inderdaad die koppen ziet dan zou je toch iets anders gaan denken..... (rijd eens op een zondagmiddag op de a7, durf te wedden dat je niet één auto ziet waarin geglimlacht wordt)
Kan niet wachten om in mijn bussie te stappen om gewoon érgens heen te gaan. Dat is inderdaad wel een gevoel van vrijheid.
Ik droom hier nog ff verder.......
Groet,
Otto.
- Leo
- Site Admin
Ze hebben dit en dat en alles er op zitten, en dat kostte zóóó enorm veel geld..:?
Als ze zo praten dan snappen ze m.i. niks van reizen.
Want zoals ik al schreef: Op reis neem je jezelf mee.
Als je dan een ontevreden zak bent, dan blijf je dat ook in je doosje van 2 tonEuro.
En dan de minachting die ze ten toon kunnen spreiden over jouw bussie áls je eens met ze in gesprek raakt..
Een gesprekje wat ik een tijdje geleden had met zo'n gup:
"Wat kost zo'n oud kreng nou nog?"
"ff meer dan de oud-ijzerprijs"
"mmm, ik zou er niet in willen rijden"
"gelukkig, kom ik je ook niet tegen op 't forum" (snapte ie natuurlijk niet..:P)
Na een tijdje stilte met kritische blikken op m'n bussie:
"heeft u geen schotel?"
"Ney, ik eet uit een hondenbak"
"Pardon??" :shock: "Ik bedoel een satelietschotel meneer!"
" Oww, zeg dat dan; heb ik niet, want dan waait m'n dak er af.." 8)
"haha, alsof u zo hard rijdt met dat ding!!" :?
"hoef ik niet hard voor te rijden, s'winters doe ik er altijd spanbanden rondom als het stormt, anders waait ie er zomaar af.."
Na een ongelovige blik:
"En wordt dat dan goedgekeurd tijdens de APK??"
"Jah hoor, want ik laat ze altijd eerst een roettest doen, dan zien ze het eerste half uur geen hand voor ogen meer in die garage.." 8)
Mannetje kwaad:
"Meneer, wat geeft u onwaarschijnlijke antwoorden" :x
"Alleen op stomme vragen van domme mensen buurman.." :P
Ik snap nog niet waarom die man zijn plastic deurtje zo hard dichtklapte dat het van ellende weer opensprong. :shock:
Ben je ook eens een keertje vriendelijk..
Maar het was de rest van de avond wel lekker rustig...:mrgreen:
Prettige nacht verder.:D
Als ze zo praten dan snappen ze m.i. niks van reizen.
Want zoals ik al schreef: Op reis neem je jezelf mee.
Als je dan een ontevreden zak bent, dan blijf je dat ook in je doosje van 2 tonEuro.
En dan de minachting die ze ten toon kunnen spreiden over jouw bussie áls je eens met ze in gesprek raakt..
Een gesprekje wat ik een tijdje geleden had met zo'n gup:
"Wat kost zo'n oud kreng nou nog?"
"ff meer dan de oud-ijzerprijs"
"mmm, ik zou er niet in willen rijden"
"gelukkig, kom ik je ook niet tegen op 't forum" (snapte ie natuurlijk niet..:P)
Na een tijdje stilte met kritische blikken op m'n bussie:
"heeft u geen schotel?"
"Ney, ik eet uit een hondenbak"
"Pardon??" :shock: "Ik bedoel een satelietschotel meneer!"
" Oww, zeg dat dan; heb ik niet, want dan waait m'n dak er af.." 8)
"haha, alsof u zo hard rijdt met dat ding!!" :?
"hoef ik niet hard voor te rijden, s'winters doe ik er altijd spanbanden rondom als het stormt, anders waait ie er zomaar af.."
Na een ongelovige blik:
"En wordt dat dan goedgekeurd tijdens de APK??"
"Jah hoor, want ik laat ze altijd eerst een roettest doen, dan zien ze het eerste half uur geen hand voor ogen meer in die garage.." 8)
Mannetje kwaad:
"Meneer, wat geeft u onwaarschijnlijke antwoorden" :x
"Alleen op stomme vragen van domme mensen buurman.." :P
Ik snap nog niet waarom die man zijn plastic deurtje zo hard dichtklapte dat het van ellende weer opensprong. :shock:
Ben je ook eens een keertje vriendelijk..
Maar het was de rest van de avond wel lekker rustig...:mrgreen:
Prettige nacht verder.:D
-
- Contacteer:
Mijn bussie staat in de werkplaats op een jachtwerf in Friesland.
De ongeloofwaardige blikken die ik ontvang van de mensen die in zo`n polyesterbak met, verkoperde frutseltjes, trui over de schouders geslagen, minder dan een BMW X5 auto willen we niet rijden, egotrippende, naar nepgeurdende inelkaar geplakte met botox opgevulde eigenwijze vrouwengezichten, niet de "R" uit kunnen spreken tot op het bot verwende kinderen met de daarbij horende ouders, krijg als ze me eerst bezig zien met mijn bussie en een half uurtje later in hun motorruimte een klein klusje zien doen (hobby) omdat zij niet kunnen varen en dus een half uur met vol vermogen vast te hebben gezeten aan de bodem, (en ik dus het koelsysteem even moet ontdoen van zand )dan moet ik altijd erg lachen. "Weet jij wel wat je doet?" "Heb jij hiervoor een opleiding gevolgt?" En meer van dat soort vragen die ik meestal met de verkeerde opmerkingen beantwoord.
"Nou ik ben eigenlijk slager maar ik ben vorige week ontslagen omdat ik meer met het mes richting de baas stond dan naar het vlees...." :mrgreen: :mrgreen:
En dan die blik, prachtig...

De ongeloofwaardige blikken die ik ontvang van de mensen die in zo`n polyesterbak met, verkoperde frutseltjes, trui over de schouders geslagen, minder dan een BMW X5 auto willen we niet rijden, egotrippende, naar nepgeurdende inelkaar geplakte met botox opgevulde eigenwijze vrouwengezichten, niet de "R" uit kunnen spreken tot op het bot verwende kinderen met de daarbij horende ouders, krijg als ze me eerst bezig zien met mijn bussie en een half uurtje later in hun motorruimte een klein klusje zien doen (hobby) omdat zij niet kunnen varen en dus een half uur met vol vermogen vast te hebben gezeten aan de bodem, (en ik dus het koelsysteem even moet ontdoen van zand )dan moet ik altijd erg lachen. "Weet jij wel wat je doet?" "Heb jij hiervoor een opleiding gevolgt?" En meer van dat soort vragen die ik meestal met de verkeerde opmerkingen beantwoord.
"Nou ik ben eigenlijk slager maar ik ben vorige week ontslagen omdat ik meer met het mes richting de baas stond dan naar het vlees...." :mrgreen: :mrgreen:
En dan die blik, prachtig...

- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
In die categorie publiek heb ik ook nog een aardige anecdote:
Jaar of 30 geleden, vissershaven Agde, grenzend aan jachthaven Cap d'Agde... Ik liep daar een beetje met olie en vet besmeurd te klussen, defecte Baudouin eruit, gemariniseerde Scania erin...
Komen er twee jongens van een Nederlandse werf in spijkerbroek en T-shirt een jacht afleveren aan de Duitse opdrachtgever. Meer dan zes nullen, twee Detroit diesels van 600 pk, zwaar vergulde kranen, dat werk. Die Duitser vond een instructie/proefvaart niet nodig, hij had een vaarbewijs! De jongens werden met een fooitje weggestuurd, konden wel naar huis liften en zaten even later bij mij een pilsje te drinken...
Stel je voor: Herr Kapitän in een smetteloos witte coltrui, onberispelijk blauwe blazer en pet met veel goud, geflankeerd door een paar bijpassende hoogblonde, onnatuurlijk rondborstige Fräulein.
Drukt meneer de twee gashandels volledig naar voren, laat de landvasten losmaken, draait de contactsleutel om en drukt op de startknop.
Fractie van een seconde later ligt met een geweldige dreun die hele 17.5 m of zoiets ruim een meter boven de waterspiegel hoog en droog op de basaltblokken. Zonder zichtbare schade, anders dan wat lak en vooral het ego van de eigenaar. Dat pleit voor de constructeur!
Zelden zoiets spectaculairs gezien :D
['s Middags hebben twee kranen het schip voorzichtig weer in het water getild. 's Nachts is-ie als een dief in de nacht stapvoets vertrokken.]
Jaar of 30 geleden, vissershaven Agde, grenzend aan jachthaven Cap d'Agde... Ik liep daar een beetje met olie en vet besmeurd te klussen, defecte Baudouin eruit, gemariniseerde Scania erin...
Komen er twee jongens van een Nederlandse werf in spijkerbroek en T-shirt een jacht afleveren aan de Duitse opdrachtgever. Meer dan zes nullen, twee Detroit diesels van 600 pk, zwaar vergulde kranen, dat werk. Die Duitser vond een instructie/proefvaart niet nodig, hij had een vaarbewijs! De jongens werden met een fooitje weggestuurd, konden wel naar huis liften en zaten even later bij mij een pilsje te drinken...
Stel je voor: Herr Kapitän in een smetteloos witte coltrui, onberispelijk blauwe blazer en pet met veel goud, geflankeerd door een paar bijpassende hoogblonde, onnatuurlijk rondborstige Fräulein.
Drukt meneer de twee gashandels volledig naar voren, laat de landvasten losmaken, draait de contactsleutel om en drukt op de startknop.
Fractie van een seconde later ligt met een geweldige dreun die hele 17.5 m of zoiets ruim een meter boven de waterspiegel hoog en droog op de basaltblokken. Zonder zichtbare schade, anders dan wat lak en vooral het ego van de eigenaar. Dat pleit voor de constructeur!
Zelden zoiets spectaculairs gezien :D
['s Middags hebben twee kranen het schip voorzichtig weer in het water getild. 's Nachts is-ie als een dief in de nacht stapvoets vertrokken.]
-
- Leo
- Site Admin
In 't geval van ons bootje rookt ie even weinig als m'n bussie.. :twisted:Frank.fjph schreef: Zou er een verband zijn tussen de bussen en bootjes ????
Alvast een voorzetje: ze kunnen allebei 30 jaar mee...
En voor Leo: Ze roken evenveel??
Ze roesten alletwee even hard.
Sturen alletwee nét zo bedonderd.
Zuipen alletwee brandstof.
Kosten alletwee belachelijk veel moeite om ze aan de gang te houden.
Lekken alletwee even hard..:P
Lopen alletwee niet snel.
Zijn alletwee blauw met wit geschilderd.
Kosten van GOP en ligplaats zijn voor alletwee belachelijk duur hier.
Zijn s'winters alletwee net zo moeilijk warm te stoken.
En zomers natuurlijk beide bloederig heet..
Zijn alletwee een manier om geld in het water te gooien.
Vallen alletwee op.
Behoren alletwee allang in de Hoogovens te liggen.
Zorgen er alletwee voor dat ik door de "witte vloot" niet aangekeken wordt, tenzij met angstogen..:P
Hebben alletwee een totaal gestoorde eigenaren nodig. 8)
Zo, dat was mn eerste lading overeenkomsten Frank, wilde je er nog meer??:roll:

Ons klompie toen 'ie nog vissersschip was.
(Hij is trouwens vaarklaar te koop voor 2X oudijzerprijs)
~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~
@Ernst: Helaas zijn dat soort taferelen tegenwoordig niet meer mogelijk met die stomme electronische beveiligingen..:(
Maar zomers zien ze hier nog wel kans om een steiger van 80 meter te missen tijdens het aanleggen..:P
Het record is op dit moment 8 misse pogingen, en poging nr 9 eindigde in een daverende klap waarbij vrouwlief óver de preekstoel en óp de steiger stuiterde.. 8)
Gelukkig had ze het touwtje nog in haar handen, anders was ook poging nr 10 niet ondenkbaar geweest..

Mvg, Leo.:D
- Leo
- Site Admin
:shock: :shock: Uit je bed gevallen Sandra?? 8)
Wat een barbaarse tijd om wakker te zijn voor jouw doen.. :D
Wat een barbaarse tijd om wakker te zijn voor jouw doen.. :D
Laatst gewijzigd door Leo op 24 okt 2006, 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Het zal hier wel niet horen maaruu wordt de chat functie wel eens gebruikt?
-
- Contacteer:
aha, ok. dan maar zo. moggu. Weer van het uitzicht aan het genieten?
Trouwens mooi schuitje heb jij. ligt dat ding ergens bij den oever in de buurt? ennuu, wat is zo in deze tijd de oudijzerprijs??
Trouwens mooi schuitje heb jij. ligt dat ding ergens bij den oever in de buurt? ennuu, wat is zo in deze tijd de oudijzerprijs??
- Leo
- Site Admin
Nou jah, met errug veel geduld werkt die chat wel.
Het is alvast sneller dan hier berichtjes rondblazen.. :?
't was gezellig chatten Otto, maar ik ga ff naar m'n nest, want straks staan Ben en z'n broer weer in het gangboord te stampen..:D
Voor alle werkers: Werk ze.
Voor alle slaper: Een goede morgen voor strakkies.
Het is alvast sneller dan hier berichtjes rondblazen.. :?
't was gezellig chatten Otto, maar ik ga ff naar m'n nest, want straks staan Ben en z'n broer weer in het gangboord te stampen..:D
Voor alle werkers: Werk ze.
Voor alle slaper: Een goede morgen voor strakkies.
- Leo
- Site Admin
't waait een beetje..
Nog ff een laatste berichtje van dit nachtploeglid:
Het is nu 0340uur en er waait een lekkere stijve bries uit de Noordwest (10bf). (da's vissermans-taal voor: "je lippen waaien voor je ogen".. 8) )
De waterstand in Den Oever is op het moment +3.00 meter NAP wat betekent dat het maar 70cm lager staat dan tijdens de beruchte Februari-ramp van 1953.. :?
De golven slaan hier over de golfbreker heen zodat we smerig te keer gaan in de haven; Tooshond wordt zelfs een beetje zeeziek.
Ik heb als buren een paar Zeeuwse mosselvissers die flink tegen elkaar én ons schip liggen te rammen.
Wijzelf caramboleren dan vervolgens weer lekker hard tegen de steiger, waarbij ons stalen klompie langzaam maar zeker het dure hardhout van die steiger opvreet..:P
'T is dus eigenlijk een soort driebanden biljarten, maar dan met zo'n miljoen kilo aan schepen op een golvend laken. 8)
Niemand doet een oog dicht en men loopt constant de meertouwen en de stootwillen in de gaten te houden, omdat vooral die laatsten de neiging hebben om naar plekken te kruipen waar ze nou nét niet moeten hangen..
Hopelijk is het water over twee uurtjes weer genoeg gezakt om het hier een beetje rustiger te krijgen, want de wind zal nog wel ff blijven doorzetten..
Al met al een nachtje om je niet te vervelen.:D
Tot over een tijdje gij noest arbeidende landrotten,
groetjes vanuit een nogal "shocking" Wieringer buitenhaven,
Leo.:D
ps, 0600uur: Het waait nog steeds als de rook en het water wil ook niet echt zakken (2.66 meter)
Een teken aan de wand dat het met de wind nog niet gedaan is..:?
Wij bonken en hotsebotsen lustig voort alsof we nooit iets anders gedaan hebben...
Het is nu 0340uur en er waait een lekkere stijve bries uit de Noordwest (10bf). (da's vissermans-taal voor: "je lippen waaien voor je ogen".. 8) )
De waterstand in Den Oever is op het moment +3.00 meter NAP wat betekent dat het maar 70cm lager staat dan tijdens de beruchte Februari-ramp van 1953.. :?
De golven slaan hier over de golfbreker heen zodat we smerig te keer gaan in de haven; Tooshond wordt zelfs een beetje zeeziek.

Ik heb als buren een paar Zeeuwse mosselvissers die flink tegen elkaar én ons schip liggen te rammen.
Wijzelf caramboleren dan vervolgens weer lekker hard tegen de steiger, waarbij ons stalen klompie langzaam maar zeker het dure hardhout van die steiger opvreet..:P
'T is dus eigenlijk een soort driebanden biljarten, maar dan met zo'n miljoen kilo aan schepen op een golvend laken. 8)
Niemand doet een oog dicht en men loopt constant de meertouwen en de stootwillen in de gaten te houden, omdat vooral die laatsten de neiging hebben om naar plekken te kruipen waar ze nou nét niet moeten hangen..

Hopelijk is het water over twee uurtjes weer genoeg gezakt om het hier een beetje rustiger te krijgen, want de wind zal nog wel ff blijven doorzetten..

Al met al een nachtje om je niet te vervelen.:D
Tot over een tijdje gij noest arbeidende landrotten,
groetjes vanuit een nogal "shocking" Wieringer buitenhaven,
Leo.:D
ps, 0600uur: Het waait nog steeds als de rook en het water wil ook niet echt zakken (2.66 meter)
Een teken aan de wand dat het met de wind nog niet gedaan is..:?
Wij bonken en hotsebotsen lustig voort alsof we nooit iets anders gedaan hebben...
Laatst gewijzigd door Leo op 01 nov 2006, 06:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Leo,
Het is hier vanmiddag ook effetjes wezen waaien, maar geen storm, zelfs geen dikke bries. (o nee da's om te eten)
Maar ik hoorde net op de radio dat Delfzijl nog meer problemen had.
maaaar ik dacht Leo, dat een zeeman toch liver op open zee was als het stormde???
Nog even terugkomend op de vergelijking bootje/bussie : ik had wel een aardig rijtje verwacht van jou, maar zoveel niet, dus kan ik er weinig meer aan toevoegen.
En wat betreft het plaatje van het bootje, dat vind ik een mooi scheepie, heeft nog een echte lijn. Maar als ik jouw prijsindicatie goed herrinner moet ie wel iets zijn afgetakeld....... ( net als.....) :D :D :)
Sterkte met wind en zout water.
Groeten
Frank
Het is hier vanmiddag ook effetjes wezen waaien, maar geen storm, zelfs geen dikke bries. (o nee da's om te eten)
Maar ik hoorde net op de radio dat Delfzijl nog meer problemen had.
maaaar ik dacht Leo, dat een zeeman toch liver op open zee was als het stormde???
Nog even terugkomend op de vergelijking bootje/bussie : ik had wel een aardig rijtje verwacht van jou, maar zoveel niet, dus kan ik er weinig meer aan toevoegen.
En wat betreft het plaatje van het bootje, dat vind ik een mooi scheepie, heeft nog een echte lijn. Maar als ik jouw prijsindicatie goed herrinner moet ie wel iets zijn afgetakeld....... ( net als.....) :D :D :)
Sterkte met wind en zout water.
Groeten
Frank